כל מה שצריך לדעת על תמ"א 38

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/1/2017 15:57 ● ערב ערב 2794
לפעמים נדמה שאנחנו שומעים על כמות אדירה ובלתי-נגמרת של פרויקטים במסגרת תמ"א 38, כמעט בכל עיר בארץ. אלא שרבים מאתנו עדיין לא ממש בטוחים מה מסתתר מאחורי צמד המילים הזה, על אף שהוא נעשה נפוץ ביותר. כדי לעשות לכם קצת סדר בבלגן, ולפני שאתם מסתערים ומחליטים שגם הבניין שלכם צריך לעבור מתיחת פנים, יש כמה דברים שכדאי שתדעו.
כל מה שצריך לדעת על תמ''א 38

 

מי את, תמ"א 38?

 

נתחיל מהסברים טכניים. תמ"א 38 היא למעשה תכנית מתאר ארצית שמטרתה העיקרית היא לחזק מבנים ישנים. התכנית אושרה בעקבות החשש שמא מבנים ישנים אינם עמידים בפני רעידות אדמה. כדי לעודד את הדיירים ואת הקבלנים להוציא לפועל את התכנית ולחזק מבנים החליטה הממשלה להעניק תמריצים משמעותיים, כך שהנטל הכלכלי לא מונח על כתפי המדינה כלל. מבנים המאושרים במסגרת התכנית למעשה מביאים ליתרונות עבור כל הצדדים המעורבים. דיירי הבניין משפרים את איכות חייהם משמעותית, וכן ניתן לממש זכויות בנייה, לרבות הוספת דירות חדשות – מה שנותן יתרון גם לקבלן.

 

משביחים את הנכס

 

ביצוע פרויקטים במסגרת תמ"א 38 הוא מהלך שמוביל להשבחה משמעותית של הנכס, וזוהי נקודה חשובה מאוד. יתרה מכך, ההשבחה אינה כרוכה בעלות כלשהי מצד הדיירים, והיא מובילה לתוספות ולשדרוגים כמו מעלית חדשה, הוספת ממ"ד, הרחבת דירות ושיפוץ חזות המבנה. כך, מי שמתגורר במבנה שנבנה לפני שנת 1980 יכול ליהנות בסוף התהליך לא רק ממבנה מחוזק ובטיחותי הרבה יותר – אלא גם ממבנה מרשים, מאיכות חיים טובה יותר ומדירה שערכה עולה באופן ניכר.

 

איך עושים את זה?

 

כדי ליהנות מהתמריצים האפשריים נדרש קבלן שייקח את האחריות על הפרויקט, וכן יזם שיוביל אותו וידאג להליכים הבירוקרטיים ולכל פרט משלב התכנון ועד לרגע שבו ייכנסו הדיירים בחזרה לדירותיהם. גורמים מקצועיים כמו חברת בניין עיר, הם הגורמים האידאליים לטיפול בסוגיות הללו. חשוב לזכור שמדובר בפרויקט מורכב מאוד אשר תלוי בדיוק מרבי בכל פרט קטן. חברות עם ניסיון בפרויקטים של התחדשות עירונית, שיודעות לשתף פעולה עם אדריכלים וקבלנים, ולנהל את הקשר מול בעלי הדירות, הן ככל הנראה הדרך הטובה ביותר שעומדת לרשותכם, אם גם אתם רוצים לחדש את המבנה שלכם ולקבל דירה חדשה ללא עלות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש