כך לא ניקח סיכון השכרת רכב בחו"ל – דברים שצריך לדעת על השכרת רכב בחו"ל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/2/2017 19:52 ● ערב ערב 2799
ישראלים רבים אשר נוסעים לחו"ל, בוחרים שלא להשתמש בתחבורה ציבורית ביעד אליו הם נוסעים אלא לשכור רכב בישראל, רכב אשר יחכה להם בשדה התעופה או בבית המלון ובאמצעותו להגיע ממקום למקום. כיום ניתן לבצע את תהליך ההשכרה באינטרנט או דרך פנייה אל סוכנות רכב או סוכנות נסיעות.
כך לא ניקח סיכון השכרת רכב בחו''ל – דברים שצריך לדעת על השכרת רכב בחו''ל

השכרת רכב בחו"ל, מחייבת פרוצדורות מסוימות, אשר נראות כמובנות מאליהן כשמדובר על השכרת רכב בישראל ושימושו בארץ. במאמר זה נציג מספר דגשים על השכרת רכב בחו"ל, וכן נציג מספר טיפים להשכרה חכמה.

חשוב לומר, השכרת רכב בחו"ל אפשרית כמעט בכל מדינה כיום, כולל מדינות שנתפסות בעיניי ישראלים כמדינות עולם שלישי. במדינות מסוימות ניתן לשכור לא רק רכב אלא גם נהג מקומי, שמכיר את הדרכים ומתמחה בנהיגה בכבישים המקומיים. במדינות מסיומות זה הרבה יותר משתלם מאשר השכרת רכב רגילה, מהסיבה הפשוטה, שלא כל אחד יכול לנהוג בדרכים המקומיות.

 

טיפים להשכרת רכב בחו"ל

 

הטיפ הראשון הוא, רצוי להכיר את הרכב אותו מבקשים לשכור ולדעת אם הוא נוח מבחינת נהיגה ומתאים לצרכים שלנו. כשאנחנו שוכרים רכב בארץ, קל לנו יותר להחליף אותו אם הוא לא מתאים לצרכים שלנו, לעומת זאת, בחו"ל זה יכול להיות בעייתי, לכן רצוי לשכור רכב שמוכר לנו ומתאים למה שאנחנו מחפשים.

הטיפ השני, רצוי להקפיד על השכרת רכב בחברה מוכרת ומנוסה, חברה שאנחנו מכירים ואפילו עבדנו איתה בעבר. כך לא ניקח סיכונים מיותרים שעלולים להשפיע עלינו.

הטיפ השלישי, הקפידו לשים לב שכל המסמכים אצלכם וכן שיש איש קשר אליו אתם יכולים לפנות בארץ, במידה וקורה משהו.

 

דגשים על השכרת רכב בחו"ל

 

ראשית, יש לשכור רכב כמה שיותר קרוב לנסיעה, כך תיהנו מהמחירים הטובים ביותר, עם זאת, חשוב לוודא שיש לכם אפשרות לסגת מהעסקה אם הנסיעה מתבטלת או מכל סיבה אחרת. ייתכן שתצטרכו לשלם קנס מסוים על ביטול העסקה.

שנית, בניגוד לעבר, אינכם צריכים להוציא רישיון מיוחד, שכן הרישיון הישראלי הוא גם רישיון בינלאומי מה שכן, מומלץ לקרוא מעט על החוקים והתקנות בתחום התחבורה במדינה אליה אתם מגיעים וכן רצוי לדעת היכן אתם יכולים לחנות והיכן לא.

שלוש, בכל מקרה, עליכם לבטח את עצמכם, מלבד ביטוח רכב עליו תשלמו לחברה. רצוי שהביטוח שלכם יכלול גם ביטוח צד ג', ביטוח תכולה, ביטוח נגד גניבות ופריצות.

ארבע, תדרשו שלא תהיה הגבלת קילמוארז' ברכב. הגבלה זו מיועדת להגביל את מספר הקילומטרים שמותר לנהוג ברכב בשביל לא לפגוע באיכותו. אם אתם נוסעים לחו"ל, סביר להניח שאינכם רוצים להיות מוגבלים, אפילו אם אתם מתכוונים להשתמש ברכב רק במקום ספציפי. לכן רצוי לבטל הגבלה זו, כך תוכלו לנסוע כמה שאתם רוצים ולאן שאתם רוצים.


חדשות אילת