כך תבחרי בין בנק זרע ציבורי לפרטי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/3/2017 15:13 ● ערב ערב 2800
חלום האימהות הוא אחד החלומות הגדולים והמשמעותיים ביותר עבור נשים רבות, בין אם הן בזוגיות ובין אם לא. אלא שבמקרים רבים החלום אינו פשוט כפי שאולי נדמה היה בעבר, מה שמוביל לא מעט מהן לקבל את ההחלטה להרות באמצעות תרומת זרע. הפופולאריות האדירה של תרומות הזרע היא גם ההסבר לכך שקיימים כיום מספר בנקי זרע, עם כמות גדולה מאוד של תרומות, ורגע לפני שאת בוחרת את התורם שלך כדאי שתעצרי ותבחרי את הבנק שדרכו תבצעי את התהליך כולו. אם כן, לפנייך שתי אפשרויות עיקריות – בנק זרע פרטי או ציבורי. כדי שתוכלי לבחור, את בהחלט צריכה להבין מה המשמעות של כל חלופה.
כך תבחרי בין בנק זרע ציבורי לפרטי

 

הפיקוח על פעילות בנק הזרע

 

באופן כללי, בנק זרע ציבורי קיים בבתי החולים הגדולים, והוא כפוף למדיניות של בית החולים שבמסגרתו הוא פועל, כמו גם לתקנות משרד הבריאות. לעומתו, בנק זרע פרטי, כפי ששמו בוודאי מרמז, פועל על פי תקני הרפואה הפרטי בישראל. במילים אחרות, בראש הפירמידה הניהולית נמצאים רופאים בעלי ניסיון רב שנים ומוניטין מצוין, והמדיניות תהיה לרוב מהודקת יותר, עם אמצעי אחסון מתקדמים וטיפול איכותי מאוד. בנוסף, ולא פחות חשוב, בנק הזרע הפרטי אינו שונה מהבנק הציבורי בכל הקשור לפיקוח. זאת משום שגם בנק זרע פרטי כפוך לפיקוח משרד הבריאות, והוא מחויב לפעול על פי רישיון – בהתאם לכל בנק זרע ציבורי בישראל.

 

יתרונות הבנק הפרטי

 

בין שתי החלופות קיימים מספר הבדלים עיקריים, וללא ספק יש כמה וכמה יתרונות שפועלים לטובתו של בנק הזרע הפרטי. כך, למשל, תגלי שהתורים וזמני ההמתנה קצרים משמעותית בהשוואה לבנק הזרע הציבורי, וגם שעות הפעילות גמישות יותר, כיאה לרפואה הפרטית הגמישה. התהליך כולו צפוי להיות יותר קצר, וגם יותר מהיר, הבדיקות הגנטיות שיתבצעו יהיו נרחבות יותר מאלו שיתבצעו בבנק הזרע הציבורי, ובבואך לבחור תורם זרע תוכלי לקבל מידע מקיף מאוד לביו. לבסוף, אין ספק שגם מבחר התורמים הרחב מאוד, לרבות תורמים מעבר לים, הוא משתנה חשוב, ובאופן דומה יכולה כל אישה ליהנות מליווי אישי ומקצועי שיעזור לה להתמודד עם התהליך בצורה נכונה וחכמה הרבה יותר. עם הכלים הללו אין ספק שתוכלי להגשים את החלום שלך בדרך נעימה ונוחה יותר, ובתהליך מורכב ורגיש כל כך, יש לכך חשיבות עצומה על כל אישה ועל כל אם עתידית.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש