תרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 15/3/2017 16:28 ● ערב ערב 2802
כל אירועי התרבות באילת 16.02-22.03.2017
תרבות

 

הפנינג לילדי גן חובה ועד כיתה ו' - יריד מדעים ואמנויות

 

הילדים וההורים מוזמנים ליריד מדעים ואמנויות פתוח. בתוכנית- פעילויות וניסויים מדעיים במגוון תחומים: פיסיקה, ביולוגיה ימית, חקר החי, חממה, תערוכת תוצרי תלמידים. סדנאות ומופעי מחול, מוסיקה, אמנות קולנוע. פעילות מדעית של המנהיגות המדעית ב'בית יציב', מכירת כיבוד על ידי ההורים.

יום ב', 20.3.17, בין השעות 17:00-19:00, בבית הספר 'יעלים'.


 

לקראת הצגה - מה עושים עם ג'ני?

 

ג'ני איטון בת ה-75 התאלמנה מבעלה לפני כשנה. במקום לשייט בבטחה אל מחוזות הזיקנה המהוגנים והעגמומיים, כפי שמצפות ממנה בנותיה, היא פוצחת במפתיע בחיים חדשים סוערים: היא מציירת עירום, מתיידדת עם נגני מוסיקה 'מתקדמת', מתמכרת לשמפניה ומכניסה לביתה מאהב חדש. גיסתה של ג'ני, אודורה ההיפוכונדרית, מנסה להבין את פשר השינוי שעבר עליה, בנותיה החרדות מנסות להשיבה אל תלם הזיקנה המקובל, אך ג'ני בשלה: נלחמת על זכותה לחגוג את החיים יום יום ומחדש כמי שכל חייה לפניה. 'מה עושים עם ג'ני?' היא קומדיה על כל אחד מאיתנו: על צעירים החיים בהכחשה ופחד מפני הזיקנה האורבת להם, ועל זקנים המתעקשים על רוח הנעורים וההרפתקנות שעדיין בוערת בהם. משך ההצגה: כשעה ו-40 דקות ללא הפסקה.

שחקנים: ליא קניג, דבורה קידר, ריקי בליך, רוי מילר, אמנון וולף, שחר רז, בן פריד, מאיה מעוז, דורון עמית.

מאת: ד. ר. ויילד, תיאטרון 'הבימה'.

יום ב' - 20.3.17 ויום ג' - 21.3.17, בשעה 20:30, תיאטראות אילת. כרטיסים: מתנ"ס 'בית רובין',  08-6301710, שלוחה 1.


 

ערב קולנוע צרפתי - לולו

 

ויולט הפריזאית יוצאת לחופשה עם חברתה הטובה אריאן בעיירת הנופש ביאריץ, שם היא פוגשת את ז'אן-רנה – חנון מחשבים הנופש גם הוא. בניגוד לכל הציפיות נוצרת כימיה נהדרת בין השניים ובסופו של הקיץ ז'אן רנה לא מבזבז זמן ומצטרף אל אהובתו החדשה בפריז, אבל הרקע החברתי השונה שלהם - ובעיקר לולו בנה בן ה-19 של ויולט לא הופכים את המפגש הזה לקל


 

תערוכת ציורים – ממבט ציפור

 

אוצר התערוכה - אמיר אלקיים, מציגות: נורה ביטון, גלית הרוש וחן אטון.

מוצ"ש 18.3.17, בשעה 19:30, הפתיחה. בבית פיליפ מוריי.


 

קונצרט-קלאסיקה מוזיקלית מהמאה ה-20

 

פולנק, גרשווין, מנוטי ועוד.

אילת כהן - סופרן, נתנאל זבסקי - בס בריטון, מרינה פינדל – פסנתר.

כניסה: 50 ₪.

מוצ"ש, 18.3.17, בשעה 19:00, במתנ"ס 'בית רובין'.


 

פיאסטה פלמנקה

 

מופע פלמנקו של תלמידי בית הספר למחול מתנ"ס 'קולייר' ושלוחת 'שחמון' בהדרכת חלי ויזמן.

מוצ"ש, 18.3.17, ב- 19:30 במלון 'דן'. הכניסה חופשית.


 

תיאטרון 'פלאים' מציג: - "גינת ההפתעות"

 

במסגרת מנוי 'תיאטרונצ'יק חלום' לגילאי שנתיים וחצי עד ארבע.

כניסה: 20 ₪ לילד, 5 ₪ למבוגר (או במסגרת המנוי).

יום א', 19.3.17, בשעה 17:00, ב'תיאטרונצ'יק'.


 

שעת סיפור לגילאי 4-7 - 'הענק הכי גנדרן בעולם' / ג'וליה דונלדסון

 

מספרת: עדה ים מירסקי עם קבוצת התיאטרון של מתנ"ס 'בית רובין'.

כניסה: 10 ₪.

יום ג', 21.3.17, בשעה 17:00 בספריה העירונית.


 

'הורים, ילדים ומה שביניהם'

 

הרצאה רביעית בסדרת ההרצאות להורים:

"מהילד שבי אל הילד שלי"

בהנחיית: שרון כהן - יועץ משפחתי וזוגי וסדנאות להורים.

כניסה: 35 ₪ ליחיד, 50 ₪ לזוג (או במסגרת המנוי).

יום ד', 22.3.17, בשעה 20:30, במתנ"ס 'שחמון'.


 

הרצאה בקמפוס בן גוריון אילת

 

 צילום ארכיון ערב ערב באילת

בימת האוניברסיטה למדע, תרבות וחברה, אוניברסיטת בן גוריון באילת מתכבדת להזמינכם להרצאה: הבונים החופשיים במדינת ישראל, דרך חיים? חלום? אפשר אחרת! ההרצאה מפיו של ד"ר אבי ברנס – נשיא גדול של המסדר בשנים 2013-2016.

יום ד', 22.3.17, התכנסות וכיבוד קל - 19:15, תחילת הרצאה - 19:30. באודיטוריום. הכניסה חופשית.


 

אמנים למען הטבע  - שומרים על ים המלח באמצעות אמנות ומוזיקה

 

צילום דב גרינבלט החברה להגנת הטבע תצפית לים המלח

23 ציירים בינלאומיים, ביחד עם מוזיקאים בעלי שם מחו"ל וילדים ישראלים, ירדנים ופלסטינאים, יקיימו החל מיום חמישי, ה – 16 במרץ, 11 ימים של פעילות ייחודית ויוצאת דופן, למען שמירת ים המלח = האירועים הם יוזמה של החברה להגנת הטבע, בשיתוף המועצה האזורית תמר והם יתקיימו בים המלח, בנגב, בערבה ובאילת

לפני חמש שנים, יזם מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, מיזם פורץ דרך, להגברת המודעות לשימור ים המלח, באמצעות אמנות ומוסיקה. המיזם, בהובלת זאב לבינגר, ואנשי החברה להגנת הטבע, דן אלון ועמיר בלבן, התקיים בשיתוף פעולה עם 'אמנים למען הטבע' (ARTISTS FOR NATURE) מהולנד, ומטרתו הייתה לשמור על העגורים וציפורי עמק החולה.

בתוכנית ייחודית, 30 ציירי טבע מובילים בתחומם, מרחבי העולם, הגיעו לישראל כאורחי החברה להגנת הטבע והתארחו במשך כעשרה ימים בעמק החולה, תוך שהם מציירים את נופיו המקסימים של עמק החולה ואת עולם החי העשיר, על 390 מיני הציפורים שבו. כל הציורים נתרמו למטרה אחת: לקדם את שימור העגורים והציפורים ובתי גידולם בעמק החולה. הופק אלבום שנכתב בשפה העברית, האנגלית והערבית וכן סדרת גלויות ופוסטרים ותערוכה נודדת, שהוצגה בישראל וברחבי העולם. בנוסף, התקיימו סיורים למפגש עם הציירים בשטח וקונצרט רב משתתפים עם פול וינטר, בכפר בלום.

 

בעקבות הצלחה גדולה זו, החליטו 'קרן הדוכיפת' ומרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, בשיתוף עם ארגון אמנים למען הטבע והמועצה האזורית תמר, לקיים סדנת ציור נוספת במסגרת המיזם, והפעם מטרתה להציל את ים המלח, תוך שיתוף פעולה עם הירדנים והפלסטינאים.


בסדנה הקרובה, יגיעו 23 ציירים מרחבי העולם, כדי לצייר את נופי ים המלח, גם מהצד הירדני שלו, במשך 11 ימים רצופים, בין יום חמישי, ה - 16.3.17 עד יום שני, ה - 27.3.17, וכן את נופי הרי אילת.

אל הציירים יתלוו תלמידים ישראלים, ירדנים ופלסטינאים, שישמעו מהציירים בשטח על פעילותם ויצטרפו אליהם. התלמידים הפלסטינאים יגיעו מיריחו, ואליהם יתלוו תלמידים ישראלים מהמועצה האזורית תמר, תלמידים מבי"ס 'גוונים' בראש העין ומהעיר הבדואית חורה. בצד הירדני יצטרפו לציירים, לחוף ים המלח, כ - 100 תלמידים ירדנים.

מלבד הציורים של נופי ים המלח, מדבר יהודה והרי מואב, יציירו המשתתפים את עולם החי העשיר הסובב את ים המלח ואת נדידת החסידות והדורסים, שתתרחש במלוא עוצמתה בזמן הסדנה.

כמו כן, יכינו הציירים ציור משותף, בגודל 3 על 1.5 מטרים, כשכל ציור יוסיף לנוף ים המלח ציפור או יונק של אחד המינים האופייניים לאזור ים המלח, משני צדיו.

האירועים יפתחו בקונצרט חגיגי בימק"א בירושלים, של פול וינטר (בעל 7 פרסי גראמי) ו - 4 נגנים, בעלי שם עולמי: נגן הצ'לו דוד האווי (ארה"ב), נגן האבוב פול מקנדלס (ארה"ב), נגן הקלידים ערן בסבוג (תורכיה) ונגן כלי ההקשה זוהר פרסקו (ישראל).

לאחר שהייה בים המלח, ימשיכו הציירים לנחל צין, למצפה רמון ולמכתש רמון, לצייר את נופיו המופלאים של הנגב וידרימו לאילת. באילת הם יצטרפו לפסטיבל הצפרות במלון 'אגמים' ולתחרות הצפרות הבינלאומית אלופי הנדידה, של החברה להגנת הטבע וארגון הצפרות הגדול בעולם, 'בירדלייף'. הציירים יצפו ויתעדו את נדידת הדורסים הגדולה, יבלו בפארק הצפרות באילת, יחד עם ציירים ממועצה אזורית אילות והעיר אילת. יתקיים ערב נוסף עם נגינת פול וינטר והרצאות של הציירים במכון למחקר ים המלח במצדה. באילת יכינו הציירים ציור משותף שני גדול, שייתלה באופן קבוע בפארק הצפרות. עם סיום הסמינר יופקו אלבום, גלויות, כרזות ותערוכה ניידת. כל הסמינר יתועד בצילומים ווידאו ב - HD, ובזמן הסדנה ישודרו באופן רציף קטעים באתר הצפרות ובפייסבוק.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש