איך לגייס כסף לשיפוץ הבית?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/3/2017 11:19 ● ערב ערב 2802
סטייה של כמה אחוזים בודדים מהתכנון התקציבי המקורי עלולה להעמיד אתכם מול חוב גדול בתהליך שיפוץ הבית. בשביל להימנע מכך תצטרכו לגייס מימון, ומסתבר שאחת האופציות המשתלמות היא הלוואה על חשבון קרן השתלמות
איך לגייס כסף לשיפוץ הבית?

התדירות המומלצת לשיפוץ בית מגורים פרטי תלויה בצרכים שלכם. סביר להניח שכל כמה שנים תרצו לערוך שיפוץ קטן או לשדרג רק חלק מהחדרים, בעוד לאחר תקופה של 15-20 שנה תשקלו להחליף גם את מערכות המים והחשמל.

עלות השיפוץ נקבעת כמובן לפי היקף העבודה. צביעה של כל הבית תעלה לכם 36-42 ש"ח למ"ר, בניית קיר גבס תעלה 130-180 ש"ח למ"ר, התקנת נקודת חשמל תעלה 200 ש"ח ומילוי רובה בחדר אמבטיה או בריצוף יעלה 18-20 ש"ח למ"ר עבור החומר פלוס עבודה. בנוסף, קחו בחשבון שכל סטייה קטנה עלולה להכניס אתכם לבור פיננסי.

השאלה היא איך מגייסים את הכסף ומה עושים אם חורגים ממסגרת התקציב, והתשובה פשוטה מכפי שנהוג לחשוב. אל תמהרו לפדות כסף מקרן ההשתלמות שלכם והכירו את שאר האופציות שמאפשרות לכם לנצל את הכסף.

 

היתרונות של הלוואה על חשבון קרן השתלמות

 

האופציה של הלוואה על חשבון קרן השתלמות פחות מוכרת בשוק הישראלי, על אף שורה ארוכה של יתרונות. את היתרונות של הלוואה מן הסוג הזה ניתן כמובן לנצל למימון מטרות שונות, אך בכל הנוגע לשיפוץ הבית יש לה ערך מוסף.

ראשית, ההלוואה מאפשרת לשמור על הטבות המס שהמדינה מעניקה. נכון להיום, הפטור ממס רווחי הון עומד על שיעור של 25% ולעצמאים יש הטבות מס נוספות. חוץ מזה, את ההלוואה מקבלים בתנאים אטרקטיביים של ריבית נמוכה ותנאי החזר נוחים. אפשר להמשיך לחסוך תוך כדי החזר ההלוואה וליהנות מכל העולמות.

לא צריכים להיות מומחים לשוק ההון כדי לנצל את היתרונות של הלוואה על חשבון קרן השתלמות. באופן עקרוני, החיסכון הצבור בקרן הופך במסגרת הלוואה כזו לבטוחה להחזר. ברוב החברות יסכימו לתת לכם הלוואה של עד 80% מהצבירה בקרן נזילה, והלוואה של עד 50% מהצבירה בקרן לא נזילה.

 

איך לוקחים הלוואה בלי שהבנק יתערב?

 

את ההלוואה לוקחים ישירות מול החברה המנהלת את הקרן ובלי מעורבות של הבנק בו מתנהל חשבון העובר ושב. במונחים אבסולוטיים, המשמעות היא אופציה של גיוס אלפי ועשרות אלפי שקלים לשיפוץ באופן מיידי או למימון חריגה ממסגרת התקציב בלי לשאת בריביות גבוהות ובלי לאבד הטבות מס.

כמו תמיד, גם בהלוואות כנגד קרנות השתלמות תצטרכו לבדוק את התנאים ולהשוות בין החברות. התמקדו בפרמטרים כמו שיעור הריבית, תקופת ההלוואה וסכום ההחזר לצד עמלות נוספות על עריכת מסמכים או עמלת פירעון מוקדם. חשבו כיצד עמלות אלו מסתדרות עם ההוצאות המשוערות על השיפוץ ונסו לשמור על גמישות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש