מימוש זכויות מול משרד הביטחון

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/4/2017 11:57 ● ערב ערב 2806
מדי שנה מוגשות אלפי תביעות של חיילים נגד משרד הביטחון. תביעות אלו מוגשות על רקע פציעות, מחלות ומצבים אחרים שיש להם השפעה על בריאות פיזית ונפשת. מטרת התביעות היא לממש זכויות של חיילים המוגדרות בחוק.
מימוש זכויות מול משרד הביטחון

פעמים רבות חיילים נוטים לחשוב, מאחר והם נמצאים בשירות צבאי ומוגדרים כחיילים אז אין להם זכויות, אך זה לא נכון. מעצם העובדה שהם חיילים הרי שיש להם גם זכויות לצד החובות שהם ממלאים. תביעות נגד משרד הביטחון מיועדות לעזור להם לקבל אותן כחוק.

תביעות נגד משרד הביטחון מתבצעות, בדרך כלל, כשחיילים בשירות סדיר, קבע או מילואים, נפגעים במהלך השירות וזכאים לקבל טיפול רפואי ושיקום. לרשות החיילים עומדים מספר חוקים שמגדירים זאת, החל מחוק הנכים, חוק חיילים משוחררים, חוק תגמולים לחיילים ולבני משפחה, וכן יש חוקים מוגדרים ספציפית עבור מי שמשרת במשטרה או בשירות בתי הסוהר.

על פי חוקי המדינה, כל אדם שנפגע או חלה במהלך שירות צבאי וכושר הפעולה נפגע אז הוא מוגדר נכה, לפיכך הוא זכאי לקבל תנאים וזכויות כמו כל אדם נכה. לשם כך, עליו להגיש תביעה נגד משרד הביטחון, במטרה לקבל טיפול רפואי, פיצויי, וקצבה חודשית.

לפני שנסביר כיצד מגישים תביעה נגד משרד הביטחון חשוב להבהיר, אם אדם נפצע במהלך שירות צבאי, מן הסתם הפציעה תשפיע על חייו, היא תשפיע על יכולתו להתפרנס בעתיד, להקים משפחה וכדומה. הוא צריך לקבל כלים בשביל להתמודד עם הפציעה, לעבור שיקום וכן ייתכן מאוד שהוא יזדקק לפיצוי כספי או קצבה חודשית אשר תאפשר לו להתקיים בכבוד. זאת מתוך הנחה שהוא לא יוכל להתפרנס כרגיל. לכן יש משמעות לתביעה נגד משרד הביטחון שהיא גם כלכלית אך גם בריאותית.

 

כיצד מגישים תביעה נגד משרד הביטחון

 

בשלב ראשון יש לפנות לעורך דין שמתמחה בכך. אי אפשר לעשות את זה לבד. אנחנו נצטרך גורם מקצועי שיוכל ללוות אותנו בכל התהליך, לגבות תצהירים, עדויות, לעבוד עם המומחים השונים ולהגיש את הטפסים השונים.

אחרי שפנינו לעורך דין, עוברים לשלב השני, מגישים תביעה לקצין התגמולים במטרה שהוא יכיר בפגיעה שלנו. לאחר מכן מתחיל תהליך לפיו נוזמן לוועדות בשביל שיהיה ניתן לברר את מידת הפגיעה בנו, האם משרד הביטחון יכול להכיר בכך והאם נקבל אחוז נכות.

בשלב הבא, ייקבע מה אחוז הנכות שלנו וכמה תגמולים אנחנו נקבל. מן הסתם, ככל שהאחוז גבוה יותר כך התגמולים שנקבל גבוהים יותר. ייתכן שייקבע שאנחנו מקבלים תגמול חד פעמי וייתכן שייקבע שאנחנו מקבלים קצבה חודשית קבועה. בכל מקרה, אם ההחלטה איננה מוצאת חן בעינינו, אנחנו יכולים לערער עליה בפני שופט בבית משפט מחוזי. גם פה נצטרך להיעזר בעורך דין מקצועי שיוכל לעזור לנו.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש