אדריכלים מובילים בארץ

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/4/2017 10:24 ● ערב ערב 2807
בחל משנות התשעים אנחנו יכולים לראות שינוי מקיף בעולם האדריכלות הישראלי. אם עד היינו רגילים לראות בנייה סטנדרטית, משעממת, יש שיטענו בנייה שמזכירה במהותה את המבנים במזרח אירופה, הרי שבשנות התשעים נכנסו לתחום אדריכלים צעירים ששינו באופן מהותי את הגישה הן לתכנון ועיצוב והן לשירותי אדריכלות בישראל.
אדריכלים מובילים בארץ

מרבית אדריכלים מקצועיים בישראל הם בוגרי הפקולטות של האוניברסיטאות בארץ, אך יש לא מעטים אשר למדו את המקצוע בארצות הברית ובאירופה, שם גישות התכנון הן אחרות, הן בכל הקשור לרעיונות של תכנון ובנייה והן ביחס לקשר עם הסביבה. לכן אנחנו יכולים לראות שינוי בתכנון מבנים בישראל, כשהיום לוקחים בחשבון לא רק את המבנה עצמו אלא את כל הסביבה בה הוא נבנה, כיצד הוא משתלב בתוכה, כיצד הוא משפיע עליה. דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות בכל הקשור לבנייה ירוקה אשר שמה דגש על איכות הסביבה.

שירותי אדריכלות בישראל, מן הסתם, אינם שונים מאלו שניתנים במדינות אחרות, עם זה ביחס שבין האדריכל ללקוח ועם זה בכל מה שהאדריכל מציע ללקוח. אומנם, במקרים מסוימים מדובר על תקציבים יותר נמוכים, באופן טבעי, אך אדריכלים מובילים בישראל וגם אחרים, יודעים להעניק ללקוחות שלהם שירות מיטבי גם בתנאים פחות טובים מאלה אשר קיימים בחו"ל.

 

מה הופך אדריכלים למובילים

 

אפשר לחלק את תחום האדריכלות הישראלית למספר רבדים. יש אדריכלים מובילים, אשר אחראים על מבנים מונומנטים , בעיקר מבני ציבור ואומנות מסוגים שונים. מדובר בשכבה דקה של אדריכלים אשר זכתה למקום של כבוד בהיסטוריה של התחום במדינת ישראל.

רובד אחר של אדריכלים, הם כאלה אשר משתייכים למשרדים גדולים אשר עובדים ברמה הארצית או המקומית, בעיקר על מבני מגורים ברמות שונות. במקרים רבים, אלו אדריכלים מקצועיים אשר אחראים על הקמת מבנים בשכונות יוקרה, בין אם מדובר בבנייני מגורים או בבתים פרטיים.

רובד נוסף של אדריכלים, הם כאלה שעובדים ברמה המקומית, קרי ביישובים שונים. אדריכלים אלו מתעסקים בתכנון מבני מגורים, חנויות, משרדים ועוד. במקרים מסוימים מדובר על משרדי אדריכלים גדולים ובמקרים אחרים על אדריכלים שעובדים באופן עצמאי.

יש להדגיש, בכל תהליך בנייה, בין אם מדובר במבנה מגורים, ציבורי או מסחרי, לוקחים כיום אדריכל. הסיבה היא לא רק מבחינת תכנון ועיצוב של המבנה אלא גם בגלל צרכים ודרישות בירוקרטיות. אדריכלים אחראים להשיג את האישורים הנדרשים עבור הפעלת המבנה. זה חלק מאותם שירותי אדריכלות שהם מספקים ללקוחות שלהם.

לפני סיום חשוב לומר, על מנת לשכור בצורה חכמה את שירותים של אדריכלים מסוימים, יש לבחון את תיק העבודות שלהם ולקבוע האם אופי התכנון והעיצוב שלהם, זה מה שאנחנו מחפשים עבור המבנה שלנו, בין אם מדובר במבנה פרטי, מסחרי או אחר. ניתן להתרשם מתיק העבודות דרך אתר האינטרנט או בפגישה ישירה עם צוות המשרד.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש