השכרת זכות ציבורית – האם משתלם לשכור מונית

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/4/2017 10:25 ● ערב ערב 2807
עד לפני שנים לא מעטות, הרעיון של החזקת מספר ירוק, אותו מספר שמאפשר החזקת מונית, היה בגדר זכייה בפיס. לא כל אחד יכול היה להחזיק במספר הירוק, היתה נערכת הגרלה אז בשביל להשתתף בה היה צורך לשלם לא מעט, ורק מי שזכה בה יכול היה להחזיק במספר.
השכרת זכות ציבורית – האם משתלם לשכור מונית

עם השנים, הערך של המספר הירוק ירד, מסיבות שונות, אך עדיין מוכרת מה שנקרא השכרת זכות ציבורית, שזה במילים אחרות, הזכות להפעלת עסק של מוניות. בשביל לקבל את הזכות יש להגיש בקשה לוועדת המוניות של משרד התחבורה, ורק כך ניתן לקבל את הזכות הזאת. ניתן להגיש את הבקשה באופן ישיר וניתן לעשות זאת דרך גורמים מוסמכים, בין היתר דרך חברות שמתמחות בכך.

לא מעט תהיות עולות בשנים האחרונות, האם זה נכון גם היום, להחזיק באותה השכרת זכות ציבורית, כלומר האם זה נכון להחזיק במספר ירוק ובמונית. כולנו הרי שומעים ויודעים מה מתרחש בשוק המוניות, מאז כניסתן של אפליקציות שונות אשר מאפשרות תחבורה שיתופית בלי קשר לשאלה אם מדובר במונית או לא. הערכה היא שעם הזמן השוק ישתנה ללא היכר, מה שעלול להוביל בסופו של דבר למצב בו, כל מי שיהיה חלק ממנו, יצטרך להשתנות ולהתאים את עצמו למצב החדש.

השינויים בשוק המוניות נובעים מסיבות שונות, החל מסיבות טכנולוגיות (הרי בעבר הרעיון של תחבורה שיתופית לא יכול היה להתגבש שכן לא היו אפליקציות ורשתות חברתיות), סיבות חברתיות (הציבור מכיר בעובדה שתחבורה שיתופית יוצרת תחרות ומורידה מחירים) ובמקרים רבים גם רגולציה משתנה. כעת עולה השאלה, האם אחרי כל השינויים שתיארנו, נכון להחזיק במספר ירוק למונית?

 

השכרת זכות ציבורית – האם זה עדיין משתלם

 

התשובה לשאלה זו, היא כן. למרות הכל, ואף על פי שמתרחשים שינויים, חלקם מרחיקי לכת, הרי שהשכרת זכות ציבורית היא דבר יקר ערך שיכול לשנות באופן מהותי את היכולות הכלכליות שלנו.

ראשית, באמצעות זכות זו, אנחנו יכולים ליצור לעצמנו פתח לקריירה שנייה. זה נכון עבור מי שהקריירה הראשונה נגמרה מסיבות בריאותיות שונות וזה נכון עבור מי שהקריירה הראשונה שלו נגמרה מטעמי גיל או מטעמים אחרים.

שנית, השכרת זכות ציבורית מקנה לנו ביטחון כלכלי, שמא אם חס וחלילה קורה משהו אנחנו יכולים לממש את האופציה הזאת.

שלוש, גם אם יופיעו אפליקציות כאלה ואחרות, הרי עדיין יהיה צורך במוניות רגילות, בוודאי בפריפריה וכן בנסיעות בינעירוניות. ייקח זמן, אם בכלל, שהאפליקציות ישנו את כל הנושא של התחבורה הציבורית. עד אז המוניות הרגילות ישלטו בדרכים.

ארבע, גם אם יהיו שינויים, באמצעות התאמות נכונות ניתן יהיה להגיע לפתרונות טובים, בין היתר לצורך עבודה עם או לצד אותן אפליקציות. כל מה שצריך זה להתאים את עצמנו לשינויים של הזמן.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש