הכירו את הביטקוין – המטבע שהניב למשקיעיו 100% בשנה האחרונה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 9/5/2017 09:47 ● ערב ערב 2809
ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי מבוזר, כלומר אין אף גוף פיננסי או בנק העומד מאחוריו ושולט בכמויות ההפצה שלו. המטבע הדיגיטלי נוצר בנובמבר 2008 והשימוש המעשי הראשוני בו החל בינואר 2009. מטבע הביטקוין מבוסס על טכנולוגיית הצפנה הנקראת קריפטוגרפיה, והוא עובר בין המשתמשים באמצעות רשת האינטרנט בשיטת ה-P2P (בין עמיתים).
הכירו את הביטקוין – המטבע שהניב למשקיעיו 100% בשנה האחרונה

בשנתיים הראשונות לקיומו של מטבע הביטקוין כמעט לא היה לו ערך, אך עם הזמן קהילת המפתחים שיפרה את המטבע ואת אפשרויות השימוש בו, הוא חדר בהתמדה לשווקים וערכו עלה באופן משמעותי. קיימת אפשרות להשקיע בביטקוין וליהנות מאפיק השקעה ייחודי. נכון להיום ערכו של המטבע כ-1,500 דולר, כאשר בהשוואה למטבעות אחרים, הביטקוין הכפיל את ערכו ואף למעלה מכך.

 

המטבע הדיגיטלי שמשנה את העולם הפיננסי

 

כאשר מטבע הביטקוין רק יצא לשוק, רבים ראו בו מעין הרפתקה העומדת לחלוף במהירות. עם זאת, סביב המטבע קמה קהילה גדולה של אנשים המאמינים במטבע ובמה שהוא מייצג. למעשה, הביטקוין הוא המטבע הדיגיטלי הראשון שמשנה את כללי המשחק בשווקים הפיננסיים: הוא מהווה אפיק השקעה משתלם, ניתן לרכוש באמצעותו מוצרים ושירותים בעזרת ארנק דיגיטלי ואפשר להעביר כסף במהירות מכל מקום ולכל מקום. ההעברה היא אנונימית, מהירה, בטוחה וללא עמלות העברה גבוהות כפי שהבנקים גובים.

ראוי לציין כי לביטקוין יתרונות רבים – הוא נשמר באמצעות תוכנה הנקראת ארנק, ישנו חסם למספר המטבעות בשוק, ובאמצעות התוכנה הנמצאת במחשב מקומי או מאוחסנת בשרת מרוחק, ניתן לשמור את המטבעות בארנק, לסחור בהם, לקנות מוצרים ושירותים – כל זאת ועוד ללא כל מטבע פיזי. אז איך קונים ביטקוין? עליכם להתקין תוכנת ארנק דיגיטלי במחשב או בסמארטפון, ולחלופין ניתן לפתוח פרופיל אישי באתר אינטרנט המציע שירותי ארנק דיגיטלי.

את מטבע הביטקוין ניתן לרכוש מחברת חלפנות. יש מספר חברות בולטות מהן ניתן לרכוש את המטבע באמצעות העברה בנקאית, וניתן לקנות ביטקוין גם באמצעות מזומן או אשראי. בנוסף, אפשר למשוך את המטבע מכספומט ביטקוין: יש בישראל מספר מקומות בהם ניצבים כספומטים מיוחדים לקניית המטבע. אפשרות נוספת לקניית ביטקוין היא מאנשים פרטיים המחזיקים במטבע. קל לאתר אנשים פרטיים המוכרים וסוחרים במטבע בקבוצת הפייסבוק של משתמשי הביטקוין ובפורומים מקצועיים רלוונטיים.

 

רכישת המטבע בישראל

 

כל ישראלי המעוניין להשקיע בביטקוין ולרכוש מטבעות למסחר או לשימוש יכול לבצע את הקנייה באחת משלוש דרכים עיקריות: יש בתל אביב כספומט זמין בו ניתן לרכוש את המטבע בקלות ובנוחות, אך האפשרות הזולה ביותר היא באמצעות העברה בנקאית וניתן לקנות ביטקוין גם בצ'יינג'ים של רשת GMT. אפשרות נוספת היא לרכוש את המטבע באמצעות כרטיס האשראי, כאשר הסליקה מתבצעת באמצעות ספק חיצוני ויש לשלם עמלה בשיעור 5% או מינימום של 10$, הגבוה מבניהם.   

הביטקוין הוא מטבע בטוח – הוא ידע עליות ומורדות, אך בשנה האחרונה ערכו של המטבע עלה באופן החד ביותר מבין כל המטבעות הנסחרים. לכן, הוא נחשב להשקעה כדאית ומשתלמת וכדאי לכל אחד להכיר את האופציה האטרקטיבית הזו להשקעת כספו.      


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש