אופניים חשמליים – כללי הבטיחות בדרכים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 9/5/2017 09:57 ● ערב ערב 2809
כמו כל כלי רכב, גם אופניים חשמליים עלולים להוביל לפגיעה חמורה, הן ברוכב והן בהולכי רגל שנקלעים למסלול הרכיבה. ב-2015 נהרגו 2 רוכבי אופניים חשמליים (ועוד 2 בני אדם כתוצאה מתאונה שהיה מעורב בה זוג אופניים עם מנוע) >>
אופניים חשמליים – כללי הבטיחות בדרכים

כמו כל כלי רכב, גם אופניים חשמליים עלולים להוביל לפגיעה חמורה, הן ברוכב והן בהולכי רגל שנקלעים למסלול הרכיבה. ב-2015 נהרגו 2 רוכבי אופניים חשמליים (ועוד 2 בני אדם כתוצאה מתאונה שהיה מעורב בה זוג אופניים עם מנוע), ב-2016 כבר עמד מספר הרוכבים ההרוגים על 7 (ושוב, 2 בני אדם נוספים קיפחו את חייהם בעקבות תאונה עם אופניים מונעים בחשמל), נתון קשה נוסף הוא מספר הנפגעים הכולל ב-2015 בתאונות שמעורבים בהם אופניים ממונעים - 1,473 בני אדם, ואילו בשבעת החודשים הראשונים של 2016 הגיעו לבתי החולים 18 פצועים במצב קשה עקב תאונת אופניים חשמליים.

המסקנה ברורה: על-מנת לא לפגוע ולא להיפגע, ולהמשיך ליהנות מכל היתרונות של האופניים החשמליים, חובה להתנהל עפ"י כל כללי הבטיחות, מרגע העלייה על האופניים ובכל רגע ורגע ועד ההגעה ליעד.

 

אופניים תקניים בלבד

 

ראשית, יש להקפיד לרכב על אופניים תקניים בלבד: כאלה שהמנוע שלהם הוא בעל הספק של 250 וואט ואשר מפסיק לפעול כשהמהירות של האופניים מגיעה ל-25 קמ"ש, ובנוסף הם מצוידים בכל אביזרי הבטיחות שמחייב החוק (וגם ההיגיון והרצון לראות ולהיראות): שני פנסים (אחורי בעל אור אדום וקדמי בעל אור לבן), מחזירי אור (בצבע צהוב על הדוושות ובנוסף גם בחלק האחורי של האופניים) וכן צופר או פעמון.

 

לא לעלות על מדרכות עם אופניים חשמליים

 

דגש חשוב נוסף של כללי הבטיחות בדרכים עבור רוכבי האופניים החשמליים הוא לא לעלות על מדרכות - יש לרכב בשבילים המיועדים לאופניים, וכשאין כזה שביל, לרכב בכביש וכמובן להתנהל בזהירות מרבית.

 

תשומת לב מלאה לסביבה

 

אופניים שנעים במהירות של 25 קמ"ש עלולים לגרום נזק של ממש גם לרוכב וגם למי שנקלע למסלול הרכיבה - ובהתאם חשוב מאוד להקפיד על תשומת לב מרבית לסביבה, כך שאף אחד לא יפתיע אתכם ואתם לא תפתיעו אף אחד.

בהתאם, מומלץ לוותר על שיחות בסלולרי (ובוודאי שלא להחזיק אותו ביד או להצמיד אותו לאוזן) ועל אזניות שמקשות על קשב לסביבה.

 

קסדה עשויה להציל חיים ולמנוע פגיעות ראש קשות

 

קסדה עשויה להיות ההבדל בין נפילה לא נעימה ואולי אפילו כואבת במידה מסוימת לבין תאונה קטלנית או פגיעת ראש בלתי הפיכה. החוק מחייב את בני ובנות ה-18 ומטה לחבוש קסדה בכל פעם שהם רוכבים על אופניים חשמליים, ואת המבוגרים יותר להשתמש באמצעי בטיחות זה בדרכים בין עירוניות (ובמסגרת רכיבה ספורטיבית). באופן טבעי רצוי מאוד להתנהל בהתאם לחוק ובעצם לחבוש קסדה גם כשהוא לא מחייב זאת.

 

הדרכה מקיפה לבני נוער

 

החוק מתיר לרכב על אופניים חשמליים גם ללא רישיון נהיגה, וישנם צעירים רבים שמנצלים את האפשרות ליהנות מכלי רכב מהיר יחסית (כאמור עד 25 קמ"ש) עוד לפני שלמדו את חוקי התנועה או צברו ניסיון לגבי התנהלות נכונה בכבישים (שכן הם עדיין לא עברו את מבחן התיאוריה וכמובן שגם לא טסט).

במקרים אלה האחריות מוטלת על ההורים - יש ללמד את אותם את חוקי התנועה, לתרגל איתם מצבים שונים שעשויים להתרחש כשהם על האופניים עם המנוע, לוודא שהם רוכבים בזהירות ולהבהיר להם שהאופניים החשמליים הם כלי רכב לכל דבר שעלול להיות לא רק כיפי אלא גם מסוכן.


למידע נוסף ותיאום נסיעת מבחן על דגמים מובילים התקשרו: 0777298715

או בקרו אותנו באתר: http://www.ecofun.co.il/


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש