סקר סביבת מגורים: שכונות מגורים במבחן נגישות – מי מנצח?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/5/2017 09:40 ● ערב ערב 2811
מחפשים שכונה טובה עם נגישות מקסימלית? בדקנו עבורכם איזו שכונה תתאים לכם ביותר!
סקר סביבת מגורים: שכונות מגורים במבחן נגישות – מי מנצח?

 

חשיבותה של נגישות

 

מכירים את זה, שאתם רוצים לצאת מהעיר או מהשכונה ואתם תקועים בפקק בכל פעם מחדש? בשביל אנשים רבים זה יכול להיות מה שיגרום להם לא לגור במקום מסוים בשל ההעדפה להגיע לעבודה בזמן סביר בלי לכלות את כל זמנם ואת כל הדלק שלהם ברכב עומד.

 

מבחן הנגישות

 

איך מודדים נגישות? אם ניקח כדוגמה שכונה באור עקיבא, נרצה לבדוק מהן דרכי הגישה שלה בתוך השכונה, ממנה אל תוך העיר וממנה אל מחוץ לעיר, כולל גישה נוחה לתחבורה ציבורית מכל הסוגים. כלומר, עד כמה קל להגיע לכל מקום בתוך השכונה ומחוץ לה ובכך גם לבחון כמה זמן מיותר תוכלו לחסוך לעצמכם בדרכים.

 

אין קץ לפקקים!

 

אם חשבתם שיש דרך, בה תוכלו לנסוע בשלווה בכל בוקר, סביר להניח שאתם טועים. אמנם משנה לשנה נסללים יותר ויותר כבישים במטרה לפתור את בעיית הפקקים, אבל הבעיה היא, שמדי שנה נרכשים עוד ועוד כלי רכב פרטיים, המעמיסים על הדרכים והכבישים פשוט לא יצליחו להדביק את הקצב ולכן כל שנותר לעשות הוא למצוא את הרע במיעוטו ובשביל זה אנחנו כאן!

 

בעיה נפוצה

 

אחת הבעיות הנפוצות בשכונות החדשות היא, שאמנם יש קרבה לכביש בינעירוני, אבל היציאה אליו היא לא נוחה ורק כדי להגיע אליו, תצטרכו לעמוד בפקק. זוהי הסיבה לכך, שאחד הפרמטרים העיקריים בבחינת הנגישות של שכונה הוא גם קרבה לתחנת רכב, שתוכל להוביל אתכם לכל מקום בארץ וגם להוריד את כמות הרכבים היוצאים מהשכונה ומהעיר.

 

מה קורה בדוגמה שלנו?

 

אם נחזור לדוגמה של אור עקיבא, הרי שמדובר על עיר, שנמצאת בסמוך לכביש החוף ולכן היא נחשבת לנגישה. אבל אם ניקח שכונה באור עקיבא באופן ספציפי, הרי ששכונת אור – ים מוקפת כולה בכבישים מהירים ולכן אין בעיית גישה של כל השכונה לכביש אחד מסוים.

השכונה מוקפת בכבישים הבאים: כביש 2, כביש 4 וכביש 651. כמו כן, בסמוך לשכונה נמצאת גם תחנת רכבת, המוסיפה רבות למבחן הנגישות שלה.

 

המנצחת הגדולה

 

אם כן, בבחינת הנגישות שלנו ניצחה בגדול אור ים – פרויקט שכונה באור עקיבא. כאמור, השכונה מוקפת בכבישים מהירים ונמצאת בסמוך לתחנת רכבת. אם כן, התושבים יכולים ליהנות מגישה מהירה לכל מקום מחוץ לעיר ולכל מטרה.

בנוסף, השכונה מצטיינת גם בנגישות בתוך השכונה עצמה. כלומר, מדובר על שכונה באור עקיבא שדואגת גם לשבילי גישה להולכי רגל ולרוכבי אופניים. כך מוצעים לתושבי השכונה פתרונות נוספים לניידות בתוך השכונה ועובדה זו מורידה חלק משמעותי מהעומס בכבישים. למעשה, ככל שהשכונה תמציא יותר פתרונות לתושבי השכונה, כך יהיה קל יותר לתושבים להגיע ממקום למקום.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש