מאווררים – מה עדיף מאוורר או מזגן?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/5/2017 09:47 ● ערב ערב 2811
הקיץ בפתח, אוטוטו נרגיש אותו במלוא עוצמתו, על כל מילימטר בגופנו. נחילי זיעה יכסו אותנו ואנחנו נחלום על בריזה קרירה, מזג אוויר נעים, שיעלים את החום הכבד והלחות.
מאווררים – מה עדיף מאוורר או מזגן?

כשיגיע הקיץ, אנחנו גם נעמוד בפני דילמה לא פשוטה, מסוג הדילמות שאנחנו עומדים בהן מעת לעת, מה עדיף, הטכנולוגיה החזקה, האגרסיבית, זו שמאפשרת לנו לקבל הכל, בצורה חזקה, מהירה או דווקא טכנולוגיה קצת פחות חזקה, פחות אגרסיבית, אך כזו שמאפשרת לנו ליהנות מתנאים נוחים לא פחות?

הדילמה כאן, היא בין שימוש במזגנים או מאווררים. אצל הרבה מאוד אנשים הדילמה הוכרעה מזמן, הם בחרו להשתמש במזגנים. זה הרבה יותר מהיר, הרבה יותר חזק, הם מאפשרים לנו ליהנות מאוויר נעים, מקררים את החדרים ומשכיחים מאיתנו את העובדה שזה קיץ ובחוץ חם ולח. מצד שני, יש מי שבעצם בוחרים להשתמש במאווררים, כאלה שאפשר להתקין בתקרה או על הקיר, כאלה שאפשר להעמיד אותם על השולחן או על הרצפה, הם לא מקררים את החדר כמו שהם מצננים אותו, הם יוצרים סירקולציה של האוויר כך שבכל מקום בו אנחנו נמצאים, נרגיש משב רוח נעים.

לפני שניכנס לשאלה מה באמת עדיף, חשוב לומר, אנחנו יכולים לבחור ולהתקין את שניהם, כך נוהגים רוב האנשים. זו האופציה הנכונה. היום במרבית הבתים יש לפחות מזגן אחד אם לא יותר, שכן במדינה כמו ישראל קשה מאוד שלא להשתמש, לפחות פעם אחת בקיץ במזגן. ובכל זאת, כפי שנוכל לראות מיד, אסור לוותר על התקנת מאווררים בחדרים מסוימים בבית.

 

מאווררים או מזגנים, מה עדיף?

 

מי שמחפש מערכת קירור רצינית, מאסיבית, כזו שיכולה להביא את החדר ל-18 מעלות, מן הסתם יבחר במזגן. הבעיה היא, שמדובר במוצר מאוד יקר. החל מבניית תשתית להתקנה, רכישת המוצר וההתקנה עצמה, וכן השימוש במזגן הוא לא זול, שכן הוא צורך חשמל שעולה הרבה כסף.

כמו כן, שימוש במזגן הרבה פעמים מזהם את הסביבה. כל מי שקונה מזגן יכול לראות על גבי האריזה, דרגות של זיהום אוויר. כל מזגן יש לו דרגת זיהום מסוימת. חשוב לבדוק את זה, על מנת שלא לרכוש מזגן שמזהם את האוויר בצורה משמעותית.

לעומת זאת, התקנת מאווררים באחד מחדרי הבית, הוא דבר שונה לגמרי. ראשית, אנחנו יכולים ליהנות מאפשרות להתקין את המאוורר על הקיר או על התקרה, אך אנחנו יכולים גם להציב אותו על הרצפה או על השולחן. כך שאנחנו נוכל לנייד אותו ממקום למקום.

שנית, הוא אומנם לא יגרום לחדר להיות בטמפרטורה של 18 מעלות, אך הוא כן יכניס משבי רוח רעננים ונעימים. זה יוצר תחושה הרבה יותר נעימה, שכן האוויר הוא לא סינתטי כמו במקרה של מזגן.

שלוש, הוא יותר פשוט לשימוש, קל להתקנה, תפעול פשוט. הנה הדילמה שלנו נפתרה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש