מחקר ייחודי במחלקה כירורגית ב’יוספטל’

מאת: דוברות בית החולים ● צילום: דוברות בית החולים ● 14/6/2017 09:18 ● מה נשמע 500
בהנחיית מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים "יוספטל" - דר' גלב טולסטוב, הציגה המחלקה בכנס הדו שנתי הגדול של איגוד הכירורגים בישראל, שהתרחש בסוף השבוע שעבר בכפר בלום, את המחקר שנערך במחלקה הכירורגית בנושא פגיעות אופנוע ים
מחקר ייחודי במחלקה כירורגית ב’יוספטל’

המחקר, העוקב אחרי אירעות ואופי מקרים של פציעה זו, הייחודית לנוסע אופנוע ים. הפגיעה נגרמת כשהנוסע, היושב בפישוק רגליים על מושב אופנוע הים, נופל לאחור, בזמן האצה פתאומית או קפיצה על גל, כשרגליו נותרות מפושקות. במצב זה סילון המים, המניע את האופנוע, פוגע בעוצמה באזור פי הטבעת וגורם לפגיעה משמעותית הכוללת קרעים של הרקמות. הנזק לאזור פי הטבעת, הואגינה וחיץ בין הנקבים, יכול להיות משמעותי מאד, עד כדי חדירת זרם המים אל חלל הבטן, דימום מאסיבי וסכנת חיים. 
ב 2012 נחקק חוק המחייב לבישת מכנסי מגן על ידי הנהג והנוסע באופנוע הים. המכנסיים אמורים להיות, כלשון החוק "מבד עבה, גמיש ואטום למים ושיכסו את חלקו התחתון של גוף הלובש מן הברכיים עד המותניים לפחות". בנוסף צריך נהג האופנוע להזהיר את הנוסע לפני האצה או קפיצה על גלים. כמובן, שחוק לבדו הינו חסר משמעות, ולכן המשטרה בעירנו מקפידה מאד על אכיפתו. בנוסף מבצע בית החולים "יוספטל" פעילות להגברת המודעות לנושא. 
במחלקה הכירורגית עוקבים אחרי פציעות כאלה משנת 2000. המקרה הראשון בעירנו תועד ב 2008 ומאז נאספו 11 מקרים, מספר שהינו תקדים עולמי למקום בודד. בבית החולים רצו לראות את השפעת החקיקה, האכיפה וההסברה ולכן המשיכו לעקוב אחרי הופעת פציעות כאלו. נמצא כי מאז חקיקת החוק אושפזו רק שני חולים הסובלים מפציעה קלה בלבד במנגנון זה. ומאז שנת 2014 לא היה מקרה אחד שנזקק לאשפוז.
כאמור, המחקר הוצג החודש בכנס איגוד הכירורגים בישראל וזכה למחמאות ממנהלי יחידות הטראומה בארץ. גם פעילות המשטרה וההסברה אותה מבצע בית החולים זכו לשבחים.
אנו מנצלים במה זו להזכיר לכם ללבוש תמיד את מכנסי המגן לפני שאתם עולים על אופנוע הים... 
בנוסף, בכנס הקודם של איגוד הכירורגים בישראל, לפני שנתיים, הציג דר' טולסטוב את הגישה החדשנית לחקירת דרכי מרה המבוצעת כשגרה במחלקה הכירורגית בבית החולים "יוספטל". בכנס הנוכחי פנו אליו רופאים המבקשים לבוא אל בית החולים על מנת לצפות וללמוד את השיטה. זהו עוד מקור לגאווה מקומית.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש