יהדות - פרשת 'שלח לך'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 14/6/2017 13:53 ● מה נשמע 500
בתאריך 28 ליוני 2012 , לפני 5 שנים, החריבו בבית אל שכונה שלמה- "בתי האולפנה", בגלל החלטת בג"ץ. עד כאן כאילו שזה המצב הנורמלי במדינת ישראל שבג"ץ מורה להחריב בתים של יהודים בארץ. אלא שהפעם היה טוויסט מעניין
יהדות - פרשת 'שלח לך'

 

פרשת 'שלח לך'

 

בתאריך 28 ליוני 2012 , לפני 5 שנים, החריבו בבית אל שכונה שלמה-  "בתי האולפנה", בגלל החלטת בג"ץ. עד כאן כאילו שזה המצב הנורמלי במדינת ישראל שבג"ץ מורה להחריב בתים של יהודים בארץ. אלא שהפעם היה טוויסט מעניין. ראש הממשלה דאז ודהיום, בנימין נתניהו, אשר לא רצה להיתפס כמי שמחריב את ההתיישבות בארץ, הגיע לסיכום והבטחות מול רבני בית אל ובראשם הרב מלמד, שאם הדיירים באותם בתים יתפנו מרצון 'ויחסכו' מראות קשים של תינוקות שחוטפים מכות מייס"מניקים, הרי שהוא, ראש הממשלה, מתחייב שייבנו 300 בתים בבית אל. כהוכחה לכך שבפעם הזו הוא מתכוון לקיים את הבטחתו, הוא העביר החלטת ממשלה שמיד יתחילו בעבודות תשתית ואוטוטו יבנו את השכונה מחדש כי זוהי זכותנו וחובתנו ההיסטורית על ארץ ישראל, ועל כך אין עוררים ובלה בלה וכו'. במהלך 5 השנים האחרונות השכונה כמובן שלא נבנתה וביבי הסביר שהעיכוב נובע מכך שהיה ממשל עוין בארצות הברית והוא לא מעוניין להכעיס את אובמה. בשבוע שעבר התבשרנו כולנו שסוף סוף ביבי מתכוון ... לא לבנות את השכונה, כי הפעם יש ממשל אוהד בארצות הברית ואי אפשר לעצבן את טראמפ. אני לא נביא ואינני בוחן כליות ולב, אבל אני מאמין באמונה גמורה ושלמה שנתניהו מעולם לא התכוון לקיים את הבטחתו למשפחות האומללות שהוא החריב להן את הבתים, וכל הדיבורים שלו על זכותנו על ארץ ישראל הם לא יותר מאשר רטוריקה ודמגוגיה זולה אשר נועדה להישמע כמוסיקה ערבה באוזניהם של כל מי שבאמת אוהב את ארץ ישראל ומוכן למסור את הנפש עליה. ובכל זאת, מדוע ביבי אומר את אותן המילים הריקות על זכותנו הטבעית וההיסטורית על הארץ? מפני שלשקר אין רגלים וכל נוכל מתחיל יודע, שאם הוא רוצה להצליח במעשה המרמה שלו, הוא חייב לומר גם קצת אמת בהתחלה.

השבת נקרא בתורה את פרשת המרגלים, פרשת 'שלח לך'. עם ישראל באים אל משה רבנו בתביעה: אתה עומד להכניס אותנו לארץ שאף אחד מאתנו לא מכיר. מעולם לא ביקרנו בה ואיך נדע שהיא באמת ארץ טובה כפי שאתה אומר לנו כל הזמן? אנחנו רוצים שתשלח מרגלים שייבדקו את טיב הארץ ויודיעו לנו. משה מתייעץ עם הקב"ה מה לעשות וה' עונה- אם הם מתעקשים ולא מאמינים לי, אז תשלח עבורם את המרגלים. משה חושש מאוד משליחת המרגלים. הוא כבר 'מריח' לאן הרוח נושבת, לכן משתדל משה רבנו לבחור נציג מכל שבט אשר נחשב לאדם צדיק גדול וירא שמיים. בסך הכל 12 מרגלים וביניהם נמצאים גם יהושוע בן נון משבט אפרים וכלב בן יפונה משבט יהודה. והנה לאחר חזרתם של המרגלים מהסיבוב בארץ ישראל נאמר בפסוק : "וילכו ויבואו אל משה וגו' ". רש"י מקשה מדוע נאמר "וילכו" אם מדברים על כך שהם שבים? מסביר רש"י: "להקיש הליכתן לביאתן מה ביאתן בעצה רעה אף הליכתן בעצה רעה", כלומר מלכתחילה, עוד לפני שהמרגלים יצאו לשליחות שלהם, הם התכוונו להוציא דיבה רבה על הארץ. אני מניח שמשה רבנו בדק את נאמנותם של המרגלים לפני ששלח אותם לשליחות כל כך קריטית עבור עם ישראל, ומן הסתם כל 10 המרגלים הרשעים (למעט כלב בן יפונה ויהושוע בן הצדיקים), אמרו למשה שהם מחויבים לתורה ולקדוש ברוך הוא, ושזאת זכותנו הטבעית וההיסטורית עוד מימי אברהם אבינו על ארץ ישראל ובוודאי שהארץ טובה ודברי ה' על הארץ הם אמת לאמיתה וכל מטרת שליחותם היא רק על מנת שהעם לא יחשבו חלילה רע על ארץ ישראל ונועדה לסתום לכל המקטרגים את הפה ושלא לעצבן אותם. וכל קשר לבנימין נתניהו הוא מקרי בהחלט.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש