למה הילדים שלנו צריכים מורה פרטי למתמטיקה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/8/2017 17:22 ● ערב ערב 2821
לפני מספר חודשים, החל משרד החינות בקמפיין גדול בטרה לעודד תלמידים לגשת לבגרות 5 יחידות במתמטיקה. המסר היה ברור, אנחנו צריכים כמה שיותר תלמידים שייגשו ל-5 יחידות, על מנת שיוכלו בעתיד להשתלב במקצועות ההייטק ומקצועות אחרים שדורשים זאת, בשביל להוביל את ישראל קדימה.
למה הילדים שלנו צריכים מורה פרטי למתמטיקה

לא מעט ביקורות נשמעו על תוכנית זו, בעיקר משני כיוונים, הכיוון הראשון היה של כאלה אשר טענו שבגרות 5 יחידות זה יפה אבל צריך לעודד דברים אחרים, ציונים זה לא הכל, יש גם ערכים. והכיוון השני היה מצד תלמידים או ההורים לתלמידים שלא מסוגלים לעשות 5 יחידות במתמטיקה ומרגישים שהם נשארים מאחור.

מן הסתם, רוב התלמידים לא יכולים לעשות 5 יחידות, אלה פחות ויתרה מזו, חלק גדול מהתלמידים מתקשים במקצוע זה ונדרשים לשירותיו של מורה פרטי למתמטיקה, מלבד השיעורים בכיתה, וגם אם זה לעיתים גובה עלויות רבות ודורש מהילדים להשקיע קצת יותר זמן בלימודים, הרי זה הכרחי, אחרת הם יישארו מאחור ויצטרכו להתמודד עם קשיים רבים יותר במקצוע.

זו בדיוק הסיבה העיקרית מדוע הילדים שלנו נעזרים בשירותיו של מורה פרטי למתמטיקה, קושי שיוצר הרבה פעמים כדור שלג אשר מוביל לקושי נוסף, וזו גם הסיבה שבהמשך הם מתקשים ולא מגיעים לסיטואציה בה הם יכולים לגשת לבגרות 5 יחידות. הרבה פעמים הקושי הוא גם לא בחומר עצמו, אלא בראש, כלומר מבחינה מנטאלית. אם הם יישבו עם איש מקצוע שילמד אותם היטב את החומר, הם יבינו וידעו מה לעשות, אך הם לא מרגישים מספיק בטוחים בכך.

 

כיצד מורה פרטי יכול לעזור

 

מורה פרטי למתמטיקה יכול לעזור ב-3 כיוונים שונים שמתחברים בסופו של דבר ליעד אחד. ראשית, הוא מאפשר לתלמידים לעבור שוב על החומר כמו שצריך, בצורה קפדנית, נכונה, באופן כזה שיבינו אותו היטב, הרבה יותר טוב ממה שהם מבינים כשהם בכיתה.

שנית, מורה פרטי יכול ללמד את התלמידים דברים שהם לא לומדים בשיעור, להתקדם קדימה בחומר בשביל שיוכלו להקדים את שאר התלמידים ולהשיג פער עליהם, בצורה כזו השיעורים בכיתה יהיו להם הרבה יותר נוחים ופשוטים.

שלוש, מורה פרטי יכול לעזור להם מבחינה מנטאלית, הוא יתן להם כלים כיצד להתמודד עם הפחד שהם חשים, אותו פחד שמשתק אותם כשהם ניגשים לשיעורים או למבחנים, אותו פחד שמונע מתלמידים רבים לחשוב בכלל שהם מסוגלים לעשות 5 יחידות במתמטיקה, מה שמביא אותם לשאוף נמוך יותר, דבר שמשרד החינוך רוצה לשנות.

חשוב להדגיש, גם תלמידים מצליחים משתמשים בשירותיהם של מורים פרטיים למתמטיקה, הרבה פעמים מאותן סיבות בגללן תלמידים חלשים פונים אליהם. אך להבדיל, הקושי של תלמיד מוצלח הוא נמוך יותר והסיכוי שלו להפיק תועלת הוא גדול יותר, בוודאי בטווח זמן קצר מזה של תלמיד חלש.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש