יש פלאפל ויש אבשי

מאת: אביבה דקל ● 18/8/2017 09:23 ● ערב ערב 2824
בכל פעם שתעברו במרכז צופית תחתית או בכביש הצופה אל המרכז, תבחינו באנשים המחכים בתור, ומהר מאד תגלו שזה תור הלקוחות המחכים ליד 'פלאפל אבשי' למנת הפלאפל או השניצל ● ולא משנה מה גודל התור וכמה זמן יצטרכו לחכות - אף אחד לא מוותר ולא הולך הביתה לפני שקיבל את המנה שהזמין
יש פלאפל ויש אבשי

צילומים: מהאלבום הפרטי

את 'פלאפל אבשי' פתחו אבשי בן סימון ורועי נגר לפני שמונה שנים, אבל השותפות שלהם הולכת הרבה יותר אחורה. ההתחלה היתה בעסק של אירועים אותם הפיקו בשיתוף עם 'הדרן הפקות' מתל אביב. באילת, הפיקו השניים אירועים רבים עד שהחליטו לשנות כיוון. 

 

מה פתאום פלאפל?


"תמיד הייתי בתחום הפלאפל", אומר אבשי, "בעבר היה לי את הבוטקה ליד בנק לאומי - 'פלאפל ג'אדי' - ששמו יצא למרחוק בעיר. לכן לא מפתיע שכאשר חיפשנו משהו במקום הפקת אירועים, צץ הרעיון של הפלאפל. פתחנו את 'פלאפל אבשי' בשכונת צופית תחתית, ללא הרבה ציפיות והופתענו מההצלחה לה זכה המקום בין לילה. ביום הראשון לפתיחה הכנו כמות שאמורה הייתה להספיק עד עשר בלילה, ובשש כבר נגמר הכל. למחרת הכנו כמות כפולה, ובשמונה כבר נשארנו בלי אף מנה. לקח לנו הרבה זמן עד שלמדנו לכוון למספר גדול של לקוחות, אבל גם היום קורה לנו שנגמר לנו הכל הרבה לפני עשר.  

 

 

מה הסוד שלכם?  


"נכון, אבל פלאפל כזה טעים אין בשום מקום, כדורי הפלאפל שלנו הם ללא גלוטן - ללא קמח או שאריות של פיתות, ועשויים מחומוס שאינו מתובל 'כבד' ואינו גורם לצרבת, השמן מוחלף מדי יום והוא תמיד נקי. את הפיתות אנו מקבלים קפואות מחיפה ואופים במקום וטעמן אף הוא מיוחד. השניצלים שלנו ביתיים, מצופים בתערובת פירורי לחם ומתובלים במקום על פי מתכון ייחודי שלנו. את הפלאפל, השניצל והחצילים מטגנים בצ'יפסרים נפרדים. בימי שישי מכינים שקשוקה המוגשת עם לחמניית שבת חמה. את הסלטים מכינים טרי מדי יום. יש לנו 12 סוגי סלטים ורטבים: סלט ירקות, סלט כרוב לבן, סלט עגבניות חריף, כרוב כבוש, בצל עם סומאק, מלפפון חמוץ, ובין הרטבים - טחינה, סחוג אדום, חומוס, ממרח ייחודי של פלפל שיפקה עם שום כתוש, ממרח אריסה, ממרח לימון כבוש, פרוסות חצילים מטוגנות בפירורי לחם. אז מה הסוד? הכל טרי, הכל נקי והטעם מושלם".

ב'פלאפל אבשי' אין משלוחים. רוצה לאכול? בוא וחכה שהמנה שלך תהיה מוכנה ותקבל אותה חמה וטרייה. קשה לך לעמוד? במקום יש 15 מקומות ישיבה לרשות הלקוחות. 

אבשי ורועי הם חלק בלתי נפרד מהקהילה האילתית ומשתדלים לעזור בכל האפשר לנזקקים. מדי יום חמישי, תורמים לקבוצה של חיים זהבי מצרכים משלהם וגם מצרכים שאנשים מביאים להם כתרומה, וגם תורמים מנות פלאפל לנזקקים - מחזירים לקהילה אהבה כמו זו שהאילתים מרעיפים עליהם. 


פלאפל אבשי, מיקום: מרכז צופית תחתית, שעות פתיחה א-ה 10:00-22:00, יום שישי מ- 10:00 ועד שנגמר האוכל. כשר בהשגחת רבנות אילת.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש