הומאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 18/8/2017 09:50 ● מה נשמע 509
שלשולים הם תופעה די מוכרת בכל עונות השנה, ובייחוד בקיץ בגלל התפרצות הסלמונלה - מחלת מעיים שמתבטאת בכאבי בטן, שלשולים והקאות ● חיידק זה וסרוטיפים רבים אחרים שלו, גורמים למחלות זיהומיות השכיחות בעיקר במדינות העולם השלישי ואשר נגרמות כתוצאה מהיגיינה לקויה ומשימור לקוי של מזונות
הומאופתיה

 

שלשולים


מיליוני בני אדם מתים בכל שנה, בעיקר באפריקה, ממחלות הנגרמות על ידי חיידקי סלמונלה. 
השלשול הרגיל הנו גם בעיה נפוצה בקרב תינוקות מנביטי שיניים או אצל ילדים עם הרגלי אכילה לקויה (כגון הפרזה בממתקים, פירות בוסר או גלידה). כמו כן, שימוש תכוף באנטיביוטיקה, עשוי אף הוא לגרום לשלשול. בכל מצב של שלשול, הגוף צריך להוציא את הגורם "המרעיל" שלו מתוך המערכת, והשלשול הוא רק האמצעי שיש בידו להשלים את התהליך. אין פעולה יותר אנטי טבעית מאשר כזו הנוגדת את התגובה הטבעית של הגוף בעזרת תרופות נגד שלשול. לכן ההמלצה הראשונית היא לאפשר לגוף להתנקות, לשתות הרבה מים (בכמויות קטנות) ולא להכביד עם מאכלים קשים לעיכול.

 

טיפול תומך לשלשול אקוטי

 

תזונה:

  • לשתות רק נוזלים על בסיס מים עם קצת סוכר או לסירוגין מיץ תפוחים לא מאוד מתוק או תה עם נענע וקצת סוכר) כל פעם בכמויות קטנות. 
  • לא לגעת במוצרי חלב
  • אם אחרי כמה שעות המצב מתאזן אפשר לאכול משהו קל עם מלח. 
  • תזונת "ב.א.ט.ת"(בננה, אורז לבן, טוסט, תפוח מגורר) היא התוספת האפקטיבית ביותר לזמן שלשול.
  • מלח ים אטלנטי – מספק את המלחים האבודים. 
  • שלגון קרח (פופ אייס), כדי לשמור על רמת סוכרים ונוזלים (יעיל במיוחד עם ילדים). חשוב לא להפריס בסוכרים שיכולים להשפיע לרעה על השלשול.
  • מי אורז לשתייה ולהמליח עם מלח ים אטלנטי. 
  • חיידקים פרוביוטיים- להחזיר למערכת העיכול את החיידקים הידידותיים. 

צמחי מרפא: 

  • חרובים - לבשל חתיכות, לסנן ולשתות או בממרח.
  •  סרפד- חליטה של עלי סרפד לשתייה.

תרופות הומאופתיות:
Arsenicum-  - מתאים בעיקר להרעלות קיבה. חולשה ותשישות פתאומית, צמרמורות, חרדות, חוסר מנוחה, יכול להופיע בליווי הקאות. השלשול שורף-חריף. יש צמא אבל ללגימות קטנות. הרעה בלילה 12-2, ממקומות קרים ולאחר משקאות קרים ואוכל קר. הטבה מחום ומרטיות חמות על הבטן.
Carb-v-  - אחרי אכילת אוכל מקולקל במיוחד בשר/ביצים. הרעלה חזקה, שלשול מסיבי עם הרבה גזים, חיוורון עד כדי התעלפות, צורך באוויר(שינפנפו מעליו). הרעה אחרי משקאות קרים ואוכל קר כגון גלידה.
Baptisia-  - שפעת של המעיים. שלשול/הקאה עם חום, עייפות ושינה מרובה. 
Chamomilla-  - שלשול ירוק עקב נביטת שיניים אצל תינוקות. מלווה בעצבנות, כאבים ועוויתות במעיים, הצואה בעלת ריח של ביצים רקובות.
Merc-cor/ ars-iod-  - לדיזנטריה.
 Phos- - כשהשלשול דמי.
 התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש