יהדות - פרשת 'ראה’

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 18/8/2017 09:52 ● מה נשמע 509
גשר מתמוטט על נהג משאית, ה' ירחם. זוהי מיתה משונה ואין אנחנו יכולים להרהר אחר מידותיו של הקדוש ברוך הוא על מה ולמה "מה חורי האף הגדול הזה?" ועם כל זאת, ולמרות הצער הרב על מותו של הנהג, עדיין ניתן לראות את הנס העצום שהתרחש באותם הרגעים
יהדות - פרשת 'ראה’

 

פרשת 'ראה’


גשר מתמוטט על נהג משאית, ה' ירחם. זוהי מיתה משונה ואין אנחנו יכולים להרהר אחר מידותיו של הקדוש ברוך הוא על מה ולמה "מה חורי האף הגדול הזה?" ועם כל זאת, ולמרות הצער הרב על מותו של הנהג, עדיין ניתן לראות את הנס העצום שהתרחש באותם הרגעים: א' – זהו גשר הומה בני אדם שעוברים עליו אלפי אנשים בכל יום, אבל בדיוק ברגע ההתנגשות וההתמוטטות של הגשר לא היה עליו אף הולך רגל !!! מדהים.  ב'- בכביש 4 נוסעים מאות אלפי רכבים בכל יום ואף מכונית (חוץ מהמשאית) לא נפגעה !!! מדהים כפל כפליים. רק עיוור לא יראה כאן ניסי ניסים. מה ההסתברות שאף אחד מאותם אלפים שעוברים בכל רגע נתון מעל ומתחת לגשר לא יפגעו ?!? אבל מה, באף אחד מכלי התקשורת הישראלית, לא יתייחסו לנס המופלא, חס וחלילה, הרי אם יזכירו את המילה 'נס' מיד יגישו נגדם בג"ץ על 'הדתה'. לא ולא, הכתבים, העורכים, והקשקשנים בתקשורת יפמפמו למוחנו על גובה הגשרים ועל כמות הבטון, ועל משאיות מסוכנות, הם יתייחסו לכל האייטמים מסביב, מבלי לגעת אפילו בקוצו של יו"ד בסיפור האמיתי שהוא התגלות יד ה' בהשגחה פרטית מופלאה על רבבות יהודים. שלמה המלך כבר לימד אותנו בספרו 'קהלת': "החכם עיניו בראשו והכסיל בחושך הולך". במקרה של התקשורת הישראלית, מדובר באנשים חשוכים, שנמצאים בחושך מצריים, אשר מחשיבים את עצמם לנביאי הדור או לפחות לאורים ותומים אשר על פיהם יישק דבר.
התורה פותחת את פרשת 'ראה' בהודעה דרמתית "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה", כלומר הקב"ה מודיע לנו: אני נותן לכם בחירה חופשית, אתם יכולים לבחור לעשות טוב או לעשות רע אבל דעו לכם, שלכל בחירה שתעשו, יש תוצאות שמחייבות – אם תבחרו בטוב (שמירת התורה והמצוות), אז תקבלו את הברכה, אך אם חלילה תבחרו לא לשמוע בקול ה' אז ... אבל מכיוון שהקב"ה בורא העולם צופה מראשית ועד אחרית, הוא יודע שישנם אנשים רשעים ורעים אשר ינסו בכל כוחם להטעות את עם ישראל ולהטות אותם מדרך הישר . לכן מזהיר אותנו ה' בפרשתנו: עלולים לקום לכם נביאי שקר אשר בהחלט יתכן שיצליחו להרשים אתכם בכל מיני טריקים ושטיקים. לפני אלפי שנים עבדו על אנשים באמצעות 'קסמים', כיום ישתמשו בתארים כמו ד"ר, פרופסור, אלוף במיל', קריין, שחקן, עיתונאי, סלב או סופר מצליח. המשותף לשרלטנים הקדמונים והחדשים הוא הרצון העז לקבוע להמוני העם מה לחשוב וכיצד להתנהג- התנהגות בהמית ככל הגויים, בלי שבת ובלי צניעות, בלי כשרות ובלי קדושת טהרת המשפחה. לחיות חיי הפקרות ופריצות. ה' מזהיר אותנו: "לא תשמע אל דברי הנביא ההוא או אל חולם החלום ההוא",  זה הכל ניסיון עבורכם לראות אם אתם נשארים דבקים בה', למרות דבריו, מעשיו ויכולותיו המטעות של אותו 'נביא'. גם כיום ישנם 'נביאים' חדשים אשר מקדשים מלחמה נגד ה' ונגד תורתו. כל אותם 'נביאים חכמים' הסבירו לנו לפני 12 שנים מדוע הגירוש מגוש קטיף הוא הצעד המדהים אשר יביא לנו רגיעה והתנתקות מעזה. הם גם הסבירו לנו לפני 24 שנים, מדוע 'הסכמי אוסלו' הארורים יביאו לשלום עולמי ולמזרח תיכון חדש. ויתר דברי ההבל שלהם כתובים בכל יום בספר דברי הימים של התקשורת הישראלית. אבל אנחנו מאמינים באמונה שלמה בנחמת הנביא ישעיה אשר נקרא בהפטרת השבת " ...ואנוכי בראתי משחית לחבל. כל כלי יוצר עליך לא יצלח ..." . הלוואי שנשמע רק בשורת טובות, תמיד.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש