לצייר עם מארק בוגנים

מאת: אביבה דקל ● 25/8/2017 14:44 ● ערב ערב 2825
מרק בוגנים, יליד פריז, הוא צייר מוערך, בוגר הפקולטה לאמנות ב'ארט דקו' בפריז ● אבל יותר מכל תעודת גמר של בית ספר לאמנות ידוע בפריז, התמונות המרהיבות שהוא מצייר מעידות על כשרון הציור המופלא שלו ועל הטכניקה המושלמת ● אם גם אתם רוצים להפוך חלום למציאות ולקבל את הכלים לתחילתה של אהבה מצוירת, מרק בוגנים הוא הכתובת עבורכם
לצייר עם מארק בוגנים

צילומים : מהאלבום הפרטי

לפני כעשרים שנה הגיע מארק לאילת ורבים מתושבי העיר וגם אורחים שהגיעו לאילת מהצפון ומחו"ל נחשפו לתמונות המרהיבות שלו כשהוצגו בגלריות שונות בעיר, בגלריית אמני אילת כמו גם בגלריות שונות בארץ. תמונות השמן שלו מצוירות בצבעי שמן עזים בסגנון ריאליסטי-מיסטי – תמונות גדולות המשרות אווירה מיוחדת על המתבונן בהן. אבל מארק לא עצר רק בציור. מזה כשמונה שנים הוא מקיים חוגים לציור. מששמעתי שהחליט ללמד, נפגשתי איתו כדי לשמוע איך ומדוע החליט לקיים חוג וללמד ציור ורישום.
 
מה פתאום קורסים? שאלתי
"מזה שמונה שנים שיש לי הרגשה שאני צריך להעניק מהידע שלי ומאהבת האמנות שלי לאחרים. אולי זה מצחיק, אבל אני מרגיש כמו פרה שיש לה חלב והיא מוכרחה ורוצה להניק. אני אוהב אנשים, אוהב להתחבר אליהם ולהכיר אותם, וברגע בו אני מרגיש שיש בינינו קשר והאנרגיות טובות, אני מאמין שזו התחלה של סיפור ארוך. לפני שמונה שנים פגשתי שתי נשים שידעתי שציירו בעבר ואהבו את מה שאני עושה. שתי נשים אלו בקשו שאקים חוג לציור ואני הבנתי שזה בדיוק מה שאני רוצה לעשות. ככה נולד החוג לציור. ההתחלה הייתה שתי תלמידות, וכיום יש לי כבר ארבעים תלמידים ותלמידות אותם אני מלמד בארבע קבוצות".

 


בימי ראשון ושני מתקיים חוג ערב בין השעות 19:30-22:30, ובימי שלישי ורביעי מתקיימים חוגי בוקר בין השעות 10:00-13:00, וכל תלמיד יכול לבחור ולהשתייך בחוג המתקיים בשעות המתאימות לו. 
"במסגרת החוגים אני מארגן מצגות על אמנים שונים ועל היסטוריה של האמנות ומשתדל למצוא עבודה של אחד התלמידים שנוטה לזרם האמנות שאותו אני מציג בפניהם. אני מלמד טכניקות שונות ומשתדל לקדם את הידע באמנות של התלמידים ולהקנות להם טכניקה שתשפר את רמת העבודות שלהם.
בין התלמידים שלי יש כאלה שלומדים אצלי כבר שמונה שנים, ויש גם מתחילים – יש תלמידים מכל הרמות, והשאיפה שלי היא לעזור להם להגביר רגישות ולשפר את הרמה הטכנית והאינטואיטיבית שלהם".
אחת לשנה מקיים מארק תערוכה של עבודות התלמידים. "עד כה הצגנו את התערוכות של תלמידי החוג במסגרת הביאנלה של אילת. אני משתדל לארגן אירועים שונים, כמו יציאה לצייר במדבר, או מרתון ציור לילי בו השתתפו התלמידים ונמשך כל הלילה. חוויות כאלה מחזקות את הקשר עם עולם האמנות והן חוויות בלתי נשכחות. אני משתדל שהתלמידים יהפכו לחלק מעולם האמנות ומה שהוא יכול להעניק לעוסקים בו".
ברביעי בספטמבר בשעה 19:00 נפתחת שנת הלימודים החדשה אצל מארק בוגנים ותלמידים חדשים יתקבלו בברכה.


ליצירת קשר עם מארק בוגנים בטלפון: 050-8448960


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש