המאופתיה - להתחיל נכון

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 25/8/2017 14:46 ● מה נשמע 510
ספטמבר אוטוטו כאן! איזו התרגשות! הילד הבוגר חוזר לבית ספר, הגוזל נכנס לכיתה א', הקטנטונת הולכת בפעם הראשונה לגן... זה מיוחד, זה מרגש, ובעיקר קצת מלחיץ...
המאופתיה - להתחיל נכון

 

להתחיל נכון

 

דאגותינו כהורים לילדנו, מקבלות מימד חדש בתחילת השנה, והחששות מפני התחלות חדשות מאז ומעולם היו מלחיצות עבור ילדים קטנים וגדולים כאחד!
האם הילד יחזור מהר לשגרה ולשעות הלימודים הממושכות? האם הבן הצעיר ישתלב יפה בכיתה החדשה? האם הקטנטונת תצליח להיפרד בקלות מההורים בגן החדש? ועוד תהיות ומחשבות. מניסיוני, לחודש ספטמבר ולתקופה שאחריו כדאי וחשוב להיערך. 
הניסיון מלמד, שתחילת הלימודים בגן ובבית ספר עלולה לגרום לילדים ללחץ פסיכולוגי ופיזיולוגי. עבור חלק מהילדים זו הפרידה הראשונה מההורים, אחרים חווים קשיי הסתגלות למסגרת חדשה, לצוות המורים החדש, לחברים חדשים. יש כאלה שפשוט נלחצים מהעובדה שהחופש נגמר וצריך לחזור לשיעורים, מבחנים ושאר מטלות. 
כמו אצל מבוגרים, גם אצל ילדים, קטנים ככל שיהיו, יש למתח וללחץ של תחילת השנה, (בייחוד אם הילד מרגיש גם את החששות של הוריו) תופעות לוואי. 
הסטרס הרגשי שמלווה את תקופת ההסתגלות עלול לעורר אצל ילדים תופעות של עצבנות, חששות, חוסר ביטחון והסתגרות. הפחדים הישנים עלולים לשוב ולהופיע ברמה מדאיגה. סיוטי לילה יכולים לחזור, הרטבות לילה או סתם התעוררויות תכופות במהלך הלילה. ביטויי אלימות, התנהגות נוקשה, טיקים, רגישות יתר ובכי מהיר על כל שטות, הצמדות להורה, חזרה להרגלי מציצה של המוצץ שנזרק לא מזמן ועוד  ביטויים רגשיים שעלולים לפרוץ מחדש או להתחיל לראשונה. לחץ כזה אף עלול לעורר או להחמיר תופעות פיזיות כגון: אסטמה, אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), מחלות חום, דלקות אוזניים וגרון וכדומה. לחץ רגשי ידוע כטריגר מצוין הגורם להחלשות של מערכת החיסון. משמע, ההגנה מפני וירוסים וחיידקים הופכת רעועה והילד נדבק בקלות רבה מדי, או שהמערכות החלשות בגוף כגון אוזניים, גרון, נשימה וכו' מקבלות מקום לביטוי. 
טיפול הומאופתי מקצועי ומוסמך כבר הוכיח זה מכבר את יעילותו בהקלה על "תקופות מעבר", כמו הכניסה לשנת הלימודים, התחלה בגן חדש, משפחתון, פעוטון וכיוצא בזה. הטיפול ההומאופתי המקצועי אצל הומאופת מוסמך מותאם באופן אישי לכל אחד ואחת על סמך התופעות הייחודיות לו/לה ובהתאם לאופי הילד, ההתנהגות שלו, הביטויים הפיסיים והרגשיים המאפיינים אותו ובכך מאפשר לעבור את "משוכת ספטמבר" בצורה בריאה ורגועה יותר. 
הגדולה של הטיפול ההומאופתי היא בכך שמעבר לפתרון בבעיות הפיזיות שמתעוררות, ישנו ביטוי רגשי מעמיק שמביא לפתרונות רגשיים ונפשיים כאחד. כגון טיפול בפחדים, בסיוטי לילה, בהרטבות לילה, בהתנהגות אלימה וחסרת גבולות ועוד. 
יתרה מזאת, כשילד מקבל טיפול הומאופתי במהלך מעבר שכזה, הוא צומח ומתפתח כתוצאה מהשינוי במקום שייפגע ממנו. הטיפול ההומאופתי מצליח לעזור לכוחות הנפש להתגבר על מכשולים רגשיים ולפתח מערכת הסתגלות חדשה כנגדם כך שמעבר ליכולת  להתמודד עם הקושי, התרופה ההומאופתית מתפקדת גם כטיפול מונע לפחד או לקושי עד שלאורך זמן הטיפול הם נעלמים לחלוטין.

 

  •  התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.
  • פרטים נופים על טיפול הומאופתי קלאסי ניתן למצוא בדף הפייסבוק: www.facebook.com/homeopathy.eilatarava 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש