פרסום בגוגל לעסקים קטנים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/8/2017 09:35 ● ערב ערב 2825
מהפכת האינטרנט שינתה את העולם בדרכים רבות, שלמעשה לא כולן עוד ברורות לנו לחלוטין
פרסום בגוגל לעסקים קטנים

מהפכת האינטרנט שינתה את העולם בדרכים רבות, שלמעשה לא כולן עוד ברורות לנו לחלוטין. שינוי משמעותי אחד שכבר בא לידי ביטוי הוא אפשרויות השיווק הרחבות יותר של בעלי העסקים הקטנים. כדאי לזכור: פרסום בטלוויזיה, גם אם יותר ויותר בני אדם צורכים תכנים דרך הרשת ולא בערוצים השונים, הוא עדיין מוצר יקר מאוד שרק מותגים חזקים במיוחד וחברת ענק שיכולים להרשות אותו לעצמם. גם פרסום חוצות מחייב השקעת משאבים עצומים, שלא כל עסק קטן, שבמקרים רבים הוא גם עסק של אדם אחד בלבד, יכול לעמוד בהם, ואילו פרסום בעיתונים פשוט אינו כדאי בעידן שבו רוב הלקוחות שלכם פשוט לא קוראים את העיתון ובטח ובטח שלא מתעכבים על הפרסומות בו.

לעומת זאת פרסום בגוגל חושף אתכם בדיוק לעיניים הרצויות, ואם קודם לכן השקעתם בשכירת שירותיה של חברת בניית אתרים ואותה מודעה בגוגל תוביל את המתעניינים לאתר איכותי (או דף נחיתה אפקטיבי באמת), תוכלו בעלות סבירה לחלוטין להרחיב משמעותית את היקף הפעילות העסקית שלכם.

 

האפשרויות השונות של פרסום בגוגל לעסק קטן

 

כשמדברים על פרסום בגוגל הכוונה היא למעשה למספר אפשרויות, וכדאי להכיר את כולן.

אופציה א' היא קידום אורגני: הכוונה היא למהלכים שונים שמטרתם שיפור דירוג האתר שבנתה לכם חברת בניית אתרים (או שאפילו בניתם בכוחות עצמכם באמצעות פלטפורמות ידידותיות למשתמש כמו WIX או וורדפרס), כך שגולשים שיבצעו חיפושים רלוונטיים עבור העסק שלכם יראו את האתר שלכם באחד המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

את הקידום ניתן לבצע באמצעות חברה המתמחה בקידום ובניית אתרים וגם לבד – הבסיס הוא השבחה מתמדת של האתר שלכם באמצעות תכנים שמספקים לגולשים ערך מוסף, ובנוסף כדאי לפרסם פוסטי אורח בבלוגים ובאתרים נחשבים בתחום פעילותכם, כמובן עם קרדיט והפניה לאתר שלכם.

אופציה ב' היא קידום ממומן: בכל דף תוצאות חיפוש בגוגל, לצד התוצאות האורגניות, ישנן גם מודעות טקסט. מודעה שכזו, שמועלה לאוויר באמצעות מערכת שנקראת גוגל אדוורדס (Adwords), שהיא זו שלמעשה אחראית על פרסום בגוגל שהוא ממומן (בניגוד לזה האורגני, שלא מחייב תשלום לגוגל), מאפשרת גם היא למשוך לקוחות לאתר שלכם או לדף נחיתה. היתרון העיקרי הוא המידיות – קידום אורגני מחייב זמן עד שמספיק נקודות זכות נצברות עבור הדפים השונים באתר שבנתה עבורכם חברת בניית אתרים, ואילו פרסום בגוגל אדוורדס מציב אתכם במקום בולט בתוצאות חיפוש רלוונטיות בן רגע. עוד כדאי לקחת בחשבון שגם אם רוב הגולשים מודעים לכך שמדובר במודעה, עדיין תוכלו לשכנע אותם להגיע לאתר שלכם או לדף נחיתה (שגם אותו כדאי להקים באמצעות מומחי בניית אתרים) – טקסט שמבטיח ערך אמיתי ומעורר סקרנות יגרום לגולשים ללחוץ על המודעה ולהגיע אליכם.

עוד אופציה שכדאי להכיר היא פרסום ברשת המדיה של גוגל – GDN (ראשי תיבות של Google Display Network, רשת שכוללת את יוטיוב, את ג'ימייל ועוד המוני אתרים שהצטרפו לתוכנית השותפים של גוגל ומאפשרים הצגת מודעות באתרים שלהם, תמורת חלק מההכנסות כמובן). הייחודיות של פרסום ב-GDN היא שניתן להציג לא רק מודעות טקסט, אלא גם באנרים ומודעות דינמיות.

 

מה הכי חשוב לדעת לעסקים קטנים לפני שהם מפרסמים בגוגל?

 

פרסום בגוגל מחייב השקעה – בין אם אתם משלמים לחברת הענק עבור פרסום ממומן או פרסום ב-GDN, ובין אם אתם משקיעים זמן ביצירת תכנים שישפרו את הדירוג של האתר שלכם בתוצאות חיפוש רלוונטיות. על-מנת שההשקעה תשתלם, חשוב לפלח היטב את קהל היעד, כלומר להבין את מי בעצם אתם רוצים למשוך אליכם, וכך גם תוכלו לדעת באיזו דרך הכי כדאי לעשות זאת. מומלץ לבצע פילוח באמצעות מומחי שיווק בדיגיטל.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש