שיניים תותבות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/8/2017 11:31 ● ערב ערב 2825
השיניים התותבות רחוקות מלהיות פתרון המתאים אך ורק לסבים ולסבתות. יתר על כן, תהליך יצירת התותבות כיום הוא מתקדם מאוד ברמה הטכנולוגית ומאפשר גמישות רבה לכל אורך הדרך. כיצד הדבר מתבצע, במה כרוך התהליך ומה גודל הנזק לכיס? כל התשובות לפניכם.
שיניים תותבות

 

באילו מקרים ניתן להיעזר בפתרון של שיניים תותבות?

 

השיניים התותבות מהוות למעשה הדמיה של שן אמיתית, כולל רקמת החניכיים, כך שבהרכבה של השיניים לא ניתן לראות את ההבדל בין השיניים הטבעיות לשיניים התותבות. בניגוד לאמונה הרווחת, שיניים תותבות אינן חייבות להיות של כל הלסת (העליונה או התחתונה): ניתן גם למצוא פתרונות ביניים הכוללים מספר שיניים מחוברות הממוקמות בין השיניים הטבעיות והבריאות של האדם. פתרון זה מתאים כאשר המטופל אינו יכול להסתייע בפתרון קבוע כגון השתלת שיניים עקב מחסור במסת עצם בלסת, או שאינו מעוניין בכך בגלל חוסר רצון לעבור את הטיפולים הכואבים של הכנסת השתלים. מדובר גם בפתרון יותר זול יחסית.

 

תהליך גיבוש התותבות המותאמות אישית לכל אחד ואחת

 

באופן טבעי, שיניים תותבות אינן מגיעות בתור מוצר מוגמר, אלא נדרשת התאמה של כל שן ושן על מנת ליצור מראה אסתטי וגם תחושה נוחה בפה. המטרה הסופית היא היכולת לאכול ולדבר בלי להרגיש בשיניים חסרות, תוך הקפדה על איכות חיים גבוהה, תחזוקה שוטפת שאינה דורשת יותר מדי מאמצים, וכאשר השיניים התותבות אינן פוגעות בשיניים הטבעיות שנותרו (אם נותרו) ולא בחלל הפה באופן כללי. התאמת השיניים התותבות מתבצעת באמצעים טכנולוגיים מתקדמים המבטיחים התאמה טובה ואף מושלמת, תוך דאגה לכך שאיכות החיים של המטופל תהיה כמה שיותר גבוהה. 

 

 

האם ניתן להוזיל את התהליך באמצעות ביקור בחו"ל?

 

המחירים של שיניים תותבות משתנים בהתאם למוסד שבו נערך הטיפול. בישראל, המחירים עשויים לנוע בין 2,500 ש"ח ועד 5,000 ש"ח בעבור כל שן, ובאופן טבעי – ככל שחסרות יותר שיניים, כך העלויות גבוהות יותר. כיום ניתן למצוא פתרונות זולים ונגישים ביותר באמצעות נסיעה לחו"ל. במדינות רבות במזרח אירופה ניתן למצוא מרפאות מתקדמות ואיכותיות המספקות שירותי התאמת תותבות ברמה גבוהה ביותר ותוך הקפדה על מחירים נמוכים יחסית. ניתן לעבור את התהליך בתוך זמן קצר ואף לחזור מדי מספר שנים להתאמה נוספת, בהתאם לשינויים בחלל הפה או לצרכים הספציפיים שעשויים להשתנות עם הזמן.

 

נושאים שחשוב להקפיד עליהם בעת הזמנת שיניים תותבות

 

בין אם בוחרים לעשות שיניים תותבות בארץ או בחו"ל, חשוב מאוד ליצור את מערך הפעילות הטוב ביותר. זה כולל את הליווי הדרוש בחו"ל, לצד השוואת המחירים האובייקטיבית בארץ. חשוב מאוד לשים לב לחומר שממנו עשויות השיניים התותבות – אקריל או ויטליום. באופן טבעי, ככל שהחומר יקר יותר – הוא גם עמיד יותר, ולכן ישמש את המטופל לאורך זמן. באמצעות בחירה נכונה בשיניים תותבות ובמומחים שיוצרים אותן עבורכם, ניתן להשיג את התוצאות הטובות ביותר ולהבטיח שכל שן תעניק שימוש נוח, בין אם מדובר במספר שיניים מחוברות או בשתי לסתות שלמות. היכולות של הרופא לבצע הדמיות של השיניים לפני היצירה שלהן במעבדה מהוות יתרון משמעותי וגם עדות למקצועיות שלו, כך שכדאי מאוד לשים לב לנושא זה ולפנות אך ורק לרופאים בעלי ההכשרה הגבוהה ביותר.

 

הלבנת שיניים לאתר אסימון

 

שיניים לבנות הן החלום של אנשים רבים, שהמראה החיצוני שלהם חשוב להם. יתר על כן, במקרים רבים מדובר בצורך חיוני כאשר מדובר באנשים העוסקים בתחום פעילות הדורש עבודה עם אנשים, אינטראקציות חיוביות או ייצוגיות מושלמת. הלבנת שיניים מוצלחת יוצרת חיוך בוהק, מוסיפות ביטחון עצמי ופעמים רבות עשויות לשפר היבטים רבים בחיים. את הלבנת השיניים ניתן לבצע לבד בבית באמצעות "תרופות סבתא" או ערכות הנמכרות בכל בתי המרקחת, ולחלופין – בקליניקות לטיפולי שיניים.

 

מדוע מומלץ לעבור הלבנות במרפאות מומחים?

 

אף על פי שרבים אינם אוהבים לבקר במרפאות השיניים השונות ומעדיפים לעשות הכל לבד, הלבנות שיניים ביתיות אינן מספקות את התוצאות הבולטות ביותר. זאת משום שהחומרים שנמכרים בבתי המרחקת מגיעים בריכוז נמוך, על מנת למנוע מקרים של גרימת נזק. במרפאות השיניים נעשה שימוש בחומרים חזקים יותר שדורשים פיקוח של מומחים, ניקוי אבן מקדים ומעקב כללי אחר המצב של השיניים. כמו כן, חשוב מאוד לזכור שמדובר בנושא מאוד אינדיבידואלי: לכל אדם יש גוון שיניים הייחודי לו, ויש כאלה שמשיגים מראה שיניים בוהק בתוך פגישה או שתיים, בעוד אחרים נשארים עם שיניים צהבהבות – אך עדיין עם צבע בהיר יותר במספר גוונים.

 

כמה עולות הלבנות שיניים שונות?

 

השיטות השונות של הלבנות השיניים הן:

  • הלבנה ביתית – פסי הדבקה – השיטה הביתית הנפוצה ביותר, שדורשת הצמדה של כחצי שעה לקבלת הבהרה במספר גוונים.
  • הלבנה ביתית – לק למריחה – הפתרון הזול ביותר, אך לאו דווקא היעיל ביותר. הלק הוא חומר מלבין בריכוז נמוך, והתוצאה תלויה גם ביכולות המריחה האחידה.
  • הלבנה מקצועית עם סד לילה – שיטה הדורשת משמעת עצמית. רופא השיניים יוצר סד מותאם אישית שאתו יש לישון. התוצאה דורשת זמן והשקעה אך גם נשמרת לאורך זמן. המחיר: 1,000 עד 1,500 ש"ח.
  • הלבנה בלייזר – השיטה הנפוצה במרפאות השונות, דורשת מיומנות גבוהה של הרופא ומעקב צמוד גם לאחר הטיפול. המחיר: 1,500 עד 2,500 ש"ח.
  • הלבנה בקרן אור כחולה – טיפול דומה להלבנה בקרן לייזר, אך יותר עדין. מתאים לאנשים בעלי רגישויות שונות. המחיר: 1,000 עד 1,500 ש"ח.
  • ציפוי חרסינה – ההלבנה היקרה ביותר (עד 4,000 ש"ח לכל שן) שדורשת שיוף חלקי של השן והדבקה של משטחי חרסינה בגודל שהותאם ספציפית לכל שן. שיטה זו היא הדרך הבדוקה לקבל חיוך הדומה לאלה של המפורסמים.

 

האם ניתן לחסוך בעלויות?

 

השיטות השונות של הלבנת שיניים זמינות במדינות שונות ברחבי העולם, וניתן למצוא מומחים מיומנים בכל אחת מהן. פעמים רבות נסיעה לחו"ל עבור הטיפול עשויה לעלות פחות מאשר בארץ, ולכן כדאי לשקול לשלב את ההבראה של השיניים בטיול תיירותי רגיל ולהוסיף לו ערך רב. עם זאת, חשוב מאוד לעשות זאת בליווי גורמים מקצועיים בארץ, על מנת לקבל תרגומים וסיוע במידת הצורך.

 

דקויות חשובות בביצוע ההלבנה, לקבלת תוצאות טובות לטווח הארוך

 

חשוב מאוד לציין שעל מנת לקבל תוצאה טובה ביותר בהלבנת השיניים, יש לדאוג לטיפולי שיניים מקדימים, כיוון שהתנאי החיוני למראה שיניים אסתטי הוא קודם כל בריאות. כך, אם יש מקרים של עששת בשלבים שונים או תהליכים דלקתיים בחניכיים – יש קודם לדאוג לטפל בנושאים אלה. כמו כן, אנשים בעלי רגישויות למי חמצן או ללייזר, נשים בהיריון וילדים עד גיל 18 אינם יכולים לעבור הלבנת שיניים.


חדשות אילת