בעיית לחץ מים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 11/9/2017 11:01 ● ערב ערב 2827
אם זרם המים במקלחת שלכם חלש זה מעיד על בעיה, ובעיה כזו לא ניתן לפתור לבד עלייך להזמין שרותי ביובית. גם ברבי קומות כאשר ישנה בעיה טבעית למים להגיע לקומות העליונות בלחץ רגיל נעזרים במשאבות אשר דוחפות את המים בצנרת בכדי שהם יגיעו גם לקומה האחרונה ובלחץ רגיל
בעיית לחץ מים

אם זרם המים במקלחת שלכם חלש זה מעיד על בעיה, ובעיה כזו לא ניתן לפתור לבד עלייך להזמין שרותי ביובית. גם ברבי קומות כאשר ישנה בעיה טבעית למים להגיע לקומות העליונות בלחץ רגיל נעזרים במשאבות אשר דוחפות את המים בצנרת בכדי שהם יגיעו גם לקומה האחרונה ובלחץ רגיל. המשאבות מספקות מספיק לחץ כדי לשטוף את השמפו משיער ראשך. בדרך כלל, הצעד הראשון כדי להגביל את השימוש במים הוא הפחתת לחץ המים לזרימה חלשה ובאופן טבעי פחות מים מתבזבזים, זה מה שעשוה בפועל החסכם, התקן פשוט, המצאה ישראלית מתקופת הבצורת הקשה. החסכם הוא בעצם פקק לראש הברז שנוקבו בו חורים קטנים ובמקום שהמים יצאו מחור גדול, הם יוצאים מהחורים הקטנים אך בלחץ גבוה מאוד מה שנותן בפועל אשליה של כמות מים גדולה. מה שגורם למקלחת לזרימה נמוכה היא כמות המים היוצאת בדקה. ראש מקלחת ממוצע מזרים בכל דקה כ- 5 גלונים, בעוד ההגדרה לזרם מים נמוך  1.5 גלונים לדקה. אפילו הקומיקאי הגדול מכולם ג'רי סיינפלד הכניס את הקטע בסדרת הקומדיה שלו, "סיינפלד", שם לכל אחד בבניין של ג'רי יש שיער פחוס, כי ראשי המקלחת החדשים לא מספקים זרימת מים חזקה מספיק כדי לשטוף את השמפו.

 

מה הבעיה?

 

מאחר ואנו עוסקים בסתימות הקשורות לאינסטלטור או ביובית , נתעלם מבעיות ותקלות חשמליות או קלקולים מכאניים הנובעים מתקלות במשאבת המים. אם כך מה עוד יכול להשפיע על לחץ המים? פיצוץ בצנרת ואז אין מספיק לחץ והמים לא מגיעים. או סתימה כתוצאה מחדירה של שורשי עץ. בניגוד לצנרת הביוב מדובר במים נקיים ולכן אין כאן סתימה של פסולת.

 

 פיצוץ בצנרת

 

מספר גורמים יכולים לעבוד לבד או בשילוב כדי להשפיע על כמות הקורוזיה בצנרת כך שידרש שירות ביובית. אפילו מערכת צנרת חדשה יכולה להראות סימנים של קורוזיה ובודאי כמה שנים לאחר ההתקנה. הבעיות מחריפות יותר בצנרת שהייתה בשימוש 15 שנים או יותר, עם זאת, השפעת הקורוזיה במקור מים יכולה להיות על מערכת הצנרת אין זה אומר דבר על איכות המים אם היא גרועה, או לא. למעשה זה קורה אפילו באותם אזורים שבהם מי השתייה מדורגים בין הטובים ביותר במדינה. לדוגמה, באזור צפון האוקיינוס ​​השקט של ארצות הברית וקנדה, איכות המים מדורגים כמי השתייה הטובים ביותר בעולם. עם זאת, למים עדיין יש השפעה ליצירת קורוזיה במערכות הצנרת בגלל מספר גורמים שאינם קשורים לאיכות המים, כימיית מים, ה- pH של המים, כמות החמצן במים, טמפרטורת המים, מהירות / לחץ המים בצינור.

 

חדירת שורשי עצים

 

אתה בטח מבין כי במידה ויש סתימה בצנרת המים הנכנסים לבניין או לדירה הסתימה לא תהיה בקומה 15 וגם לא בקומה 3, סביר להניח שהסתימה היא בקומת הקרקע במקום הקרוב לאדמה. על פי רוב שורשי העצים הם כמו טיל מונחה לייזר, אך בהבדל קטן השורשים מונחי מים או לחות. והם ממש ממוקדי מטרה, הם יצמחו ויגדלו לכיוון הטפטוף הקטן ביותר שהם רק ירגישו ואז ינסו להשתחל פנימה לאט לאט אבל בטוח. כך השורש צומח וגדל בתוך הצנרת במקום בו הוא הצליח לחדור. כדי לפתור את הבעיה עלייך להזמין שרותי ביובית ובאמצעות הציוד המתקדם שלהם הם יפתרו כבר את הבעיה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש