יהדות - פרשת 'ניצבים וילך'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 15/9/2017 17:43 ● מה נשמע 513
צה"ל קיים בחודש האחרון תרגיל ענק ברמת גייס בצפון, תרגיל אשר לא נערך כמותו במשך 20 שנה. מרחיב את הלב לראות את חיילינו האמיצים מוכנים לקרב, את התמונות ששיחרר דובר צה"ל ואת התוצאות הדי טובות של התרגיל
יהדות - פרשת 'ניצבים וילך'

 

פרשת 'ניצבים וילך


צה"ל קיים בחודש האחרון תרגיל ענק ברמת גייס בצפון, תרגיל אשר לא נערך כמותו במשך 20 שנה. מרחיב את הלב לראות את חיילינו האמיצים מוכנים לקרב, את התמונות ששיחרר דובר צה"ל ואת התוצאות הדי טובות של התרגיל. שני דברים היו חסרים לי לשמוע וצרמו מאוד בהיעדרם: לא שמעתי את הרמטכ"ל או את שר הביטחון אומרים: א- אנחנו ניזום התקפה על האויבים אם נזהה הכנות למלחמה. במקום זה שמענו שצה"ל ערוך ומוכן לכל התקפה – איזו בושה. ב- לא שמענו הצהרה ואיום שכל שטח שנכבוש במלחמה הבאה יישאר בידינו ולא יוחזר לאויבים. ראשי צה"ל והמדינה החליטו מראש לא לנצח את הסבב הבא של המלחמה, שלצערנו הרב בא תבוא. כנראה שההנהגה במדינת ישראל לא מאמינה יותר בצדקת דרכנו ובסיבת הימצאותנו בארץ ישראל. מדינת ישראל קמה בארץ ישראל, לא באוגנדה. אנחנו כאן, כי זוהי ארץ אבותינו, הארץ אשר הבטיח ה' לאברהם יצחק ויעקב, הארץ אשר בה חיו אבותינו במשך 800 שנה עד אשר גירשו אותנו לבבל, וכאשר חזרנו מהגלות בבבל ובנינו שוב את בית המקדש, גרנו כאן עוד 420 שנים עד לחורבן והגירוש הנוסף מארץ חמדתנו אשר נכפה עלינו על ידי האימפריה הרומית הרצחנית. מאז, קרוב לאלפים שנות ציפייה תפילות בכי ואמונה מוחלטת בריבון העולמים אשר הבטיח לנו בפרשתנו, פרשת ניצבים, גם אם תהיו נידחים בקצה השמיים – אני אחזיר אתכם לארץ ישראל. ואכן ה' שמר הבטחתו לישראל ואנו רואים במו עינינו את הנס המופלא והבלתי יאומן בעליל של חזרת עם ישראל לארץ ישראל מכל קצוות תבל. דבר אלוקינו יקום לעולם !!! ה' הבטיח לנו שהוא לא יביא עלינו חורבן בפעם השלישית חס ושלום. אבל ה' לא הבטיח שאם נתנהג בטיפשות, אנחנו לא נחריב את עצמנו. מדוע ההנהגה הצבאית והמדינית כל כך רופסת? איך הדרדנו עד כדי כך שאנחנו מפחדים לדבר או לחשוב על ניצחון והשמדת האויבים שלנו? 
השבת נקרא 2 פרשות- פרשת 'ניצבים' ופרשת 'וילך'. בפרשת 'וילך'( הפרשה הקצרה ביותר בתורה ) משה רבנו נואם לפני בני ישראל את הנאום האחרון שלו לפני מותו, ומוסר לעם ישראל את צוואתו. מהו הדבר הכי חשוב שיש למשה לומר לבני ישראל לפני מותו? ובכן, חוץ מאשר לצוות את בני ישראל לשמור את המצוות, משה בוחר לחזק את עם ישראל רגע לפני הכניסה לארץ ישראל – שלא יפחדו מהאויבים שנמצאים בארץ. פעם אחרי פעם משה מחזק את העם ואחר כך את יהושוע המנהיג שיבוא אחרי משה במילים: אל תפחדו מהגויים, ה' איתכם, תתחזקו, אל תפחדו לא מהאויבים הקרובים ולא מהאויבים הרחוקים, ה' ישמיד אותם, ה' לא יעזוב אתכם, חיזקו ואימצו, אל תפחדו.
(לא נתפסה לי המקלדת, כך ממש כתוב בפרשה). גם ליהושוע בן נון חוזר משה רבנו ואומר את אותם הדברים בפני כל ישראל: "ויקרא משה ליהושוע ויאמר אליו לעיני כל ישראל חזק ואמץ כי אתה תבוא את העם הזה אל הארץ אשר נשבע ה' לאבותם לתת להם ואתה תנחילנה אותם. וה' הוא ההולך לפניך, הוא יהיה עמך לא ירפך ולא יעזבך, לא תירא ולא תחת". המסר של משה רבנו לדור שכובש את הארץ הוא ברור: א .זאת הארץ שלכם מכח ההבטחה שה' הבטיח לאבותיכם לתת להם (לכם) אותה. ב. אל תפחדו מהאויבים. ג. ה' אתכם.                                                       
מאז נאומו של משה רבנו עברו 3300 שנים והדברים נכונים ואקטואליים גם כיום. אנחנו נמצאים בארץ אבותינו! היא רק שלנו! אנחנו לא פוחדים מהגויים! אנחנו ננצח בקרבות! והביטחון המוחלט הזה הוא כי ה' אתנו !!!
שנה טובה כתיבה וחתימה טובה לכל עם ישראל.


חדשות אילת
 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש