כיצד לשמור על הבית מפני הצפה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 17/9/2017 11:17 ● ערב ערב 2828
בארץ שלנו זה די נדיר שיש הצפות, אבל היו כמה פעמים שירדו גשמים כבדים, לאחרונה. למעשה, שנת 2014 הייתה השנה הגשומה ביותר. אנשים רבים חיפשו עזרה כיצד להתמודד עם בעיות הצפת המרתף שלהם. הנה כמה טיפים שאתה יכול להשתמש כדי לעזור לשמור על המרתף שלך מלהירטב מלכתחילה. כמו תמיד, אל תהסס להתקשר לחברת ביובית, ללא התחייבות.
כיצד לשמור על הבית מפני הצפה

 

מספר עצות כדי להימנע מהצפת מים במרתף

 

ראשית, מספר הגדרות, מהי הצפה במרתף? כאשר יש מים עומדים במרתף בגובה של 5 ס"מ לפחות. הצפה במרתף מתרחשת בדרך כלל כאשר יש הצפה כללית, כמו כאשר הנהר הסמוך עולה על גדותיו או כתוצאה מגשמים עזים המציפים את הרחובות ומהרחוב המים מחלחלים אל תוך הבית. מתחת לאדמה, מים קיימים ברמה כלשהי. זה נקרא מדף מים. מדף המים היא הרמה שבה קיימים מים עומדים. מהו מדף מים? כשאדם חופר באר, הוא שואב מים ממדף המים. מפלס המים עשוי להשתנות בהתאם לאזור, לתנאים ולכמות הגשמים. אנשים הבונים בתים עם מרתפים המרחיבים את תת קרקעי ובאזורים מסוימים מפלס מדף המים יכול להשתנות מאוד. אם ירד גשם משמעותי, הוא יעלה את מפלס המים, המים העולים האלה יכנסו למרתף ויציפו אותו.

ברוב הפעמים, מרתפים לא מוצפים ממבול, בדרך כלל יש חלחול קטן. חלחול הוא כאשר הרצפה במרתף שלך נרטבת ממספר זרזיפים קטנים ויוצרים שלוליות של מים, בדרך כלל לא עמוק יותר מ – 2 ס"מ, אשר הורס את השטיח במרתף. אם יש רק backflow קטן, צריך להתקין צינור לעמוד בכל מרתף שתפקידו לנקז את המים מהרצפה. אז אפשר לומר ששירותי אינסטלציה ושירותי ביובית הם דבר נדרש.

 

 יש בעיה ההתקנה מסובכת למדי, ודורשת שבירת בטון הרצפה במרתף צינורות ניקוז הרצפה המובילה. גם אם אין לך בעיות חלחול, בכל המרתפים עדיין יש רמות לחות כאלה או אחרות. מרתף הוא רק חור גדול באדמה והוא תמיד יהיה לח. בסיס הבית שלך ובעיקר המרתף קריר יותר משאר הבית. קנה משאבת sump, ואם כבר יש לך אחת, ודא כי היא מצוידת בסוללת גיבוי לאספקת החשמל. רבים מתעלמים מההמלצה להתקין גיבוי UPS וסבלו מאוד בגלל זה. המרתפים שלהם נרטבו, השטיחים שלהם נהרסו, והקירות לא נותרו יבשים. תקלות מערכת החשמל מתרחשות בדרך כלל יחד עם סופות גשמים וזה בדיוק הזמן שאתה הכי צריך את משאבת המים שלך כאשר יורד גשם. בנוסף, יש להתקין משאבה שנייה, ליד המשאבה העיקרית. משאבת הגיבוי תמוקם בדרך כלל 10 ס"מ גבוה יותר מאשר המשאבה העיקרית ותספק תגבור הזרמת ניקוז נוספת אם יש כמות גדולה של מים לניקוז במרתף, או במקרה שהמשאבה הראשית נכשלת. הקפד שלא לנקז לתוך מערכת הביוב המקומית. ודא כי אין חוטי חשמל מתחת למפלס המים. כמו כן, ודא כי אתה זהיר במיוחד עם מכשירים חשמליים במרתף רטוב. אם יש לך הצפה במרתף, נתק את מתג החשמל הראשי. אם יש לך ספק לגבי בטיחות מערכת החשמל במרתף שלך, הישאר בחוץ, אתה יכול לשרוד נזק מים הרבה יותר טוב ממה שאתה יכול מהתחשמלות. הזמן חברה מקצועית העוסקת בתחום זה ויש ברשותה ביובית.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש