שתלים דנטליים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/9/2017 12:42 ● ערב ערב 2828
השימוש בשתלים דנטליים נחשב להתקדמות טכנולוגית עצומה בתחום של השתלות שיניים בפרט וברפואת השיניים בכלל. בעולם המודרני יש עלייה של מחלות חניכיים ומחלות בחלל הפה אשר מצריכות פתרון של עקירת שיניים או החלפת שיניים שאינן מתפקדות
שתלים דנטליים

השימוש בשתלים דנטליים נחשב להתקדמות טכנולוגית עצומה בתחום של השתלות שיניים בפרט וברפואת השיניים בכלל. בעולם המודרני יש עלייה של מחלות חניכיים ומחלות בחלל הפה אשר מצריכות פתרון של עקירת שיניים או החלפת שיניים שאינן מתפקדות. הסיבות לכך הן העלייה בתוחלת החיים, השימוש במזון מתועש, אי הקפדה על היגיינת שיניים וכן העלויות הגבוהות לטיפולי שיניים. העלויות הגבוהות יכולות לגרום לאנשים להימנע מטיפולי שיניים ובכך להחמיר בעיות שקיימות עד כדי צורך מוחלט בהחלפת השיניים.

 

מהם שתלים דנטליים?

 

בעבר על מנת להחליף שיניים לא מתפקדות או פגומות נעשה שימוש בשיניים תותבות, שהחליפו את השיניים שנעקרו. שתלים דנטליים, לעומת זאת, אינם מונחים על רקמת החניכיים בלבד, אלא מחוברים לעצמות הלסת באותו אופן שהשן הטבעית מחוברת. באופן זה מתבצע חיבור יציב יותר של השן החלופית והשתלים מהווים תחליף מתקדם וקבוע לשורש השן שנעקרה.

השתלים הדנטליים מורכבים מטיטניום, ומוחדרים אל עצם הלסת באופן שמחליף את שורש השן שנעקרה. על מנת שהשתל יתקבע בתוך העצם, נעשה תהליך של גירוי תאי העצם, כדי שיתאחו עם השתל בצורה ביולוגית. רק לאחר האיחוי ניתן לחבר אל השתל את השחזור של השיניים החסרות, מה שמאפשר לבסוף מראה והרגשה של שיניים אמתיות.

 

מהם היתרונות של השתלים הדנטליים?

 

שתלים דנטליים מתפקדים כאופציה מתקדמת וטובה יותר לבעיה של שיניים חסרות, לעומת אופציית הטיפול באמצעות שיניים תותבות או גשרים, מהסיבות הבאות:

  • אסתטיקה - שתלים דנטליים מעניקים פתרון אסתטי טוב בהרבה משיניים תותבת מפני שהם נראים ומרגישים כמו שן טבעית. כמו כן, בגלל קיבועם של השתלים ללסת, נשמר מבנה הפנים והעצם ולא משתנה כפי שקורה עם שיניים תותבות.
  • ביטחון - שתלים דנטליים מאפשרים חיבור חזק של השן אל העצם, ממש כמו שן טבעית, לעומת גשר או שן תותבת שיכולים ליפול בזמן האכילה או בזמן דיבור.
  • יציבות לאורך זמן - בגלל שהשתל הדנטלי מחקה את האופן שבו שן טבעית מתחברת לעצם הלסת, ניתן לשמור על השיניים בצורה טובה יותר והדבר משמש פתרון קבוע לאורך הזמן.

יש לציין כי העלויות לשתלים דנטליים גבוהות יותר לעומת העלויות על שיניים תותבות או גשרים, אבל אפשר לבדוק אפשרות לטיפול של שתלים דנטליים בחו"ל במטרה להפחית את העלויות, ולזכות בפתרון הטוב ביותר לשיניים שאבדו לכם.

 

באילו מקרים כדאי לבחור בשתל דנטלי?

 

שתל דנטלי יכול לתת מענה רחב למגוון של בעיות בתחום מחלות החניכיים או חבלות השיניים וניתן לבחור בהשתלה במקרים הבאים:

  1. החלפה של שן חסרה עקב חבלה - לעיתים נגרמות חבלות לשיניים וכתוצאה מכך הן נופלות או שיש צורך לעקור אותן. במקרה זה שתלים דנטליים יכולים להיות תחליף מצוין לשיניים שנעקרו, ולמרות שהתהליך אורך מספר חודשים, הוא ישמש פתרון קבוע ופשוט.
  2. החלפה של שיניים רקובות - בגלל הזנחה או מחלה יכול להיווצר מצב של לסת אשר מלאה בשיניים רקובות, מה שיכול להקשות על איכות חייו של האדם, על הביטחון שלו ועל היגיינת הפה שלו. במקרים כאלה ניתן לעקור את השיניים ולבצע שתלים דנטליים שיחזיקו מעמד לאורך זמן ויהוו תחליף נוח.
  3. החלפה של שיניים תותבות - אנשים רבים מעוניינים להחליף את השיניים התותבות, ולהתקדם אל הפתרון המודרני יותר שהוא השתלים הדנטליים. כיום ניתן להתקין במקום השן התותבת שתלים דנטליים וכך לזכות במראה אסתטי יותר. כמו כן, השתלים הדנטליים מעניקים יותר ביטחון מאשר שיניים תותבות מפני שלשיניים התותבות יש נטייה להתנדנד ולגרום לחוסר נוחות בחלל הפה.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש