בואו לטייל בין הכוכבים עם איתן שוורץ

מאת: אביבה דקל ● 9/10/2017 11:19 ● ערב ערב 2832
אם אתם עדיין מאמינים שמצפה כוכבים הוא מבנה מפואר שבו מוצב טלסקופ ענק שבאמצעותו תוכלו לעקוב אחרי הכוכבים, איתן שוורץ מאילת כאן כדי להסביר לכם שמצפה הכוכבים יכול להיות מישהו כמוהו עם טלסקופ נייד, אותו אפשר לפגוש בתיאום מראש בכל מקום שבו החשכה מוחלטת, לשוטט בין הכוכבים בהדרכתו וליהנות הנאה מושלמת, שכן איתן הוא אדם שכוכבים הם משהו שהוא יודע עליו הרבה, והצפייה בכוכבים היא האהבה הגדולה של חייו אותה הפך גם למקצוע
בואו לטייל בין הכוכבים עם איתן שוורץ

צילומים : איתן שוורץ

גם ב-  2016 כמו בשנה שלפניה, זכתה האטרקציה 'מה למעלה - מצפה הכוכבים של אילת' בתעודת מצוינות מטעם ה- TRIPADVISOR שהוא אתר האינטרנט אליו פונים רבים לקבל ייעוץ לטיולים ולאטרקציות, והאמינו לי שלא סתם כך זוכים בתעודת מצוינות כזו. המצפה הנייד של איתן שוורץ הוא באמת חוויה שחבל לוותר עליה, בכל עונות השנה ולא רק בלילות הקיץ הבהירים שבהם שום דבר לא מסתיר את הכוכבים מעיני הצופים בהם.

בעזרת הטלסקופ של איתן תוכלו לראות בכל עונות השנה איך נולדים כוכבים, איך הם מתפזרים, את הצבעים השונים של כל כוכב וכוכב, וגם את שלבי הגסיסה והמוות של הכוכבים, והכל בליווי הסברים של איתן המתאימים לכל הגילאים.

 

לילה של כוכבים. איתן שוורץ

 

באוגוסט עזב את שמי ארצנו כוכב צדק, אבל עדין תוכלו לראות את מאדים ושבתאי, את שביל החלב, את עקרב, קשת, מאזניים, את העגלה הגדולה ותמיד את כוכב הצפון, ולשמוע את סיפורה של אנדרומדה הצופה ממקומה הקבוע בשמים לצדו של פרסאוס, שהציל אותה מהסלע בנמל יפו, אליו קשרה אותה קסיופיאה אמה כקרבן למפלצת הים קטוס. כעונש על התאכזרותה לבתה אנדרומדה, אין קסיופיאה מוצאת לעצמה מנוחה והיא חולפת ביעף בשמיים ומתהפכת ללא הרף, וכמו אנדרומדה תוכלו גם אתם לצפות בה באמצעות הטלסקופ של איתן שוורץ.

הלילות הטובים ביותר לצפייה בכוכבים הם מאמצע החודש העברי, אחרי ליל הירח המלא, עד שבוע אחרי מולד הירח החדש, אבל גם בכל לילה אחר, וכשאתם צופים בכוכבים עם איתן, תמיד מחכה לכם חוויה מהנה ומיוחדת, כי גם כשמטיילים, בשמיים צריך לדעת לאן להסתכל ולהבין מה רואים.

הפעילות העיקרית של 'מה למעלה' באילת היא תצפית של שעה וחצי בלב המדבר - בדרך כלל ליד באר אורה בדרך לנימרה. מתקשרים ל'מה למעלה' (0544819973), מזמינים מקום, מקבלים הוראות הגעה לשטח ומגיעים. במידת הצורך אפשר גם להזמין הסעה למקום. שם, בלב המדבר, מעביר איתן שוורץ תכנית הנקראת 'כוכב נולד', העוקבת אחרי כוכבים מרגע לידתם, דרך התפתחותם ורואים או לפחות מדברים על מותם. בנוסף, רואים את מערכת השמש, את הירח, את כוכבי הלכת המופיעים ברקיע באותה עונה ובאותה שעה. לומדים על מיקומו ומשמעותו של כוכב הצפון, הכוכב היחיד שמקומו ברקיע קבוע, ואיך מוצאים אותו. התכנית מלווה בתצפיות באמצעות טלסקופ, משקפות רגילות והלייזר הירוק בעזרתו מצביע איתן על הכוכב עליו הוא מדבר.

תכנית מהנה במיוחד ממנה ניתן ליהנות גם בלילות הסתיו, כוללת תצפית כוכבים, בילוי סביב המדורה ולינה במקום. איתן ישמח לארגן עבורכם את הלילה - כולל סידורי הלינה, האוכל והשתייה, או שתוכלו לדאוג לסידורים אלה בעצמכם. לילות במצפה הכוכבים 'מה למעלה' מתאימים לזוגות רומנטיים, לימי הולדת של ילדים, לקבוצות, למשפחות, לוועדי עובדים וגם לקבוצת חברים שהנושא מעניין אותם. האירועים מתקיימים מדי יום. שעת ההתחלה משתנה לפי עונות השנה.

מחיר: - 100 ₪ למבוגר, 50 ₪ לילד או 300 ₪ למשפחה. המחיר לא כולל הסעות ויש מחירים מיוחדים לתושבי אילת.

ליצירת קשר: 0544819973.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש