מה זה פורקס?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 6/11/2017 08:48 ● ערב ערב 2835
פורקס (Forex), מסחר במט''ח, נחשב לאחד מאפיקי ההשקעה הפופולאריים ביותר כיום. מדובר בקנייה ובמכירה של מטבעות זרים, כמו דולר, ליש''ט, אירו, ין יפני ועוד, בין אם על ידי סוחרים עצמאיים ובין אם על ידי ברוקרים או מנהלי השקעות. אפיק השקעתי זה עשוי להיות, כמו אפיקי השקעה אחרים, מפחיד למדי, אך אם לומדים אותו ומכירים אותו לעומק ניתן להתמודד איתו בהצלחה ואף להגיע לרווחים גבוהים.
מה זה פורקס?

 

פורקס בכמה מילים

 

פורקס – Foreign Exchange מתייחס, כאמור, למסחר במטבעות זרים. כלומר, מסחר במטבע זר מכל סוג שהוא מול כל מטבע זר אחר בעזרת זירה מיוחדת, המאפשרת סוג מסחר שכזה. בחינת השוק, שימוש באסטרטגיות מסחר רלוונטיות וסיוע של כלי מסחר אפקטיביים משפרים ומייעלים את התהליך ועוזרים לסוחר/למשקיע למצות את מלוא הפוטנציאל שבמסחר שכזה ולהגשים את מטרותיו. שוק הפורקס ידוע כיום כשוק המסחר הגדול ביותר. הוא גדול אף יותר משוק המניות, משוק האופציות וגם משוק האג"חים. זהו שוק הפועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, תזונתי ותזזיתי מאד ומרכז בכל יום עסקאות בגובה שלאלפי מיליארדי דולרים.

זהו שוק מסחר גלובאלי, כלומר – איננו מקומי נקודתי, ולכן אירועים שונים בעולם עשויים להשפיע עליו. החלפת נשיאים, אירועי טרור ועוד. כל אלה, לרבות מצבים כלכליים אחרים ושינוי ביחסי הכוחות הפוליטיים במדינות מסוימות, יכולים לבוא לידי ביטוי באופן ישיר בשערי החליפין ולהשפיע על המסחר. הריבית היא אולי הפרמטר המשמעותי ביותר המשפיע על המסחר במט"ח, עלייה בה או ירידה, וגם הקלה ביותר, עשויות לבוא גם הן לידי ביטוי במסחר ובעסקאות, שאותן סוגרים הסוחרים.

 

יתרון הפורקס

 

לפורקס יתרון עצום. פוטנציאל הרווחים שלו גבוה מאד, אך יחד עם זאת, כדאי גם לזכור, שאפשר להפסיד בו, ובגדול! הדבר תלוי בפוזיציה שלוקחים, גם אם ישנה עלייה וגם אם ישנה ירידה של מטבעות. בעסקת פורקס קונים מטבע, תוך התייחסות למטבע אחר. ניתן, למשל, לרכוש דולר מול ליש"ט או דולר מול שקל. אפשר לרכוש יין יפני מול אירו ועוד. את העסקה אפשר לבצע בשורט או בלונג, תוך התייחסות לאותם מטבעות.

 

איך זה נעשה בפועל

 

מרבית הסוחרים והמשקיעים במט"ח מבססים את השקעותיהם על המינוף. במינוף מכפילים את הסיכוי ואת הסיכון על פי הביטחונות או הערבויות הקיימות והוא מגיע מהבנקים. המסחר במט"ח כרוך בעמלות נמוכות באופן יחסי (וזו גם הסיבה מדוע הוא פופולארי מאד) והמינוף גבוה. הן הסוחרים והן המשקיעים יכולים לקבל מהבנקים וחברות הפורקס מינוף גבוה על פעילותם, מה שמאפשר להם לפעול בשוק עם סכומים גבוהים מאלה שיש להם בפועל. זירות המסחר האינטרנטיות ידועות כיום כזירות מבוקשות מאד. זירות אלו מפוקחות על ידי הרשות לניירות ערך ועומדות בתנאים מחמירים מאד, על מנת שתוכלנה לעסוק בכך. אפשר לפתוח חשבון באחת מהזירות הקיימות ולהתחיל במסחר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש