אופניים חשמליים – לא רק לגברים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/11/2017 13:08 ● ערב ערב 2835
אופניים חשמליים מתאימים לנשים יותר ממה שאולי נהוג לחשוב, עם עיצובים מיוחדים ותכנון ייעודי הן יכולות לשמש כלי רכב מצוין לבנות שבינינו.
אופניים חשמליים – לא רק לגברים

 

יתרונות וכדאיות

 

בשנים האחרונות עולה פופולריות השימוש באופניים חשמליים ככלי רכב לכל דבר. היתרונות ברכיבה עליהם רבים ומגוונים – החל ממחיר נוח, עלויות תחזוקה מינימליות, קומפקטיות ונטרול בעיות חניה ופטור מרכישת ביטוחים ורישיונות למיניהם. המעבר לרכיבה מנסיעה על רכב ממונע תורמת גם לאיכות הסביבה ומאפשרת לשמור על כושר במידה רצויה.

גם הרשויות נמצאות בתהליך הפנמה של השינוי והאופנה החדשה, ומתאימות את התשתיות למציאות. היום כבר אפשר למצוא בערים רבות בישראל שבילים מותאמים לרוכבי אופניים שיוצרים חווית רכיבה משודרגת ובטיחותית הרבה יותר.

לכן לא פלא שניתן היום לראות יותר ויותר אופניים חשמליים בנוף המקומי עם רוכבים מכל הגילאים, המגזרים והמגדרים (כאן ראוי לציין שמבחינה חוקית רכיבה על אופניים חשמליות מוגבלת לגילאי 16 ומעלה).

 

תכנון והנדסת אנוש

 

בבואנו לקנות אופניים חשמליים כחברה בכלל או כנשים בפרט חשוב להקפיד על בחירת אופניים מתאימה לצרכים ולשימוש המתוכנן בכלי. מרחקי הנסיעה, אחסון, שילוב עם נסיעה בתחבורה ציבורית וכו', כל אלה פרמטרים שיש להתחשב בהם כדי לבחור את הדגם הנכון מבחינת גודל, משקל ופונקציונאליות.

נתוני גוף האישה הממוצעים שונים מאלו של הגברים ויצרניות האופניים למדו לתכנן ולעצב דגמים מיוחדים לנשים שיתאימו להן בהיבטים של גובה, משקל, מבנה גוף והתאמת המבנה הכלי של המרכב למבנה גוף האישה וליצירת חווית רכיבה מהנה ונוחה ככל הניתן.

 

בטיחות ברכיבה

 

למרות כל היתרונות, רכיבה על קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים עלולה להיות מסוכנה וחשוב להקפיד על כל כללי הבטיחות כדי להימנע מאסון. כך למשל חשוב להקפיד על חבישת קסדה, נסיעה במהירות המותרת ע"פ התקן האירופאי – רכיבה במהירות של עד 25 קמ"ש, התקנת אביזרי בטיחות מתאימים (פנסים, מחזירי אור וצופר), לבישת אפוד זוהר בשעות החשיכה, אסור להרכיב אדם נוסף מאחור ויש לרכב רק על שבילי אופניים במידת האפשר.

אז שתהיה רכיבה בטוחה על האופניים החשמליות – גם לבנים וגם לבנות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש