חומרי בניין המיוצרים בטבע

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/11/2017 09:02 ● ערב ערב 2837
יש בעולם חלוקה ברורה בתחום חומרי הבניין, הבנייה מעץ והבנייה מבלוקים ותוצריהם. מאמר זה יעסוק באבני בניין, מלט, בטון וכדומה.
חומרי בניין המיוצרים בטבע

 

לפני יציאתם של חומרי הבניין מהמפעל מחויבות היצרניות בבדיקה מדגמית יסודית. היצרניות מתחייבות בניתוח של מגוון רחב של חומרי גלם ומוצרים מוגמרים ולמגוון של תקנים בהתאם לדרישות מכון התקנים הישראלי.

 

חומרי בניין המיוצרים בטבע

 

לבנים חרסית ואריחי גג הם בין חומרי הבניין העתיקים ביותר בעולם כמו צבע טמבור והן עדיין פופולאריים מאוד. זה בהחלט לא מפתיע, כי חומרי בניין כמו חמר הם טבעיים, תכליתיים, עמידים ובעלי ערך יציב. בחירת חומרי בניין הנכונים הם החלטה לכל החיים. בניין מודרני חייב לעמוד בדרישות אקולוגיות וכלכליות רבות. המוצרים קיום מכילים את הניסיון והידע של כמעט 200 שנה. על ידי בחירה קפדנית של חומרי גלם ושימוש במתקני ייצור, החברות מסוגלות להבטיח מוצר שנותן הנאה שנים רבות קדימה.

 

מגוון

 

ניתן להשתמש בחומרי בנייה עבור מגוון רחב של יישומים. ניתן להשתמש בהם לבניית קירות, חזיתות וגגות וכן לגנים, טרסות ושטחים פתוחים. באריחי חמר ולבנים ניתן להשתמש כמעט בכל מקום ולכל סגנונות האדריכליים, אם לבניית בתים בודדים או בנייני מגורים, משרדים או מבנים ציבוריים.

 

חסכונית באנרגיה

 

בשל תכונות הבידוד המעולה של בלוק איטונג לדוגמא היכולת לבודד חום וקור, חומרי בניין עוזרים להפחית את צריכת האנרגיה במבנים תעשייתיים ובנייני מגורים.

 

עמידות

 

חומרי בניין המיוצרים בטכנולוגיה מודרנית חזקים, יציבים, וכתוצאה מכך, עמידים במיוחד. תוחלת החיים שלהם היא למעלה מ -100 שנים. בניינים הבנויים מלבנים, אשר נותרו על מקומם במשך מאות שנים, ניתן לגלות בכל רחבי העולם. מבנים עשויים אריחי חמר עמידים בפני מזג אוויר, רעידות אדמה ואש.

 

אסתטיקה

 

לבנים מטיט ואריחים הם אסתטיים לשימוש חיצוני, זאת הודות למגוון רחב של צבעים, צורות ומשטחים זמינים, מספר העיצובים האפשריים והווריאציות הוא כמעט בלתי מוגבל. ספקטרום הצבעים נע בין לבן, אדום קלאסי ועד לפחם שחור. הגרסאות הזמינות כוללות גימור גס, גימור חלק וגימור מזוגג, בפורמטים מוארכים ורחבים. רעפים מול לבנים כמו גם יכול להיות מתואם באופן מושלם אחד עם השני.

 

כדאיות כלכלית

 

בניין מוצק עשוי לבנים ניתן לבנות במהירות וגמישות, זה חוסך זמן וכסף. רוח ומזג האוויר, חום וקיפאון אינם מסוגלים לפגוע בחומרי הבניין. כתוצאה מכך, עלויות תחזוקה ושירות נמוכות. בשל תכונות בידוד נוחים שלהם, חומרי בניין מסייעים לחסוך בעלויות האנרגיה.

 

טבעי

 

בלוקים טיט, מול לבנים ואריחי גג חמר, קיימים במיוחד חומרי בנייה טבעיים כי הם מרכבים של חומר גלם טבעי. לבנים ואריחים הם חופשיים לחלוטין ממזהמים ואלרגנים ולכן מתאים במיוחד לשימוש בני האדם וטבע.

 

יציבות

 

גם לאחר שנים רבות, מבנים עשויים חומרי בניין שומרים על ערכם. בשל עמידותם ויציבות איכות החיים המיוחדים, למבנים ודירות מלבנים ביקוש גדול. יתר על כן, לבנים ואריחים קלים לניקוי ותחזוקתם נמוכה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש