מה לעשות אם שורשי העץ הסותמים את צינור הביוב שלך?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/11/2017 09:05 ● ערב ערב 2837
אם אתה גר הרבה באזור שיש בו עצים לאורך המדרכה או השדרה, הסיכוי כי נתקלת או תתקל בעתיד בבעיות עם שורשי עץ החודרים למערכת הביוב שלך וסותמים אותו במקרה הטוב או מפוצצים אותו במקרה היותר גרוע, הפתרון איננו כפי שאתה מניח שאתה צריך לחתוך את העצים מלמטה!
מה לעשות אם שורשי העץ הסותמים את צינור הביוב שלך?

 

 

אם אתה גר הרבה באזור שיש בו עצים לאורך המדרכה או השדרה, הסיכוי כי נתקלת או תתקל בעתיד בבעיות עם שורשי עץ החודרים למערכת הביוב שלך וסותמים אותו במקרה הטוב או מפוצצים אותו במקרה היותר גרוע, הפתרון איננו כפי שאתה מניח שאתה צריך לחתוך את העצים מלמטה! כפי שניתן להבין, שורשי העץ עוברים ועושים את דרכם דרך סדקים או חיבורים בקווי צנרת ביוב ישנים המורכבים מאריחי חרס, מברזל יצוק או מאבני אספלט. השורשים מחפשים מים, וצנרת ביוב ישנה עשירה מזינה אותם בעוד הם שולחים מנקזים ושירותים לעץ אין חוש טעם והוא איינו בוחל גם במי ביוב. חמר וברזל יצוק שימשו בעבר הרחוק יותר בגלל שאלה חיבורים רופפים ולשם שורשי העץ יכולים לחדור. חומרים אלה הם גם כבדים, קשה לעבוד עם, יקר, שביר נוטה להישבר. כיום כמעט כל קווי הביוב עשויים צינור פלסטיק, הוא זול, קשה וקל משקל, והמפרקים אטומים לחדירת שורשי העץ.

יש לך שלוש אפשרויות, אף אחד מהם איננו אידיאלי, להמשיך ולתחזק את קווי הביוב מעת לעת, לחתוך את העצים, או להתקשר לחברת ביובית בתל אביב, למקצוענים שיעשו את העבודה עבורך. חברות מקצועיות גדולות מתמחות בניקוי  ביוב יפתחו את הקו או בעצם ישלחו מצלמת וידאו מיני אל תוך הצנרת כדי לקבוע מה בדיוק הבעיה והיכן היא ממוקמת. הם יגלו אם הקו נמחץ, סדוק, או שאולי מסיבה כלשהי השיפוע לא מספיק, או אם שורשי העץ מתפתלים דרך סדקים או שהחיבורים רופפים. לאחר מכן הם ימליצו על מהלך פעולה, שיכול להיות.

חפירה והוצאת הקו הישן ולהחליף אותו בצנרת פלסטיק חדשה, טיפול נקודתי בקו עם רעל מיוחד במטרה לקטול את שורשי העץ מקור הבעיה בקרבת מקום. כך זה ייקח הרבה יותר זמן עבור השורשים חדשים ליצור שוב את הבעיה. רעלים אלה נועדו להרוג רק שורשים לא את כל העץ, מצד אחד זה יתרון ומצד שני זה חיסרון. החיסרון בכך שהבעיה תחזור על עצמה, היתרון בכך שלא תקבל קנס על כך שהשמדת עץ.

במקרה הפשוט יותר כאשר תזמין חברה מקצועית כמו חברת ביובית בתל אביב הם מיד ישלחו מצלמה פנימה יבינו מה צריך לעשות ותקבל במקום הצעת עבודה והצעת מחיר. חברה שכזו ירה יותר אך האמן לי כי לפרק את הריצוף במדרכה ולהשיב את כל העסק לקדמותו ייקח הרבה יותר זמן וגם הרבה יותר יקר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש