אומנים ותיקים למען אזרחים ותיקים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/11/2017 16:00 ● מה נשמע 523
כ – 550 אזרחים ותיקים בעיר, נהנו ושמחו באירוע שהתקיים בשבוע שעבר כחלק ממיזם של המשרד לשוויון חברתי "אומנים ותיקים למען אזרחים ותיקים"● על הבמה הופיע הזמר יהודה אליאס, שריגש את כולם, ואף הזמין את ראש העירייה לשיר איתו ● במסגרת האירוע הוענקו תעודות הוקרה לשלוש אזרחיות ותיקות מתנדבות
אומנים ותיקים למען אזרחים ותיקים
פאני ביטון

רשת 'ישרוטל' תרמה לטובת המאורע החגיגי את אולם ה- wow, את האירוע הפיקה המחלקה להתנדבות בעירייה באילת, בראשותה של אמירה אדרי. המחלקה חולשת על  כ – 60 ארגוני  התנדבות  ולמעלה  מ – 3,000 מתנדבים, ביניהם כ – 1,000 אזרחים ותיקים בזכותם זכתה אילת השנה באות ההתנדבות הארצי "קהילה מתנדבת". "זוהי שעתם היפה של כל המתנדבים והאזרחים הוותיקים, שמקדישים מזמנם וממרצם לטובת הזולת והקהילה והפכו את ההתנדבות לדרך חיים", אמרה בטקס אמירה אדרי, מנהלת המחלקה להתנדבות בעירייה ומי שהנחתה את הטקס. בפניה אישית למתנדבים אמרה: "אתם מאירים את העיר היפה שלנו באור זוהר ואמיתי ולא ניתן לתאר קהילה טובה וחזקה בלעדיכם המתנדבים". 
ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, שהעניק את תעודות ההוקרה אמר בגאווה: "העיר אילת התברכה באוכלוסייה ותיקה יצרנית ופעילה. רבים מאזרחינו הוותיקים מתנדבים במסגרות השונות, פעילים במועדונים החברתיים ובחוגי רשת המתנ"סים, מהם ניתן רק ללמוד ועל כך להתגאות. תקוותי היא שכל אזרחינו הוותיקים יהיו פעילים, מכך נצא כולנו נשכרים".  


ואלה הזוכים בתעודה:

 

סבטלנה דמ'צנקו 
ג'קלין מטודי 


סבטלנה דמ'צנקו (76)- חברה במועדון "אואזיס" – מועדון לפנסיונרים עולים מחבר העמים הפועל במתנ"ס 'בית רובין'. סבטלנה עלתה מרוסיה בשנת 1996, עד לפרישתה לגמלאות היתה רופאת משפחה. בהווה היא נמצאת במועדון מיום הקמתו מזה כשלוש שנים. היא מתנדבת לסייע לחברים במועדון בכל משימה, מבקרת חברים חולים בביתם, עורכת בדיקות לחץ דם, מסייעת בתרבות בתרגום עברית לחברי המועדון. עשייתה של סבטלנה ראויה לציון לשבח ומהווה דוגמא למתנדבת נמרצת ואיכותית.
פאני ביטון (80)-  עלתה לארץ בשנות החמישים ממרקש שבמרוקו. אם לשישה ילדים וסבתא ל- 14 נכדים ו-11 נינים. פאני הצטרפה למועדון "בשביל הזהב" במתנ"ס 'קולייר' לפני כ-25 שנים, ומאז כל בוקר היא פותחת את פינת הקפה, מקבלת את פני החברים בחמימות ובחיוך, מציעה לחברים לשתות, אשת שיח מעניינת ביותר ומרתקת בסיפוריה. פאני שותפה גם לפרויקט "ותיקים מספרים" בבתי הספר, והתלמידים מרותקים לסיפורי העלייה וההתאקלמות שלה באילת. היא אהובה ומהווה מודל לחיקוי, ראויה להערצה על הנתינה שהיא דרך חיים עבורה. 
ג'קלין מטודי (68)- עלתה לישראל מטוניס, תושבת אילת משנת 1967, אימא לשלושה ילדים וסבתא     ל – 8 נכדים. מתנדבת 6 שנים במועדון "אור בלב" – מועדון לעיוורים ולקויי ראייה במתנ"ס 'קולייר'. בכל יום רביעי אחר הצהריים מלווה את העיוורים בפעילות המתקיימת במתנ"ס ומחוצה לו. בנוסף, היא אחראית על ארגון וחלוקת הארוחות במסגרת מועדון "מופת" במתנ"ס 'יעלים'.

 

בין המסגרות בהן מתנדבים מאות האזרחים הוותיקים באילת:


- "זהב בגן" - במסגרתו מתנדבים גמלאים וגמלאיות בגני הילדים ומשמשים "כסבא וסבתא גן" לילדי אילת, שחלקם רחוקים גיאוגרפית מהסבים שלהם.
- "עבור צה"ל" - במסגרת זו מגיעים המתנדבים לבסיס האוגדה המרחבית ומרעננים קיטבגים לשעת חירום. עוד מתנדבים הוותיקים בעיר במערכת החינוך, בויצ"ו, בחנות "יד שנייה", בצרכניית "יד רוז'ה", יד שרה, יד לבנים, בבית החולים, ביחידת החילוץ, במועדוני גיל הזהב במתנ"ס 'יעלים', 'קולייר' ו'בית רובין', באגודה למען הקשיש, נאמני בטיחות בדרכים, בפרויקט ותיקים מספרים ועוד. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש