מרכז המשפחה של 'אל עמי' - יש על מי לסמוך

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: או-מד מדיקל ● 22/11/2017 16:28 ● מה נשמע 523
כמה פעמים עצרתם לרגע את מרוץ החיים, התבוננתם על המשפחה שלכם מהצד והבנתם שאם רק היה מי שיכוון אתכם בהתמודדות מול הילדים, בחיי הזוגיות ובניהול חיי המשפחה בכלל, הכל היה נראה עבורכם אחרת? ● במרכז המשפחה של 'אל עמי' - 'מרכז נועם', תקבלו את הכלים לחיי משפחה טובים יותר ● הכוונה, מפגשים, סדנאות והכל מתוך תפיסה כי התא המשפחתי ביהדות הוא מרכז החיים ● לא לדתיים בלבד
מרכז המשפחה של 'אל עמי' - יש על מי לסמוך

שמונה שנים פועל באילת מרכז המשפחה של הגרעין התורני 'אל עמי', שהצליח במרוצת השנים לסייע ללא מעט בודדים, זוגות ומשפחות למצוא את האושר בדרך לחיי הרמוניה טובים יותר. המרכז קרוי 'מרכז נועם', על שמו של החייל נועם מאירסון, תלמיד ישיבת ההסדר 'איילת השחר' באילת, שנפל במלחמת לבנון השנייה כשהיה מאורס, ולא זכה לחוות חיי משפחה מה הם. "כשמו כך הוא היה, מלא אור ונעם, ויחד עם משפחתו, החלטנו להנציח את שמו במרכז המשפחה ולהביא אור ונועם לעוד הרבה בתים", מספרת שרית רזניק, מחליפתה של לאה גוטמן, מנהלת המרכז הנמצאת בחופשת לידה. 

 

כל אחד יכול


כחלק מהפעילות רחבת הידיים של הגרעין התורני 'אל עמי', פועל מרכז המשפחה כחלק ממיזם ארצי, 'מיזם חיבורים' בו משקיעה המדינה לא מעט כספים על מנת לחזק את המשפחה ולתת כלים לאלו המעוניינים בעלויות מסובסדות. כל אלו על יסודות היהדות והצבת התא המשפחתי במרכז החיים. "התפיסה הבסיסית היא שכל מערכות החיים פוגשות את האדם דרך המשפחה שלו. ככל שנעשה את זה טוב יותר, בעיקר בזוגיות ובהורות, הטוב של האדם ועוצמתו יגדלו", מסבירה רזניק את הרעיון מאחורי התפיסה. ולא, לא מדובר בפעילויות לדתיים בלבד וגם לא מדובר בניסיונות עקיפים להחזיר בתשובה, ועדיין, אף אחד כאן לא יסתיר את העובדה כי ההכוונה ונקודת המוצא מגיעה ממקורות העם היהודי. "הבית הוא היסוד של העם היהודי", מדגישה שרית.
למעשה מרגע שהאדם מתחיל לחשוב על משפחה, הוא יכול לקבל כאן כלים ותשובות לכל שאלה או בעיה. מרכז המשפחה של 'אל עמי' כולל שלושה אגפים שיש בהם משום ליווי לכל הדרך: לקראת חתונה, סדנאות לחיזוק הזוגיות והנחיית הורים.


לקראת חתונה - מתחתנים? מזל טוב. במרכז למשפחה תקבלו את כל הכלים והסיוע שלפני. בין 2-4 מפגשים זוגיים לפני החתונה שהופכים למתנה הכי טובה שבני זוג יכולים לבקש. "הם שומעים על הכוח של הביחד", מפרטת שרית, "מה זה בית יהודי, איך מכניסים את ריבונו של עולם לבית, הם מקבלים כלים לזוגיות טובה יותר וכוח לזוגיות יציבה. המטרה שלנו לגרום להם להבין שהזוגיות היא בעצם עוצמה, כשהיא באה מתוך עבודה והשקעה ושזה אפשרי שהאהבה תתעצם ותתפתח עם השנים. היפה הוא שיש לא מעט זוגות ששומרים איתנו על קשר לאחר החתונה ובכל מיני צמתים בחייהם חוזרים אלינו כדי לקבל כלים לשיח, לתקשורת, לניהול קונפליקטים ועוד".


סדנאות לחיזוק הזוגיות - שרית שולפת שלט מגנטי לדלת הבית עליו מופיע הכיתוב: "כאן גרים בכייף". "זו בדיוק מטרת הסדנאות", היא מסבירה. "לתת לזוגות אחרי החתונה כלים לחיים בכייף. אנשים חושבים שהם צריכים ללכת לייעוץ זוגי רק כשמשהו משתבש ואנחנו אומרים שאסור לחכות שזה יקרה. הסדנאות האלו חשובות להעשרה זוגית ולהעצמה עוד לפני שמגיעות הבעיות. אנשים שמגיעים אלינו מקבלים כוח והבנה שהם חלק ממשהו גדול. משפחה זה עבר, הווה ועתיד". הסדנאות מתקיימות בקבוצות קטנות, בהנחיית מנחים שהוכשרו בתחום. "חלק מהפעילויות מקיימות במליאה וחלק בעבודה זוגית", מסבירה שרית, "זה דייט זוגי לכל דבר, שמתקיים בשעות הערב. כבר עצם היציאה מהבית ושבירת השגרה עושה משהו", היא מוסיפה.


סדנאות הורות - קיבלתם כלים לפני החתונה? המשכתם בחיזוק חיי הזוגיות? ומה על חיי המשפחה? ואיך מתמודדים עם הילדים? גם לשלב הזה של החיים יש למרכז למשפחה כלים ותשובות בשורה של סדנאות בנושא. "הרבה דברים שאנחנו עושים מתקיימים תוך שיתוף פעולה הדוק עם עיריית אילת, אגף החינוך ומפלגת צעירי אילת", מבקשת שרית לפרגן ומציינת כי אחד מהפרויקטים הפועלים בתחום ההורות הוא 'פרויקט במה'- פרויקט שהתחיל בעיר לפני כשלוש שנים, יד ביד עם עיריית אילת והשתתפו בו 7 גנים, כשהשנה הכוונה להגיע ל- 30 גנים בעיר שישתתפו בפרויקט. "ההורים מגיעים לפעילות שלוש פעמים בשנה ביחד עם הילדים, כשהקטנים מופעלים ומועסקים ובאותו זמן ההורים זוכים לסדנא בנושא ההורות. בדרך הזו אנחנו פותרים להורים את בעיית הבייביסיטר", היא אומרת בחיוך, "ומנגשים אליהם את הנושא החשוב כל כך אגב מתן כלים להתמודדות יומיומית. כל סדנה כזו היא רק 'מניעה את הגלגלים לתהליכים שמתרחשים אחר כך בבית, וזו בדיוק המטרה שלנו, לגרום להנעת תהליכים. להוריד!! (אני באה בשם ה'. יש לי מטרה להחזיר את טבע הבריאה שבהקשבה פנימה", ) אומרת מי שבעצמה היא אמא לשמונה ילדים ומשמשת כמנחה בסדנאות אלו. היא מצטטת מתוך המקורות ומדגישה- אנחנו רוצים להחזיר את הכח להורות, לתת תקווה ואמונה ביכולת לשנות ולתקן!".
במסגרת תחום ההורות, מקיימים במרכז סדנאות הורות שונות. חלק מהסדנאות מתקיימות במרכז עצמו (6 מפגשים) ויש גם אפשרות להוציא את המפגשים החוצה אל מוסדות וגופים החפצים בכך אפילו כמפגש חד פעמי ל'טעימה'. עוד התקיימו כאן זה מכבר מפגשים עם אמהות לפני החופש הגדול, מתוך כוונה לתת להן כלים להתמודדות נכונה ואמיצה, סדנאות 'להיות לאם'- על הורות לגיל הרך, סדנא על הקשר הנכון עם הילדים ואפילו סדנא חדשה שנפתחה לאמהות בשבוע שעבר- "חינוך ילדינו ליחס בריא לגופם", העוסקת בחינוך למיניות בריאה מהגיל הרך. "זה נושא שצריך לדעת לדבר עליו בזהירות ובצניעות, ומתוך קדושה, אבל עדיין, חשוב לדבר עליו", אומרת שרית. "התורה שלנו היא תורת חיים ונוגעת בכל תחומי החיים".

 

מרגע שחושבים על משפחה, אפשר לקבל כאן כלים. חלק מצוות מרכז המשפחה

 

להציל מה שאפשר


מעבר לצוות המקצועי שמלווה את התחומים השונים לא כמטפלים אלא כיועצים, ביניהם נמנה גם אהרון אקרמן, מנהל 'אל עמי' באילת, מעבר לאווירה הנעימה בה מתקיימים המפגשים, חשיבות גדולה יש למחירים המסובסדים של הסדנאות, שמאפשרות לכל אחד להגיע ולקבל את הכלים לחיים טובים יותר הן של זוגיות והן של הורות מוצלחת.
מתוך הבנה שלפעמים יש צורך בפרטיות ולא רק במפגשים קבוצתיים, פועלת במרכז גם קליניקה טיפולית. "כאן מדובר בייעוץ זוגי לכל דבר", מסבירה שרית שמבהירה כי לאורך השנים הם עדים לשינויים גדולים שעוברים זוגות שמגיעים למרכז ועוברים את התהליך. "אנשים נכנסים לתהליך של שינוי, נתינת אמון, רצון להתחיל מחדש ולהתקדם ביחד. במציאות של אחוזי גירושים כל כך גבוהים, אם יש עוד אפשרות להציל משהו, הרי שזו ברכה. והכל מתחיל מתוך אמונה בכוחה של המשפחה".
אז אם גם אתם תהיתם מה עושים, חיפשתם את הכתובת לקבלת תשובות והכוונה, מרכז המשפחה של 'אל עמי' פותח עבורכם זרועותיו מתוך רצון אמיתי  להיות שותפים ביצירת השינוי אצלכם בבית! 

חפשו אותנו "אל עמי" בפייסבוק ● לפרטים על הסדנא הבאה ויצירת קשר:

 

050-5932790

 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש