הדרך הנכונה להתקין מערכת כיבוי אש

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/12/2017 09:08 ● ערב ערב 2840
בטיחות אש היא נושא מרכזי וחשוב מאוד בכל מתחם, בין אם הוא מיועד למגורים ובין אם לעסקים. החשיבות שלו אינה מוטלת בספק. מצד אחד זוהי שכבת הגנה קריטית שתשמור על שלומם של העובדים, הלקוחות, הספקים, עוברי האורח או התושבים
הדרך הנכונה להתקין מערכת כיבוי אש

בטיחות אש היא נושא מרכזי וחשוב מאוד בכל מתחם, בין אם הוא מיועד למגורים ובין אם לעסקים. החשיבות שלו אינה מוטלת בספק. מצד אחד זוהי שכבת הגנה קריטית שתשמור על שלומם של העובדים, הלקוחות, הספקים, עוברי האורח או התושבים. מצד שני זו גם הדרך להבטיח את שלמות הנכס שלכם כמו גם את תכולת הדירה או המשרד. עם זאת, התקנת מערכת כיבוי אש דורשת תכנון, דיוק ומקצועיות ברמה בלתי רגילה. לא רק משום שהחוק מחייב עמידה בתקנות מוגדרות בלעדיהן לא תוכלו לנהל את העסק, אלא גם משום שכל תקלה קטנה עשויה להוביל לנזקים גדולים, בוודאי אם וכאשר תפרוץ אש במקום. אז איך עושים את זה כמו שצריך?

 

תכנון המותאם למבנה שלכם

 

הסיבה העיקרית לכך שתכנון מערכות גילוי עשן וכיבוי אש דורש מקצועיות וניסיון היא שכל מבנה נראה אחרת, ובהתאם גם הצרכים שלו משתנים. הצעד הראשון שבו תנקוט כל חברה המתמחה במערכות מהסוג הזה כולל בחינה יסודית ומעמיקה של המבנה עצמו. היא תמדוד את גודלו, תאפיין את אופי פעילותו, תזהה כמה אנשים יכולים להיות נוכחים בו בכל רגע נתון וגם אילו חומרי בנייה שימשו את הקבלן שאחראי לבניית המבנה. הפרטים הללו הם קריטיים משום שרק הם יאפשרו לגורם המקצועי לזהות ליקויים וסכנות אפשריות, ולתכנן מערכת כיבוי אש שתדע להתמודד עם שריפות ודליקות – אם וכאשר.

 

קביעת תכנית הפעולה

 

עם הפרטים הטכניים ביד, עם הבנה טובה יותר של תנאי השטח ועם קביעת מידות החלל הדורש הגנה מפני שריפות ניתן להמשיך לשלב הבא, ולתכנן את פריסת המערכת. זה השלב בו ייקבע המיקום המדויק של כל מרכיב, לרבות הצבת ציוד ייחודי, התקנת ספרינקלרים והתקנת מערכות כיבוי אש. מאחר וכל חדר עשוי להשתנות מהאחר ברמת הסיכון גם מערכות הכיבוי בכל חדר יהיו ייחודיות ויותאמו לצרכים שלו. רק תכנון מדויק יאפשר לכם להרגיש הרבה יותר בטוחים, ורק גורם מקצועי יוכל להציע דיוק ברמה הזו.

 

בשלב הבא של תכנון מערכות כיבוי אש, מתחילים למעשה לתכנן היכן יוקמו המערכות לגילוי וכיבוי אש – אלו נקראים גם ספרינקלרים. המיקום הוא קריטי מאד, משום שאף הוא מתבסס על חישוב של מידת הסיכון של חדרים שונים במבנה להתפשטות של שריפה. גם כאן – הסיכון בחדר אחד יכול להיות שונה לחלוטין מחדר אחר, וצריך לקחת בחשבון גם את כיוון ההתפשטות. לא רק המיקום של המערכות משפיע על תכנון מערכות כיבוי אש, אלא גם סוג המערכות עצמן. כאשר מבצעים תכנון מערכות כיבוי אש לוקחים בחשבון שחדרים שונים יצריכו מערכות שונות. יש מערכות המיועדות לחדרים קטנים, ויש כאלו המיועדות להיכלי ענק. יש מערכות המותאמות לחדר עם ציוד טכנולוגי יקר, ויש כאלה בעלות רגישות גבוהה מאד לכל אד עשן קטן שנכנס אליהן. בשלב האחרון של תכנון מערכות כיבוי אש, החברה אף תדאג שתקבלו אישרו ממכון התקנים ושירותי הכבאות כי אתם עומדים בתקן הדרוש.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש