חנוכה חלומי עם גרעין אל עמי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 27/12/2017 09:55 ● מה נשמע 528
חנוכה שמח במיוחד עבר על אילת ● לצד הפנינג במפרץ, הפנינג צפרות, הצגות ילדים של תיאטרון 'אלעד' ותיאטרון רחוב בשדרות התמרים, נהנו אלפי תושבים גם מפעילות הגרעין התורני ''אל עמי'' שהתקיימה במהלך חג החנוכה ● עוד בחנוכה, האירה מדרשת 'אל ארצי' את אילת באור גדול עם כ-10,000 נופשים שהשתלבו בפעילות נופש חינוכית, ותרבות יהודית בעיר
חנוכה חלומי עם גרעין אל עמי

עוד בטרם היציאה לחופשת החג, הוזמנו כמדי שנה כ-600 תלמידי כיתות א'-ב' לפעילות חנוכה במדרשת 'אורות ישראל'. התלמידים למדו על מנורת המקדש, על תהליך הפקת שמן הזית ואף התנסו בכתישת זיתים בעצמם. לאחר מכן צפו בהצגה 'בדרך אל האור' על אורי הקטן שעוזר למכבים לנצח במלחמה. פעילות נוספת סביב החג התקיימה בבית הספר 'ים סוף' בהשתתפות הורים ותלמידים בהפעלת בנות השירות של הגרעין. במסגרת זו הוזמנו ההורים לשיחה מפי שרית רזניק, מנחת הורים מטעם מרכז 'נעם' בנושא "להאיר או להעיר? איך מוסיפים אור ושמחה למשפחה". בזמן זה נהנו הילדים מפעילויות ויצירות של בנות השירות. כל ילד יצר חנוכייה צבעונית ומיוחדת. בסיום קיבלו התלמידים חוברת פעילות מיוחדת לכל ימי החנוכה, רעיונות ומשחקים לפעילות משפחתית בכל ימי החג. עוד במהלך החג, פקדו פעילי הגרעין מקומות בעיר בהם הדליקו נרות חנוכה, בתוכם מרכז היום לקשיש, בסיס חיל הים, בישיבת ההסדר במעמד ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי וחבר הכנסת - בצלאל סמוטריץ ובאירוע מיוחד שנערך לקהילה הרוסית. שיאה של הפעילות היה הפנינג משפחות ענק בגן פרדקין. 
הגרעין התורני 'אל עמי' פועל באילת כבר 30 שנה. לאורך השנים פועלת העמותה בשיתוף העירייה לפתח פרויקטים ומיזמים בתחום החינוך, התרבות והרווחה בעיר. במסגרת העשייה מפעילה 'אל עמי' מרכז משפחה - 'מרכז נעם' להעצמת התא המשפחתי באילת, בית תמחוי, פעילות לנוער ונוער בסיכון, וכן מרכז אשר מלמד מידי שבוע, אלפי תלמידים בתוך בתי הספר - מדרשת 'אורות ישראל'. בכל מסגרות הגרעין פועלות גם בנות השירות הלאומי. 

 

 

עזריאלי מחברים את הדורות


כמדי שנה גם בחג החנוכה האחרון האירו עשרות חניכי תכנית 'עזריאלי' את העיר בפעילות מרגשת, במסגרתה שימחו קשישים במועדון מנש"ב לניצולי השואה, הדליקו עימם חנוכיות שהכינו בעצמם והוענקו על ידם כשי לחג, שרו שירי חג, ערכו חידונים ומשחקים משותפים וקינחו בסופגניות.
בנוסף לפעילות במועדון מנש"ב, ערכו החניכים גם ביקורים פרטיים בבתי קשישים עם קשיי נגישות. את הפעילות ליוו רכזות התוכנית בבתי הספר התיכונים ותושב העיר - חיים זהבי. 
הפעילות נערכה כחלק מפעילות חברתית, שמנהיגה תכנית 'עזריאלי' בכל הארץ ונקבעה כעוגן חברתי. במסגרת זו כ-4,000 תלמידים ברחבי הארץ מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, השתתפו והתנדבו עם אוכלוסיית הוותיקים במקום מגוריהם. העוגן החברתי הוא פעילות שתתקיים שלוש פעמים בשנה, במסגרתה ייצאו כל תלמידי 'עזריאלי' בארץ להתנדבויות עם אוכלוסיות שונות. 
תכנית 'עזריאלי' הינה תכנית יוקרתית להעצמה חינוכית לתלמידי כיתות ז'-ט', הפועלת באילת כבר 9 שנים ופעילים בה כ-130 תלמידים. התוכנית מעניקה לתלמידים הנבחרים, תגבור לימודי, פעילויות חברתיות קבועות, אחת לשבוע עם מדריך חברתי. גם הוריי התלמידים שותפים ומשתתפים בסדנאות הורים איכותיות. במסגרת תהליך ההעצמה, לוקחים התלמידים חלק ומשתתפים בהתנדבויות משמעותיות לאורך שנת הפעילות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש