איך למצוא שותף לעסקים שישדרג את העסק שלך?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/1/2018 16:59 ● ערב ערב 2845
מצד אחד, קשה, ובמידה מסוימת גם בלתי אפשרי, להצליח במציאות העסקית של היום ללא עזרה ובכוחות עצמכם בלבד. מרבית תחומי הפעילות מתאפיינים בשינויים דרמטיים ובתדירות גבוהה, וכדי לשגשג לאורך זמן נדרש מגוון רחב של יכולות שנדיר למצוא אצל אדם אחד
איך למצוא שותף לעסקים שישדרג את העסק שלך?

בהתאם מציאת שותף לעסקים היא צעד הכרחי – שילוב היכולות של שני יזמים שמצד אחד מבקשים לפעול על-פי ערכים דומים ומצד שני מתאפיינים כל אחד ביכולות אחרות, אשר משלימות אלו את אלו, עשוי להוות פלטפורמה איכותית במיוחד להצלחה ארוכת טווח.

מצד שני, כולנו מכירים מצבים שבהם עסקים בעלי פוטנציאל עצום קרסו עקב סכסוכים בין שותפים, ועל כן חשוב לברור בקפידה את האדם המתאים ביותר לצאת איתו לדרך עסקית משותפת.

 

באילו מצבים כדאי במיוחד לחפש שותף לפעילות עסקית?

 

במקרים רבים בעלי עסקים פונים לחיפוש שותף לעסקים שלהם רק כשהם נקלעים לקשיים כלכליים, ובפרט כשהעסק זקוק להון שאותו הם מתקשים לגייס ממקורות אחרים. הוספת שותף במצבים אלה מובנת, שהרי במקרים אלה בדרך כלל האלטרנטיבה היחידה היא מכירת העסק – ולא בכדי תמצאו לא מעט עסקים למכירה בדרום הארץ, בצפון או במרכז, כולל כאלה בעלי פוטנציאל – אבל ישנם עוד מצבים שבהם כדאי במיוחד למצוא שותף לפעילות העסקית.

מצב אחד שכזה הוא כשרוצים להתרחב. במקרים אלה שותף חדש עשוי להביא איתו הון כספי שיסייע לממש תוכניות פיתוח, קשרים שיתגלו כיקרי ערך וגם ידע ורעיונות שחשיבותם לכל עסק, בכל נקודת זמן, גבוהה. המלצה נוספת היא לשקול הוספת שותפים כבר בשלב הקמת העסק, על מנת להקנות לו בסיס איתן במיוחד ולצלוח יחד את התקופה הראשונה שמטבעה מתאפיינת בלא מעט קשיים, כמעט בכל תחום פעילות.

 

האם כדאי להכניס שותף שהוא גם בן משפחה?

 

באופן טבעי כשנשקלת הכנסת שותף לעסקים עולה המחשבה על בני משפחה שיכולים להוות פרטנרים אידיאליים. אמנם מצד אחד קל יותר לתת אמון במי שיש איתו גם קשרי משפחה וממילא הוא לא אדם זר לחלוטין אלא קיימת איתו היכרות מסוימת, אבל מצד שני כדאי לקחת בחשבון שלא קל להפריד בין משפחה לבין עסקים, וכי שותפות עסקית טומנת בחובה גם רגעים לא פשוטים וקונפליקטים מהותיים שעלולים לערער את התא המשפחתי. אם בוחרים להקים עסק משפחתי, כדאי להיעזר בייעוץ מקצועי בתחום על-מנת ליצור מנגנוני קבלת החלטות וניהול סכסוכים וכך למזער הסיכון להיווצרות משברים מורכבים במיוחד שיפגעו הן בעסק והן במשפחה.

 

דומה אך שונה

 

באופן טבעי לכל סוג עסק ישנו שותף אידיאלי אחר, אבל ככלל ניתן להמליץ על מציאת פרטנר שמצד אחד יהיה דומה לכם – מבחינת ראיית העולם הבסיסית והערכים שלאורם הוא פועל – ומצד שני יהיה שונה מכם מבחינת היכולות. בדרך זו תוכלו למצוא שותף לעסקים שנקודות החוזקה שלו ינטרלו את נקודות התורפה שלכם ושייצור אתכם סינרגיה מנצחת.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש