ניהול מעקב סמוי אחר חשוד בגניבה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/1/2018 08:25 ● ערב ערב 2847
גניבות ורמאויות הן רעה חולה בכל מקום והן גורמות לנזקים כספיים, נפשיים ואחרים לאלו אשר סובלים מהם. איבוד כספים עלול להיות חמור וכאשר הדבר קורה בחיק המשפחה, במקום עבודה ועוד מתלווה לכך ערעור הביטחון העצמי, ובנוסף, תורם לחשדות באנשים הסובבים, לעגמת נפש ועוד. משום כך, יש צורך מיידי וחיוני למצוא את האחראי על הגניבה
ניהול מעקב סמוי אחר חשוד בגניבה

את זאת ניתן לעשות באמצעות משרד חקירות פרטיות אשר מעמיד לטובת הבדיקה חוקר פרטי מיומן. החוקר ישתמש בשיטות שונות כדי לגלות את האמת ופתרון התעלומה וחשיפת הגנב תרגיע את הסביבה, תטהר אווירה קשה, תביא למציאת פתרונות מניעה עתידיים ועוד.

 

גניבת כסף

 

חקירת גניבה תתנהל באמצעים שונים והיא תתבצע על פי מהות הגניבה, גודלה ועוד. גניבת כסף ממעביד בין אם הוא פרטי או ציבורי או מבן משפחה יכולה להיות בהיקפים שונים ויש צורך לבדוק איך הכסף נגנב ולהיכן הועבר. לחוקרים יש דרכים שונות לחשוף חשבונות בנקים של חשודים וחלקם מגיע ממאגרי מידע שונים. לאחר חשיפת מקום הכסף יש צורך להרים מסך ולהצביע על הקשר בין סכומי  הכסף לגניבה עצמה. חקירות אלו מוגדרות גם כחקירות כלכליות בגלל מעורבות הכספים בהם. במקרים מסוימים ורבים, המעקב הסמוי מגיע עד למוסדות פיננסיים ממדינות אחרות.   

 

גניבות מוצרים ופריטים אחרים

 

גניבות אחרות הן גניבות של  מוצרים, סחורות, של פריטים יקרים מתוך מבנים פרטיים וציבוריים ועוד. במקרים כאלו, יש צורך למצוא את הגנב ולאתר את מקום הפריטים שנגנבו. גילוי זה נעשה באמצעות מעקב סמוי אחר האובייקט  החשוד והוא כולל מעקב רכוב, רגלי, תצפיות ועוד. זהו מעקב שעלול להיות ממושך וסביב השעון. אדם שאכן ביצע גניבה נזהר ויש צורך במשנה זהירות ובסבלנות רבה בעת המעקב. החוקר הפרטי משתמש באביזרים שונים לעזרה ביניהם: מצלמות נייחות וניידות, משקפות, מכוניות, מכשירי הקלטה, תחפושות שונות שנועדו להטמיע אותו בסביבה ועוד. במקרים רבים יידרשו מספר צוותי עיקוב שמתחלפים תוך כדי מעקב, או בין משמרות כדי לא להתגלות ולהיחשף ועל מנת לא לפספס את הרגע בו הגנב יגיע למקום בו הפריטים נמצאים.

 

הכנת דו"ח

 

סוגי מעקב כאלו הם: בעל חנות שחושד ששותף או עובד בכיר שלו גונב פריטים מהחנות ומוכר אותם לזרים. בן משפחה  החושד כי תמונות יקרות ערך נעלמו מהבית והוסתרו במקום אחר. רשות ממשלתית שאחראית על תשתיות החושדת שיש גניבה של חול מאתרים קיימים, וכן הלאה. חוקרים מנוסים יקבלו לידם את התיק ויגבשו תכנית מעקב. במקרים רבים, הם יזדקקו לסיוע של המזמינים לצורך התקנת מצלמות,  התקנת מכשירי הקלטה בטלפונים, לצורך אישורי כניסה לאתרים, לקבלת פרטים על רכבי החשודים ועוד. החוקר יכין דו"ח מסכם למעקב וייתן אותו למזמין העבודה שיחליט מה לעשות עם המידע.  גם מקרים בהם החשד מוסר ונעלם הינם מקרים מועילים למזמין השירות.   


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש