שיטות וטיפולים אפשריים לשיקום השיער לנשים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/1/2018 08:26 ● ערב ערב 2847
כל אישה מבקשת שהשיער שמעטר את ראשה ייראה טוב לאורך כל היום, ובמיוחד כאשר היא מחוץ לבית. שיער יפה ובריא מעיד על רעננות, בריאות וחיוניות והוא תורם רבות למראה הכללי של האישה. שיקום שיער מתבצע כאשר הוא מאבד מחיוניותו והופך ליבש, מדובלל וחסר צורה. הוא נעשה חלש וחולני וחסר לו הברק המאפיין שיער בריא
שיטות וטיפולים אפשריים לשיקום השיער לנשים

לעיתים, הוא נקרע בקלות, ובנוסף, נוצרים בו קשרים המקשים על סירוקו והטיפול בו. במקרים כאלו, ניתן לשקמו באמצעות שיטות שונות. קיימים מספר טיפולים מתאימים המטפלים בבסיס השערה ובהרכבה הפנימי. העיקרון מדבר על החדרת חומרים מזינים מחד וטיפולים משלימים אחרים שמתבצעים באמצעות מכשור מתאים. 

 

סיבות לפגיעה בשיער

 

שיער הראש עלול להיפגע  בנסיבות שונות, ובראשן, טיפול אינטנסיבי מדי בו ושימוש בתכשירים שאינם מתאימים. חפיפה מוגזמת, חימום יתר שלו במהלך ייבושו באמצעות פן, או פגיעה אינטנסיבית שנוצרת ממחליקי שיער וכדומה תורמים לפגיעה. החום שמגיע בתדירות מוגזמת פוגע בשכבה החיצונית של השערה שאינה מצליחה לעמוד בלחצים המסיביים המופעלים עליה והתוצאה היא חשיפת מבנה השערה הפנימי לפגיעות שונות. כמו כן, חשיפה לשמש ושיזוף אקטיבי  ללא הגנה לשיער מייבשים אותו מאוד. תזונה לא מאוזנת ואשר איננה כוללת חומרים ויטמינים וחלבונים עלולה לפגוע, בין היתר, בחוזק ומבנה השערה הנדרש. לכל אלה ניתן להוסיף את העובדה שנשים רבות מבצעות טיפולי שיער לאורך השנים, מדובר על  צביעה אינטנסיבית שכוללת שימוש בחומרים מזיקים, החלקות למיניהם, שחלקן אסורות, ועוד. כל אלו עלולות לגרום ליצירת שיער שבור ובעל קצוות מפוצלים וכדומה.

 

שיקום  

 

טיפולי שיקום שיער נעשים במספר דרכים. פתרון אחד הוא על ידי החדרת חומרים מזינים לשיער באמצעות חפיפה. קיימים  תכשירים שונים מומלצים שפועלים על בסיס השערה ולכל אורכה. שיטה נוספת היא באמצעות בטכניקת מזותרפיה לשיער. בתהליך מתבצעת הזרקת חומרים על ידי דקירות זעירות לאורך הקרקפת בנקודות נבחרות. ניתן לשלב שיטה זאת עם שיטות טיפול שמגיעות מתחום הרפואה  האלטרנטיבית שמטפלות בעור הקרקפת עצמו. דיקור בקרקפת מעודד התחדשותו על ידי עידוד יצירת קולגן ואלסטין אשר אחראים על החוזק והאלסטיות של העור. שיטה אחרת היא גירוי זקיקי השיער באמצעות גלי רדיו שמסייעים לשיער לפרוץ את שכבת  העור ולצמוח  בצורה טבעית. המטרה היא הפסקת נשירת שיער ועידוד צמיחתו. מתאים לנשים בסיטואציות שונות כולל לאחר לידה.

 

עיבוי ותוספות שיער

 

שיקום שיער יכול להגיע גם ממקום של תוספת שיער בדרכים שונות. הלחמה, שזירה, חיבור באמצעו חרוזים ועוד. מכל אלו, הלחמה באמצעות לייזר חם או קר היא בין הפופולאריות ביותר. השיער הנוסף משתלב בצורה הרמונית בשיער הקיים ומוסיף לו נפח וחיוניות. עיבוי שיער הוא פתרון נוסף שנעשה יחד עם הלחמת שיער או במקביל אליו. בפרוצדורות אלו משתמשים  בשיער טבעי שנגזז מנשים בריאות. מומלץ לבצע שיקום שיער בקליניקות מסודרות ומקצועיות המתמחות בנושא.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש