טיסות לאיי הים התיכון - חופשה עם טעם של עוד

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/1/2018 08:32 ● ערב ערב 2847
הים התיכון מציע לנו שלל לוקיישנים לחופשות קסומות, ובמיוחד נמצאים לאורכו של הים שמחבר את אסיה, אירופה ואפריקה מספר איים שלכל אחד מהם אופי ייחודי שמבטיח לכל מי שיגיע אליו חופשה מהנה להפליא. בפרט כדאי להכיר את סיציליה ואת מלטה, ועוד 3 איים שממילא רובנו מכירים - קפריסין, סנטוריני וכרתים - מהווים אף הם מקום מצוין לבלות בו נופש קצר וגם חופשה ארוכה יותר.
טיסות לאיי הים התיכון - חופשה עם טעם של עוד

 

סיציליה

 

טיסות לסיציליה נמשכות כ-3 שעות ומפגישות אותנו עם קסם איטלקי אותנטי ועם אחת האטרקציות העיקריות של ארץ המגף - הר הגעש אטנה. אטנה הוא הר געש פעיל וגם הגבוה ביותר באירופה, ולאורך כל עונות השנה נוהרים אליו תיירים רבים. אטרקציות נוספות של האי שבחלקו הדרומי של איטליה הן נוטו (עיירה בארוקית עתיקה וראוותנית משהו), סירקוזה (עיר נמל בדרום-מזרח האי, שהוקמה כבר במאה ה-8 לפנה"ס) וטאורמינה (שגם היא נמצאת בחוף המזרחי של סיציליה ומהווה את אחת העיירות היפות ביותר של איטליה כולה). עוד אטרקציה שלא כדאי לפספס כשנופשים בסיציליה היא האיים האאוליים שבין סיציליה לבין נאפולי - קבוצת איים קטנים וייחודיים שמתקיימת בהם פעילות וולקנית ערה.

 

מלטה

 

מלטה היא אחת המדינות היותר זעירות בעולם - באי הגדול מבין ה-3 שמרכיבים את מלטה, ושנקרא גם הוא מלטה, חיים בסך הכל כ-400,000 בני אדם, ובאי השני שנקרא גוזו ישנם לא יותר מ-30,000 בני אדם - אבל גם כך מדובר במקום מרתק (שאגב, שימש כלוקיישן שבו צולמו סרטים מפורסמים כמו "טרויה", "אקספרס של חצות" ואחרים).

האטרקציה המרכזית של האי שנמצא בלב הים התיכון, דרומית לסיציליה, היא ההיסטוריה הארוכה שבאה לידי ביטוי באתרים ייחודיים ומרהיבי עין בכל רחבי האי. מבחינה זו בעיקר כדאי להגיע לעיר מדינה שמוגדרת כמוזיאון גדול ופתוח לכל, ועוד שכיות חמדה במלטה הן המערה הכחולה (בדרום האי), גני באראקה העליונים (בבירה וואלטה) וטה מלי (כפר אמנים ציורי). באי גוזו נמצא מקדש ג'גנטאיה, שנחשב למבנה הוותיק ביותר בכדור הארץ שלא נהרס, וכדאי להגיע גם לחוף המערבי של גוזו שם נמצאים "חלון התכלת" ו"הים הפנימי", נופים מהיפים שתראו אי פעם.

 

קפריסין

 

עם 300 ימי שמש בשנה ומרחק של פחות משעת טיסה, אין פלא שקפריסין כל כך פופולרית בקרב הישראלים. האי אמנם מזוהה בעיקר עם נופשונים לצעירים, אבל גם המבוגרים יותר ירוו בו נחת וכן הוא אידיאלי למשפחות. מוקדי התיירות בקפריסין הם לרנקה, איה נאפה וניקוסיה: בלרנקה האטרקציות העיקריות הן מצודת לרנקה, אגם המלח, פארק השעשועים לאקי סטאר, והחופים מזוטוס, מק'נזי ופיניקודס; בניקוסיה הבירה כדאי לבקר בארמון הארכיבישוף, במוזיאון הילדים רוטה, בפארק אקרופוליס ובשלל האטרקציות שברכס הרי הטרודוס; ואילו איה נאפה היא גן עדן לצעירים חובבי השמש, הים והבילויים.

 

סנטוריני

 

טיסות לסנטוריני יקחו אתכם אל אחד המקומות המיוחדים ביותר לא רק בים התיכון אלא בעולם כולו - קבוצת איים שנוצרו כתוצאה מהתפרצות געשית, ובליבם לגונה מרהיבת עין שנקראת קלדרה. האטרקציות הבולטות בסנטוריני הן האתר הארכיאולוגי אקרוטירי, הכפר אויה, העיירה אימרוביגלי שמכונה גם "המרפסת של הים האגאי", חופי הבזלת של האי, "האיים החרוכים" (שמורכבים ממאגמה שהתייבשה בים) וההפלגות לאיים סמוכים ובהם נקסוס, פארוס ואיוס.

 

כרתים

 

כרתים הוא האי היווני הגדול ביותר (אגב, הגדול ביותר באיי הים התיכון כולם הוא סיציליה). טיסות לכרתים מאפשרות בילוי חופשה מגוונת מאוד שכולל לא רק בטן-גב בחופים היפים אלא גם טרקים בנופים פראיים דוגמת קניון סאמאריה, ההרים הלבנים, מנזר ארקאדי ועוד. עוד כדאי להגיע לכפרים הציוריים שמראים לנו כמה יפים יכולים להיות החיים הפשוטים - למשל אנויה, מרגריטס ועוד. החופים המומלצים בכרתים הם חרסוניסוס, מאליה, אלונדה, פרבלי ואלפוניסי.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש