איך לנצל את האפשרויות שמציעות סוכנויות רכב?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/1/2018 08:33 ● ערב ערב 2847
עבור רובנו, קניית מכונית היא אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שאנחנו מקבלים. יש לכך מספר סיבות: ראשית, עלות רכב, בין אם הוא חדש ובין אם משומש, היא סכום של 5 או 6 ספרות וישנן גם מכוניות שעולות רבע מיליון ש"ח ואפילו יותר, כך שתמיד מדובר בעסקה בקנה מידה גדול. שנית, במרבית המקרים בעל הרכב מבלה בו פרקי זמן בלתי מבוטלים (שגם הולכים ומתארכים לנוכח הפקקים המתרבים…), ועל כן לביצועי המכונית יש השפעה משמעותית על איכות החיים שלנו (וגם על הביטחון שלנו כשאנחנו בכבישים שבהם אנחנו עלולים להיקלע גם למצבים מסוכנים). במקביל לכל הסיבות הנ"ל כדאי לזכור שבלא מעט מקרים נוצר בינינו לבין כלי הרכב שלנו חיבור רגשי, וגם לחיבור זה ישנה תרומה לכך שכדאי להקדיש תשומת לב רבה לבחירת מכונית. בפרט כדאי לשקול את כל האפשרויות שמציעה לנו סוכנות רכב אמינה ורצינית.
איך לנצל את האפשרויות שמציעות סוכנויות רכב?

 

היתרונות של קניית רכב חדש

 

אופציה אחת שמוצעת לנו על-ידי סוכנויות רכב היא מכוניות חדישות שעוד לא עלו כלל על הכביש. באופן טבעי לאפשרות זו יתרונות רבים ומשמעותיים: יתרון מובהק אחד הוא שאנחנו זוכים ליהנות מדגם חדש ומשוכלל במיוחד מכל הבחינות (הן במישור הפרקטי והן במישור האסתטי). יתרון רב ערך שני הוא שמדובר במכונית שכאמור מד הקילומטרים שלה מצביע למעשה על 0, ובהתאם כל המערכות שבה טרם התחילו להישחק והן במצב מושלם. עוד יתרון שכדאי לקחת בחשבון הוא הסיפוק הרב שזוכה לו כל מי שקונה מכונית חדשה, שמהווה גם סמל להצלחה בחיים.

לצד כל היתרונות ישנם גם שני חסרונות, שניהם לא קשורים לביצועים של הרכב אלא לפן הפיננסי: עלות רכב חדש היא באופן טבעי גבוהה יותר ביחס לאפשרות של קניית רכב משומש, ובנוסף ירידת הערך שלו בשנים הראשונות עלולה להיות משמעותית. למרות שני חסרונות אלה, שכאמור אי אפשר להתעלם מהם, במקרים רבים מבצע שמציעה סוכנות רכב הופך את העסקה לכזו שמספקת יחס עלות-תועלת משתלם מאוד. לעתים מדובר בהנחה בשיעור ניכר, במקרים אחרים המבצע בא לידי ביטוי בתנאי מימון נוחים במיוחד וגם רמת אבזור גבוהה ללא תוספת במחיר מהווה שדרוג של ממש לכל עסקה.

 

רכישת מכונית יד שנייה

 

גם כשמסגרת התקציב לא מאפשרת קניית מכונית חדשה, סוכנויות רכב הן מקום שכדאי לפקוד אותו, וזאת בזכות העובדה שהן מציעות בימינו גם שלל רכבים יד 2. לקניית מכונית יד שנייה מסוכנות רכב ישנם יתרונות כדאיים מאוד - בניגוד לרכישת מכונית משומשת ממוכר מזדמן, שאין דרך לדעת האם הוא אמין או לא ובהתאם מהו מצבו האמיתי של הרכב, כשמבצעים את הקנייה בסוכנות רכב רצינית, שמן הסתם שואפת לבנות לעצמה מוניטין גבוהים ועל כן מקפידה על אמינות גבוהה, מובטח לנו שהרכב שנקבל יהיה במצב מעולה. בנוסף סוכנויות הרכב משקיעות לא מעט משאבים בהבטחת תקינות כלי הרכב שמגיעים אליהן ואפילו בהשבחתם, כך שמדובר בעסקה משתלמת במיוחד לכל מי שרוצה לקנות מכונית יד 2.

 

טרייד אין

 

עוד אופציה שמוצעת לנו על-ידי סוכנויות רכב רבות היא טרייד אין. לקונספט של הטרייד אין יתרונות משמעותיים, ובפרט העובדה שמכירת המכונית הישנה וקניית החדשה מתבצעות במקביל כך שלא נישאר ולו יום אחד ללא רכב (שהרי מי שמתרגל למכונית צמודה מתקשה להסתדר בלעדיה). בנוסף חוסכת אופציית הטרייד-אין זמן, טרחה וטרדות, כך שמדובר בדרך נוחה מאוד להשתדרג מבחינה תעבורתית ולעבור למכונית חדשה בתנאים טובים במיוחד.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש