לימודי מחשבים - כל אחד יכול!

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/2/2018 06:10 ● ערב ערב 2847
עד לפני מספר שנים יכלו רק מועמדים עם רקע ריאלי מוכח להתקבל ללימודי מחשבים, אך כיום מדובר במסלול שקורץ לעוד הרבה אנשים אחרים. איך מתקבלים ללימודים המבוקשים ולמה שווה להתאמץ בשבילם? הנה כל הפרטים
לימודי מחשבים - כל אחד יכול!

לימודי מחשבים הם הדרך הטובה ביותר להשתלב בענף דינאמי, מתגמל ומספק. הבעיה היא שעד לפני מספר שנים היה הענף הזה סגור בפני יחידי סגולה בלבד. רק מי שהגיע עם רקע ריאלי מוכח מלימודי מתמטיקה, הנדסה או פיזיקה הצליח להתקבל למסלולים המבוקשים וגם לאחר מכן הוא נאלץ להתמודד עם עוד שורה ארוכה של תנאי קבלה מחמירים. כתוצאה מכך נוצר מחסור באנשי מחשבים ובמוסדות הלימודים הבינו שצריך לעשות שינוי.

נכון להיום, כל אחד יכול להתקבל ללימודי מחשבים או לפחות למצוא מסלול שמתאים לו. הלימודים נערכים במסגרת קורסים מעולים והם מועברים על ידי אנשי מקצוע ומרצים מנוסים. קורס מחשבים יכול להיות נקודת הפתיחה לקריירה בענף הייטק, לעבודה מתגמלת כעצמאי או להשתלבות בתחומים חמים כמו אבטחת מידע וסייבר. כל האפשרויות האלה קורצות לאנשים שעד לפני מספר שנים נאלצו לוותר על החלום שלהם ועכשיו הם מנסים להשלים פערים.

 

איך מתקבלים ללימודי מחשבים?

 

על אף האמור לעיל, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שמנסים להתקבל לאחד המסלולים של לימודי מחשבים. ראשית, לא בכל המסלולים יש תנאי קבלה זהים. מי שרוצה ללמוד הנדסת מחשב יצטרך עדיין לעמוד בתנאי קבלה מסוימים או לפחות לעבור מבחן קבלה ראשוני. לעומת זאת, מי שמחפש קורס מחשבים ספציפי בתחומים כמו קידום אתרים, שיווק דיגיטלי וכדומה יכול לעשות את זה גם בלי רקע רלוונטי.

שנית, קיימים הבדלים בין מוסדות הלימוד. כל אחד יכול למצוא את המסלול שמתאים לו אך הוא גם צריך לדעת איפה לחפש. רצוי להשוות בין מסלולי לימודים לפי המלצות של בוגרים, בהתאם לסדר עדיפויות אישי ותוך התייחסות לשכר הלימוד וההוצאות הנלוות. רק כך ניתן להפיק תועלת מלימודי מחשבים ולסיים אותם עם יתרון בשוק העבודה.

 

בוגרי המחשבים משנים את העולם

 

אין ספק ששווה להתאמץ כדי להתקבל ללימודי מחשבים גם אם הציונים בבגרות או בפסיכומטרי לא עולים בקנה אחד עם דרישות הקדם של המוסדות האקדמיים. בוגרי המחשבים משפיעים על העתיד והם משנים כבר עכשיו את העולם. מעבר לכך, אחת הסיבות לזה שיש היום יותר מסלולי לימודים קשורה לביקוש לבעלי תפקידים: ככל שיש יותר חברות הייטק כך עולה גם הביקוש לאנשי מחשבים עם תעודת הכשרה וידע.

לסיכום, לימודי מחשבים עדיין מאתגרים בהשוואה למסלולי לימוד אחרים וניתן להתקבל אליהם בקלות רבה יותר מאשר בעבר. כל מה שצריך לעשות הוא למצוא את הקורס שמתאים לתחומי העניין האישיים ולהשקיע מאמץ כדי להפוך את התחביב למקצוע.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש