ח''כ נאוה בוקר על יוספטל: ''לא נעשה דבר לשיפור מצב הבריאות באילת''

מאת: או-מד מדיקל ● 2/2/2018 09:20 ● מה נשמע 533
סגנית יו''ר הכנסת, חה''כ נאוה בוקר, ביקרה בסוף השבוע האחרון בעיר כחלק מאירועי ''הסופ''ש הליכודי'' שנערך ביוזמתו של שמעון אסולין יו''ר סניף הליכוד באשקלון
ח''כ נאוה בוקר על יוספטל: ''לא נעשה דבר לשיפור מצב הבריאות באילת''
נאווה בוקר עם גבי קדוש ראש העירייה לשעבר ויעקוב סעדון חבר מרכז

בפגישתה עם חברי הליכוד באילת, בהם איוש אלימלך, יו"ר הסניף, עדכנה חה"כ בוקר על פועלה באשר לשיפור מצב הרפואה בעיר. חה"כ בוקר סיפרה לנוכחים שהגישה בעת האחרונה הצעה לדיון מהיר לוועדת הבריאות, הרווחה והעבודה בכנסת ובה הביעה את דרישתה ממשרד הבריאות למצוא פתרונות למצוקה הקיימת. "בדו"ח מבקר המדינה משנת 2013 הומלץ כי על משרדי הבריאות והאוצר לבחון באופן יסודי את כלל צורכי הרפואה באילת, לרבות הגירעון הכספי והאנושי אליו נקלע בית החולים ’יוספטל’, ולתת להם מענה הולם. אולם מחלוף חמש שנים מפרסום הדו"ח, דומה כי לא נעשה די כדי לשפר את מצב הבריאות באילת”, אמרה חה"כ בוקר. 
עוד הוסיפה, כי: "בדיוק כמו שטיפלתי ברמב"ם, אטפל גם ב’יוספטל’ ובמצב מערכת הבריאות בעיר. ביקרתי בבית החולים התת קרקעי ברמב"ם בדצמבר 2016 ולהפתעתי גיליתי שהוא לא פועל למעשה מיום הקמתו ב- 2014 בשל העדר תקציב. כחברה בוועדת כספים מיד העליתי את נושא על סדר יומה של הוועדה והצלחתי להביא לתקצוב שוטף של בית החולים התת קרקעי”.
“הספקתי לשמוע עד כמה מצב הבריאות כאן מחפיר", הוסיפה, "עד כמה יש קושי להשיג תורים לרופאים מומחים, עד כמה התור למיון ב’יוספטל’ הוא בלתי נסבל, עד כמה יש כאן הזנחה וחוסר באלטרנטיבות. מה יעשה אותו חולה קשיש שזקוק לרופא מומחה, ייסע שעתיים וחצי נסיעה ל’סורוקה’? שלוש שעות וחצי נסיעה לבית החולם החדש באשדוד?".
בהמשך שוחחה עם תושבי העיר על סגירת שדה התעופה שדה דב. לדברי חה"כ בוקר: "שדה דב זה העורק שמחבר את אילת למרכז. נתב"ג לא יוכל לבדו להוות אלטרנטיבה, ולכן אני אעשה כל שביכולתי במסגרת הכלים שיש לי לאפשר את הפעלת שדה דב עד תחילת הפעלת עין שמר.
באוקטובר 2012 החליטה הממשלה לקדם את פינוי שדה דב. הפעילות הצבאית בשדה דב אמורה להיפסק בחודש ינואר 2019 והמתקן עתיד להסגר בעקבות זה.
אני נמצאת בקשרים טובים עם שר התחבורה ישראל כץ, ואני משוכנעת שהוא לא יאפשר את סגירת שדה התעופה האזרחי מיד עם סגירת שדה התעופה הצבאי בשדה דב, כל עוד החלופה בשדה תעופה פנים ארצי שנבנה בעין שמר לא תחל לפעול".
בהמשך דבריה דיברה על בעיית המסתננים הבלתי חוקיים ש’מכה באילת לא פחות משהיא מכה בתל אביב’ כלשונה.
"חשוב להדגיש", היא מוסיפה "שמדובר במסתננים בלתי חוקיים, לא בפליטים, לא במבקשי מקלט – אלא מסתננים בלתי חוקיים. ולמזלנו ההגירה ההמונית הזו ארצה נעצרה בזכות ראש הממשלה ובניית הגדר. 
מדינת ישראל היא לא מדינת סעד של מדינות אפריקה ואין כאן מקום לקליטה של עשרות אלפי מסתננים בשנה”. 
בוקר הוסיפה, כי המתווה החדש לפיו ייקלטו הפליטים ברואנדה אושר רק לאחר שנבדק באופן יסודי ויותר מכך המדינה מעניקה למסתננים מענק כספי להתחלת חייהם החדשה.
“אותו מתווה ההרחקה מישראל אושר על ידי בג"ץ, אחרי שפעם אחר פעם בג"ץ טרפד כל ניסיון מצד הממשלה להביא ליציאתם של המסתננים מישראל.
אני הגשתי הצעת חוק יסוד ’הגירה לישראל’ לפיו ממשלת ישראל תהיה רשאית לגרש לאלתר כל מהגר בלתי חוקי, וזאת מבלי שלבג"ץ תהיה הסמכות למנוע זאת. החוק יגבר על חוקי יסוד אחרים, אני מקווה שהחוק יעבור במהרה ובעקבותיו שר הפנים יוכל להתקין תקנות והכנסת תוכל לחוקק חוקים חיוניים שיאפשרו כמה שיותר את מיגור התופעה". 
בנוסף, בביקורה באילת קיימה חה"כ בוקר את הרצאתה בפני עשרות חברי ליכוד מאשקלון ומאשדוד. בהרצאתה ’אש ואישה’, גוללה חה"כ בוקר את סיפור חייה וסיפרה כיצד הצליחה להתרומם ולצמוח חרף העובדה שאיבדה במספר שנים חמישה מבני משפחתה בהם בעלה קצין המשטרה תנ"צ ליאור בוקר ז"ל שנספה כזכור באסון השריפה בכרמל.
חה"כ בוקר תיארה כיצד מחלוף שלושה חודשים בלבד מאסון השריפה בכרמל, בחרה להקים את ’קרן ליאור בוקר’ ולעמוד בראשה באופן וולונטרי. ייעוד הקרן היה לקדם ולשפר את מערך הכבאות הארצי שפעל במהלך האסון שארע ב-2010 כמערך כבאות של מדינת עולם שלישי. 
"כיום אני מכהנת כיו"ר ועדת המשנה לכבאות והצלה בכנסת וזו עבורי סגירת מעגל", אמרה חה"כ בוקר בהרצאתה. "את 44  הנספים לא נוכל להחזיר, אבל נוכל למנוע את האסון הבא".
לבד מפעילותה בנושאי הכבאות וההצלה, פועלת חה"כ בוקר במספר מישורים. "במהלך המושב הקודם העברתי בקריאה שניה ושלישית את חוק הדגל שמטיל עונשים כבדים על אזרחים שמבזים ומשחיתים את הסמל היקר לנו ביותר, את דגל המדינה שלנו. 
ראינו כולנו את אותם אמנים שבשם האמנות ביזו את הדגל, דחפו אותו לאיזורים מוצנעים, עשו את צרכיהם עליו. מהיום זהו – אדם שיבזה את הדגל באופן הזה או שישב בכלא לתקופה בת שלוש שנים או שישלם קנס כספי בשיעור של 58 אלף ₪. החוק כאמור עבר ונרשם בספר החוקים של מדינת ישראל".
מאבק נוסף שחה"כ בוקר מקדמת הוא מאבק להעלאת קצבאות הנכים." בעזרתם של שר הרווחה ושל שאר חברי לסיעה הצלחנו להביא, להעלאה בארבע פעימות לסכום של 4500 ₪. החודש תעלה הקצבה בכ-700 ₪ ביולי תעלה פעימה נוספת ועד 2021 הקצבה תועלה ל-4500 ₪. 
אני מזכירה שעד היום קצבת הנכות עומדת על 2,342 ₪. באמצעות מאבק ציבורי שנמשך כבר למעלה משנה וחצי, קצבאות הנכים יועלו.  לפני שנה וחצי כשהגשתי את הצעת החוק שלי להעלאת קצבת הנכים, חברי לכנסת גחכו. טענו אז שמדובר במאבק אבוד מראש ושכדאי שארד מזה. גחכו אבל תמכו. 82 מחברי הכנת חתמו על הצעת החוק שלי, והנה הגענו להצלחה חסרת תקדים".


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש