שיקום שכונות סביבתי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 2/2/2018 09:22 ● מה נשמע 533
בקרוב ייהנו תושבי שכונת יעלים משדרוג סביבתי של השכונה בפרויקט משותף של המשרד להגנת הסביבה, קרן קיימת לישראל (קק"ל) ועיריית אילת באמצעות החברה הכלכלית (חכ"א). הפרויקט בעלות 10 מיליון ₪ כולל טיפוח של 4 מתחמי מגורים הכוללים 64 בניינים הממוקמים ברחבי השכונה, שיקום מבנים ושטחים ציבוריים, והתקנת מערכות פוטו-וולטאיות על הגגות למימון התחזוקה למשך 10 שנים.
שיקום שכונות סביבתי


התחדשות עירונית זה הקו המנחה את עיריית אילת, כאחת מהרשויות הבודדות שהקימה באופן יזום ועצמאי מינהלת שכונות ותיקות, שמטרתה לשפר את מראה השכונות הוותיקות ובתוך כך להשביח את איכות החיים בהן. לצד הבינוי בשכונת השחמון פועלת העירייה באמצעות המינהלת, לחדש גם את השכונות הוותיקות, בין אם בשיתוף הדיירים (פרויקט "שפץ בניינך" ופרויקט "מתיחת פנים") ובין אם בפעולות יזומות של שדרוג רחובות ומשעולים, דרכי גישה וטיפוח המרחב הציבורי. לצד אלה, שותפה גם היחידה האזורית לאיכות הסביבה בהיבטים של שמירה על הסביבה ועיר ירוקה.  במסגרת פעילות העירייה לשדרוג השכונות הוותיקות הצטרפה כאמור העירייה לפרויקט שיקום שכונות סביבתי במימון משותף של המשרד לאיכות הסביבה וקק"ל. השכונה שנבחרה לפרויקט הינה שכונת יעלים  ב -  64 בנייני מגורים, בעלות כוללת של 10 מיליון ₪ כולל טיפוח המרחב הציבורי עם שבילים, נוי וגינון, ריהוט רחוב, הצללה, גינון קהילתי ועוד. שליש מעלות הפרויקט יושקע במיזם התייעלות סביבתי במסגרתו יותקנו על גגות מבנים ציבוריים מערכות פוטווולטאיות – פאנלים סולאריים, שדרוג תאורת החוץ הקיימת לתאורת לדים חסכונית והחלפת תאורת חדרי המדרגות בבניינים לתאורה חסכונית למימון תחזוקת  הפרויקט למשך 10 שנים.  עקרונות התכנון של הפרויקט כוללים תיקון מפגעים קיימים, תיקון מפגעי בטיחות, שיפור הנגשה, הגברת תחושת הביטחון והשייכות של הדיירים, שילוט והתמצאות במרחב, שיפור התאורה, יצירת מרחב מזמין ונעים למפגשים קהילתיים ועוד. כל אלה כאמור ישפרו משמעותית את נראות השכונה ובעיקר את איכות חיי התושבים. במקביל פועלת מינהלת השכונות הוותיקות להסדרת קווי הביוב במתחמים שנבחרו ולצרף את דיירי הבניינים לפרויקט "שפץ בניינך" במסגרתו ישופצו גם הבניינים בשיתוף הדיירים, כאשר את העבודות תבצע העירייה באמצעות מינהלת השכונות הוותיקות והתחדשות עירונית, במימון ביניים עבור דיירי הבניין. 
 יעל אדרעי מהיחידה האזורית לאיכות הסביבה סיפרה, כי במטרה לייצר אחריות, שותפות ותחושת שייכות של התושבים לפרויקט הייחודי, נעשה לפני כחודש סקר בקרב תושבי הבניינים של המתחם הראשון, במסגרתו פקד מנהל הפרויקט מטעם חכ"א את בתי התושבים ומיפה ביחד איתם את תחושותיהם לגבי מתחם מגוריהם בדגש על צרכיהם, במטרה לשלב זאת בתכנון המתחם ובהמשך – בביצוע. לפני כשבועיים כינסה העירייה באמצעות חכ"א והיחידה האזורית לאיכות הסביבה את דיירי הבניינים של המתחם הראשון והציגה בפניהם את התכנון הראשוני של הפרויקט.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש