נואמים צעירים בתחרות המחוזית

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/2/2018 10:56 ● מה נשמע 536
שישה תלמידים מייצגים היום, יום חמישי את אילת בתחרות 'הנואם הצעיר' המחוזית ● השישה, תלמידי כתות ה'-ט' זכו במקומות הראשונים בתחרות העירונית
נואמים צעירים בתחרות המחוזית
הזוכים בתחרות העירונית והצוות המוביל

כחלק מביסוס תרבות הרטוריקה אותה מקדם אגף החינוך, משתתפים תלמידי אילת זו השנה השישית, בתחרות הארצית "הנואם הצעיר" שמקדם מועדון 'רוטרי' הארצי. קודמות לתחרות הארצית, תחרות עירונית בה משתתפים תלמידי כיתות ה'-ו', והשנה לראשונה, השתתפו בתחרות גם תלמידי כיתות חטיבת הביניים ז'-ט'. שישה תלמידי אילת, שזכו במקומות הראשונים מתוך 18 תלמידים שהשתתפו בתחרות העירונית, ייצגו היום, יום חמישי את העיר בתחרות המחוזית. במקום הראשון בבתי הספר היסודיים זכה שניאור אייזנבך מבית ספר "חב"ד" שנאם על מנהיג בדורו. במקום השני- נוגה שטרן מבית ספר 'אלמוג' שנאמה על ישראל - 70 שנה. במקום השלישי- מיקה דוד מבית ספר 'מצפה ים',  שנאמה על מקומה של הפרסומת כגורם משפיע. מבתי הספר התיכוניים זכה במקום הראשון נועם מלכה מבית ספר 'ימין הרצוג', שנאם על שונים ושווים. במקום השני זכתה יוליה ריינש מבית ספר התיכון 'בגין', שנאמה על סייבר ברשת. במקום השלישי, עדן אלבז מבית ספר התיכון 'בגין', שנאמה על מנהיגות ילדים ונוער. 
השבוע, רגע לפני שיצאו לייצג את אילת בתחרות המחוזית, נפגש ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי עם הזוכים ואיחל להם הצלחה בתחרות.

 

ראשון ביסודי. שניאור אייזנבך

 

מ-18 יוצאים 6


בתחרות העירונית שהתקיימה ביום חמישי שעבר באולם אשכולות פיס, נדרשו כל אחת ואחד מבין 18 המתמודדים, לנאום במשך 4 דקות בפני חבר שופטים. בין הנושאים שנקבעו על ידי מועדון 'רוטרי' ועליהם נאמו התלמידים: ישראל 70 - סיפור הצלחה! לאן פנינו בעשור הקרוב?!, מנהיגות ילדים ונוער, כוחה של מילה, שונים ושווים, רשתות חברתיות - חברות או בדידות? סוגיות אתיות בין קדמה ושימור הסביבה הטבעית של בעלי החיים, מקומה של הפרסומת כגורם משפיע, בריונות ברשת. כל המתמודדים הפגינו יכולות וכישורים רטוריים יוצאי דופן תוך ביטחון, שטף דיבור ושפה גבוהה.  
תוכנית "הנואם הצעיר" הינה תכנית לעידוד וקידום אמנות השכנוע באמצעות השפה, שמטרתה לקרב את הנוער אל אומנות הנאום, תוך צמיחה והעצמה אישית וחברתית לקראת חברה טובה יותר. את התכנית מנחה ומלווה מראשיתה, אור חביב, מנהל האב אילת - המרכז לפיתוח יזמות והיא כוללת עשרה מפגשי ההדרכה המתקיימים במרכז לתלמידים מחוננים ומצטיינים בניהולה של אורנית גולדשטיין, במסגרתה זוכים התלמידים לקבל כלים מקצועיים שיסייעו להם בתחרות עצמה וישמשו אותם גם בהמשך החיים. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש