לראשונה - תלמידי תיכון מאילת השתתפו ב''מסע בעקבות לוחמים''

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/2/2018 11:02 ● מה נשמע 536
תלמידי תיכון מאילת השתתפו ב'מסע בעקבות לוחמים', מסע שהתקיים לראשונה בדרום. תלמידי התיכון, יחד עם אלפים נוספים שהגיעו מרחבי הארץ, ביקרו באתרי מורשת קרב באזור הדרום והנגב, קיימו מעגלי שיח עם לוחמים ולוחמות וחזו בתצוגת אש מרהיבה בבסיס שבטה.
לראשונה - תלמידי תיכון מאילת השתתפו ב''מסע בעקבות לוחמים''
כשחוויה ומורשת נפגשים. מסע בעקבות לוחמים ● צילום: יח

במשרד הביטחון הוחלט השנה לראשונה להרחיב את תוכנית הדגל של האגף הביטחוני-חברתי ולקיים גם בדרום הארץ את המסע "בעקבות לוחמים", לעידוד שירות משמעותי בצה"ל בקרב תלמידות ותלמידי תיכון. זאת כדי לאפשר לבתי ספר נוספים, להשתתף בתוכנית המיוחדת שפועלת זה שנים רבות ברמת הגולן. 
תלמידי התיכונים 'גולדווטר', 'רבין', 'בגין' והיחידה לקידום נוער באילת, יחד עם כ-4,000 תלמידים נוספים מרחבי הארץ, השתתפו לאחרונה באירוע הייחודי.  
במסגרת המסע ביקרו התלמידים במצודת יואב (מרכז מורשת לחטיבת גבעתי), שם נפגשו עם קציני החטיבה הסגולה שלחמו במבצע 'צוק איתן'. בנוסף נפגשו התלמידים עם קצינים בהנדסה קרבית באנדרטת הנגב ושמעו מפיהם על איום המנהרות מהקצינים שפועלים בנושא. לוחמות ולוחמי גדוד 'קרקל' המעורב, שוחחו עם בני הנוער בכביש 12, בסמוך לגבול מצרים.
מסע "בעקבות לוחמים" מתקיים מידי שנה על ידי היחידה להכנה לצה"ל במשרד הביטחון, במטרה לעודד בני-נוער לשירות משמעותי וקרבי בצה"ל, לימוד מורשת הקרב, וחשיפת התלמידים לפעילות חילות צה"ל השונים. המסע נערך בשיתוף עם זרוע היבשה בצה"ל (מז"י) והתקיימו בו מיצגי חילות הזרוע בהם יכלו התלמידים לבקר, להתרשם בשטח מהייחודיות של כל חיל וכל יחידה, לשאול שאלות ולקבל מידע על הגיוס לחילות אלה.
מתוצאות מחקר שערכה הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) עבור משרד החינוך בשנה שעברה, עולה כי השפעתו של המסע על רצון בני-הנוער לשרת שירות קרבי ומשמעותי בצה"ל גבוהה מאוד: כ-74% מהתלמידים שהשתתפו במסע העידו כי השתתפותם הגבירה את הרצון לשרת שירות קרבי או תומך לחימה. כ-70% העידו כי השתתפותם במסע חיזקה משמעותית את ההזדהות עם הערכים והמורשת של צה"ל. 
עוד עולה מן המחקר כי כ-72% מהבנים ו-76% מהבנות מאמינים כי חשוב שכל נער או נערה בני גילם ישתתפו ביום "בעקבות לוחמים". בנוסף, כ-70% מהמחנכים בבתי הספר דיווחו כי התלמידים מוכנים יותר לשירות הצבאי בעקבות השתתפותם ביום זה.  


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש