כך תרכבו בצורה בטוחה על אופניים חשמליים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/2/2018 09:25 ● ערב ערב 2851
באמצעות הקפדה על כללי בטיחות, תוכלו לרכב בהנאה על האופניים החשמליים, ולחזור הביתה בשלום.
כך תרכבו בצורה בטוחה על אופניים חשמליים

הביקוש לאופניים חשמליות ממשיך לעלות, ויש בכך הגיון רב. מדובר בכלי תחבורה זול, נוח ויעיל, המאפשר להתנייד בקלות ממקום למקום ואינו מצריך תחזוקה רבה או טיפולים כמו רכבים רגילים. עם זאת, חשוב לוודא שחוויית הנסיעה המשוחררת והמהנה, לא תבוא על חשבון הבטיחות, הן שלכם כרוכבים והן של הולכי הרגל ושאר אמצעי התחבורה לידם אתם נוסעים בכבישים.

 

כיצד להפוך את הרכיבה על אופניים חשמליים לבטוחה?

 

הצעד הראשון הוא לקנות אופניים חשמליות טובות, עם תו תקן ישראלי, ממקום אמין. אופניים איכותיות הן בדרך כלל בטוחות יותר ואם קונים אותם ממקום אמין, אפשר גם להיעזר בניסיונם של בעלי החנות כדי לקבל הסבר מקיף על השימוש, וגם לקבל תעודת אחריות שתשמש לכם גב במקרים של תקלות ותיקונים.

הצעד השני מתחיל עוד לפני שעולים על האופניים. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, הסתכלו בזריזות על מצב האופניים. האם הפנסים עובדים? מה מצב הבלמים והגלגלים? האם מחזירי האור שלמים? בדיקה ראשונית כזו, מזכירה את הבדיקה שעושים כאשר נכנסים לרכב רגיל, ובזכותה תוכלו לאתר תקלות עוד לפני שירדתם לכביש.

הצעד השלישי הוא לחבוש קסדה. קסדה תגן עליכם מפגיעות ראש חמורות והיא חלק חשוב בשמירה על ביטחונכם בזמן הנסיעה באופניים חשמליים.

הצעד הרביעי הוא להקפיד לנסוע בשבילים ייעודיים לאופניים או על הכביש. נסיעה במדרכות מסכנת גם את הולכי הרגל וגם אתכם והיא גם אסורה על פי החוק.

הצעד החמישי והאחרון, הוא להקפיד לקחת את האופניים לבדיקה תקופתית, לפחות פעם בשנה. את הבדיקה יש לבצע במוסך מומחה לאופניים חשמליות, ושם יבדקו את מצב הסוללה, המנוע, לחץ האוויר בגלגלים, הבלמים, הצג הדיגיטלי וכן הלאה. אל תחכו לתקלה או לתאונה, בקרו במוסך לפני שאתם מגיעים למצבים כאלו. אם קניתם את האופניים בחנות מקצועית ובעלת שם, סביר להניח שהיא תוכל לכוון אתכם גם למוסך תיקונים מומלץ או שהיא מציעה שירות כזה בעצמה ושווה לברר.

שמירה על אמצעי בטיחות ונסיעה זהירה, תשמור גם על ביטחונכם במהלך הנסיעה באופניים חשמליים, וגם על ביטחונם של הסובבים אתכם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש