איך בוחרים כונן קשיח

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/3/2018 20:47 ● ערב ערב 2852
בעידן המודרני רוב המידע שלנו נשמר באמצעים דיגיטליים וכשמדובר על המחשב שלנו הוא נשמר על כונן קשיח. אם פעם הפרמטרים היחידים לבחירת כונן קשיח חיצוני או פנימי היו נפח האחסון והחברה שמייצרת אותו, היום המצב שונה לגמרי. היום יש כוננים שעובדים בטכנולוגיות שונות, חזקים יותר או פחות, וכמובן מהירים יותר או פחות.
איך בוחרים כונן קשיח

אם אתם עומדים בפני קניית מחשב או רוצים לשדרג את הכונן הקשיח שלכם, הוא יכול להיות פנימי או חיצוני, כזה שמורכב בתוך המחשב או כזה שניתן לחבר באופן חיצוני. הנה כמה הבדלים בין הכוננים הקשיחים והרלוונטיות שלהם לשימוש האישי

 

חיבור הכונן

 

ההבדל הראשון בין כונן קשיח פנימי לכונן קשיח חיצוני הוא החיבור שלו. כונן פנימי מתחבר באמצעות חיבורי סאטה ולא כל אחד יכול לבצע חיבור כזה אלא רק טכנאי מוסמך שיודע לפרק את המחשב, לבצע את החיבור ולהתאים את הכונן לעומת כונן חיצוני שדורש חיבור USB או אחר וכל מה שצריך הוא לרכוש אותו, לחבר אותו למחשב ולעבוד באמצעותו.

 

תקלות

 

כונן קשיח פנימי הוא בדרך כלל עם פחות תקלות. הוא נמצא בתוך מארז המחשב ומטולטל פחות, ובאופן כללי הוא עמיד יותר ובעל ביצועים טובים יותר. מצד שני, תיקון של כונן פנימי מורכב יותר והוא דורש ידיים מיומנות, מה גם שהשבתה שלו עלולה להשבית את המחשב כולו עד לתיקון התקלה. כונן חיצוני לעומת זאת הוא כונן שלא צריך יידע מוקדם בשביל לחבר אותו ואם הוא מתקלקל כל מה שצריך הוא להחליף אותו והיום המחירים הם כאלו שניתן להחליף בלי "לפשוט את הרגל" ולהמשיך לעבוד.

 

מהירות

 

היום כולנו צריכים את הכול "כאן ועכשיו" והתוכנות הרבה יותר כבדות ממה שהן היו בעבר. כוננים חיצוניים נחשבים למהירים הרבה פחות מכוננים פנימיים בעיקר היום כשיש כונני SSD פנימיים שעובדים בטכנולוגיית פלאש ונחשבים מהירים במיוחד.

 

ניידות

 

עוד פרמטר שחשוב לקחת בחשבון. כונן קשיח פנימי אינו נייד ולא ניתן להעביר אותו ממקום למקום, ואם אתם צריכים להעביר מידע ממחשב למחשב זה יהיה מורכב יותר מכיוון שיהיה צורך להעביר את המידע לכונן חיצוני ומהכונן החיצוני למחשב אחר (למרות שהיום בעידן הענן זה פחות רלוונטי) כונן חיצוני לעומת זאת כשמו כן הוא, כונן שמתחבר כל פעם למחשב ולא משנה איזה מחשב זה כך שניתן להעביר את המידע בקלות. חשוב גם לזכור שפוטנציאל הנזק גדול יותר בכונן חיצוני מכיוון שהוא חשוף יותר לפגעי מזג האוויר וכמובן לסכנת איבוד.

בסופו של דבר הכול עניין של צרכים. אם אתם צריכים כונן בשביל פעילות רבה ומהירה על המחשב שלכם הפנימי הוא זה שיענה לכם על הצרכים, ואם אתם צריכים ניידות, החיצוני הוא המתאים לכם. כמובן שצריך לקחת בחשבון גם חברה מייצרת, שנות אחריות וכדומה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש