עוד רצועת חוף פנויה בפסח

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 21/3/2018 12:52 ● מה נשמע 540
בפסח הקרוב, במהלכו צפויים לפקוד את העיר אילת עשרות אלפי נופשים, יזכו הרוחצים והנופשים ליהנות מרצועת חוף פנויה נוספת בחוף הדרומי ● לטובת נופשי הקרוואנים הפרטיים הוכשר חניון זמני במתחם הקרולינות מול שמורת האלמוגים
עוד רצועת חוף פנויה בפסח

בפסח שנה שעברה, פינתה העירייה רצועת חוף באורך של כ - 1 ק"מ בחוף הדרומי, ממעבר הגבול טאבה ועד לחוף סנובה. בפסח הקרוב תפונה רצועה נוספת באורך של כ – 200 מטרים צפונית לחוף סנובה. לא עוד עשרות קרוואנים, אוהלים ענקיים ושאר מחסות, אלא רצועת חוף פנויה עם שונית אלמוגים מדהימה, שלאורכה יוצבו הצללות ושירותים כימיים. חלקה הדרומי של הרצועה סמוך למעבר הגבול טאבה וחלק מהרצועה הפנויה הנוספת יוקצו להקמת אוהלי איגלו פרטיים בלבד. ההחלטה בהתאם לחוק העזר לאילת (איסור לינה, הקמת מחסות והבערת אש על שפת הים ובשטחים ציבוריים) התשמ"ב 1982, התקבלה בהתאם למדיניות הנהלת העירייה הרואה בחופי אילת, משאב לאומי ונכס ציבורי המיועדים לשימוש כלל תושבי העיר ואורחיה וכחלק מפעולות העירייה להכשיר עוד ועוד חופים לאורך מפרץ אילת, דוגמת פינוי חוף מפרץ השמש מדרי חוף, הסרת מבנים לאורך החופים ובקיץ האחרון גם פתיחת קטע חוף משטח קצא"א באורך 500 מטרים לטובת הציבור הרחב. מטרת ההחלטה, כאמור למנוע את התמונה העגומה של רצועת חוף התפוסה כולה על ידי מחסות וקרוואנים לצד עשרות רכבים, גנרטורים וכיו"ב, ובכך לצמצם ככל הניתן, פגיעה בשונית האלמוגים הסמוכה ולהסדיר שימוש ראוי לאורך החוף הדרומי המוגדר כשמורת טבע. כחלק מהיערכות לפינוי הרצועה, פקדו את קטע החוף, סיירי סיירת תיירות בעירייה, והודיעו לבעלי הקרוואנים והאוהלים על הדרישה לפנות את קטע החוף עד לסוף השבוע הקרוב. 
לנופשים בקרוואנים, תותר הצבתם בקטע הצפוני של הרצועה עד לחוף המגדלור, ברחבה הגדולה בחזית חוף מפרץ השמש, לאורך החוף המזרחי אחרי תעלת הקינט ובחניון זמני שהוכשר במיוחד במתחם הקרולינות מול שמורת האלמוגים, שם תותר חניית קרוואנים פרטיים בלבד. את העבודות להכשרת החניון הזמני ביצעו העירייה והחברה הכלכלית לאילת (חכ"א). בנוסף לאיסור הצבת קרוואנים ומחסות, בקטע החוף הדרומי תוגבל גם חניית רכבים לאורך הרצועה, זאת על מנת למנוע חנייה ממושכת של העוברים את הגבול למצרים. כן תותר חניה בין השעות 6:00-24:00 לטובת באי החוף שייהנו ממנו. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש