שחק לבני מצווה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 30/3/2018 12:01 ● מה נשמע 541
כ-40 נערים, בני אילת חניכי פרויקט "שחק לבני מצווה" על שם אמנון ליפקין שחק, סיימו תהליך הכנה לבני מצווה שהחל בשנה שעברה ● 10 מהם הגיעו ביום חמישי האחרון (22.3) ביחד עם הוריהם ובני משפחה לחגיגת בר מצווה משותפת בכותל המערבי בירושלים ● החגיגה המרגשת סיכמה תהליך הכנה ערכי בן שמונה מפגשים וכללה טקס הנחת תפילין, עלייה לתורה וסיור בכותל
 שחק לבני מצווה

פרויקט "שחק לבני מצווה" הוא פרויקט הכנת נערים לקראת בר המצווה. ייחודיותו של הפרויקט הוא במפגשים האישיים ובתוכן הערכי המועבר לנער בר המצווה ולמשפחתו. במהלך התוכנית נפגש חונך עם נער בר המצווה בביתו, ובנוסף להכנת הקריאה בתורה, הם עוברים יחד תהליך והכנה משמעותית וערכית לקראת הכניסה לעול מצוות. חונכי התוכנית נבחרים בקפידה, עוברים הכשרה ומשתתפים בהשתלמויות במשך השנה. תהליך הלמידה ושיח העמיתים גורם לפיתוח ושכלול מתמיד של התוכן המועבר לנערים. התוכנית מבוססת על רעיון שהגה רא״ל אמנון ליפקין שחק ז״ל בעיר מודיעין לשילוב תלמידי ישיבת הסדר בפרויקט הכנה והליווי של נערים לקראת יום מרגש זה בחייהם. מטרת התוכנית להפוך את ההכנה לקראת בר המצווה לחווייתית ומרגשת יותר עבור הנער ומשפחתו, ולחזק באמצעות תכנים מעניינים וערכיים תחושה של שייכות למסורת ומורשת ישראל ושרשרת הדורות של העם היהודי. לאחר פטירתו, הוקדש פרויקט ההכנה הארצי לזכרו של אמנון ליפקין שחק. התוכנית מופעלת ברמה הארצית על ידי מנהלת "זהות" יחד עם הקרן למורשת הכותל. 

 


לפני כשנתיים יצר  קשר הגרעין התורני "אל עמי" עם מובילי "שחק לבני מצווה" ובתמיכה של חברת מועצת העיר, עו"ד יעל דראבי המשמשת כיו"ר הוועדה לקידום מעמד הילד הוחלט ליישם את הפרויקט גם בעיר אילת בהובלת מינהל שח"ק בעירייה. אהרון אקרמן, מנכ"ל "אל-עמי": "זו בשורה גדולה שהעירייה באמצעות מינהל שח"ק החליטה לקחת אחריות ולאפשר לילדי אילת להגיע לבר המצווה שלהם כשהם מכירים לעומק את החיבור, את ההיסטוריה, את המורשת היהודית, ואת החיבור שלהם לעם ישראל". "החיבור לירושלים היה מאד חשוב לנו, מהרגע הראשון שיצאנו לפרויקט", אמר אריאל אוסטרבך, מי שמרכז את התוכנית באילת והוסיף, "המרחק הגדול שלנו מהמרכז לא בא לידי ביטוי רק כשצריך תור לרופא מומחה או לפגוש בני משפחה מהצפון. אנחנו רחוקים גם מירושלים, מהכותל המערבי, מהמקום שהוא בשבילנו כמו לב. הדחיפה של מגי טובל  ממינהל שח"ק וחבר המועצה יעל דראבי, כדי שילדי אילת יוכלו לחוות את החוויה הירושלמית היא מדהימה. הוצאת סיור מאילת זה אירוע מורכב, ואני רוצה להודות לכל הגורמים, מאילת ומחוצה לה שהתגייסו לטובת העניין".


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש