אמצ שמש - כיצד לבצע עבודות תשתית לבתי מלון ומבנים ציבוריים?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/3/2018 14:24 ● ערב ערב 2855
עבודות תשתית לבתי מלון ומבנים ציבוריים נחשבות למורכבות יותר ממרבית עבודות התשתית. העובדה שיש לספק את המעטפת הטובה ביותר למגוון של קווי מתח, תשתיות מים וצינורות גז, מצריכות הכנה מדוקדקת וביצוע מושלם. הנה כמה מהשלבים החשובים ביותר בתהליך.
אמצ שמש - כיצד לבצע עבודות תשתית לבתי מלון ומבנים ציבוריים?

מאת: ניצן סלומון – לינקשייק

 

קבלת האישורים המתאימים

כל עבודת תשתית מצריכה קבלת אישורים מטעם המועצה העירונית שבה עומד לקום המלון או מבנה הציבור. לשם כך, יש לגשת לוועדת התכנון ולהיעזר במהנדס אזרחי אשר מצוי בנבכי הבירוקרטיה ויודע בדיוק אילו טפסים יש למלא. רק לאחר קבלת האישורים המתאימים, ניתן להיכנס אל השטח ולבדוק את הטוואי שלו.

בדיקות טוואי השטח

חשוב לבדוק את טוואי השטח לפני שנכנסים עם כלים כבדים או מתחילים לחפור לעומק. בתהליך זה בודקים את קיומם של קווי תשתית במקום ( בכדי לא להרוס קווים קיימים ולפגוע באורח החיים של האוכלוסייה הסובבת). על ידי שימוש בטכנולוגיה של תלת מימד מבצעת אמצ שמש בע"מ סקירה של הקווים שעוברים במקום ומייצרת תמונת מצב עדכנית של סוג הקרקע.

תחימת האזור

כל עבודת תשתית בסדר גודל כזה מתחילה עם סגירת האזור והצבת שלטי הזהרה. זוהי חובה חוקית אשר אמצ שמש מקפידה עליה והיא מאפשרת לבצע את העבודה בלי התערבות של גורמים מבחוץ. תחימת האזור תורמת גם לצוות התפעולי, אשר מקבל מרחב פעולה לבצע את עבודתו באופן שקט ומבלי כל התקהלות מסביבו.

הריסת המבנים הקיימים

לאחר סיום שלב התחימה וקבלת ההיתרים החוקים הרלוונטיים, ניתן להתחיל במלאכת ההריסה. בשלב זה יש להביא טרקטורים, דחפורים ומיני שופלים ייעודיים אשר יסירו את התשתית הקיימת. ראוי לציין שבאזורים סלעיים ובתשתיות בטון, לעיתים כדאי להשתמש בכדור הריסה. במקרים אחרים, דווקא חומרי חבלה ישיגו את התוצאות המדויקות בעלות נמוכה יותר.

פינוי הפסולת באופן מהיר

פינוי הפסולת נעשית באופן מהיר בעזרת מגוון של נגררים בעלי תאורה איכותית, מה שהופך את העניין לאופרציה שמתבצעת 24/7. הפסולת מועברת למרכזי הטמנה בקרבת מקום, ממוחזרת במידת האפשר ונגרסת במידת הצורך. לאחר סיום הפינוי, ניתן להתחיל בסלילה של תשתיות חדשות ויצירה של מעטפת מבנית חדשה.

סלילת דרכי גישה ויצירת חניות

משום שמבנים ציבוריים ובתי מלון הינם יעדים אשר מושכים לתוכם מאות אנשים מדי יום, כדאי לסלול את דרכי הגישה לאזור. לכן, מומלץ להדק את הקרקע ולהניח אספלט איכותי אשר ישמש את באי המתחם. כדאי גם ליצור מספיק חניות לטובת העניין. חניון תת קרקעי הוא בהחלט אופציה אולם מרבית המבנים יסתפקו באזור חנייה סטנדרטי, עם סימון מתאים.

לסיכום, ככל שמדובר במבנים מורכבים יותר ובאזורי נופש הומי אדם, חשוב להשקיע בתשתיות איכותיות. על ידי הריסה של המבנים הקיימים וחציבה של דרכי גישה, ניתן ליצור בסיס איכותי לפיתוח מקצועי.


חדשות אילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש